proaugust Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hei, Jeg har brukt win8 i en stund nå, og jeg bruker en OEM kode på pcen. Jeg vet at OEM binder seg til hovedkortet i pcen, og jeg tenkte på å bytte hovedkort, og lurer på om jeg kan bruke den gamle OEM koden på det nye hovedkortet? eller må jeg kjøpe ny lisens? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 OEM låses til HK Lenke til kommentar
proaugust Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Vet du hvordan det er å ta en ''spansk en'' (pirat). Er dette vanskelig, jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Kan du ikke bare ringe inn til MS så forklare problemet, slik at de får låst opp koden din eller noe slikt? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Og hvordan kan du egentlig bruke en Windows 8 OEM kode? Pcer med Win8 OEM koder kom først 26.oktober, og det er er lite trolig at du skal bytte hovedkort på en så ny pc? Så da bruker du vel enten Win8 oppgraderings lisens (som du har kjøpt for 119 eller 249 kroner?), eller du har kjøpt en OEM versjon i butikken. Har du en oppgraderings versjon funker det helt fint å bytte hovedkort, du må bare aktivere på nytt, noe som ikke er problem med en slik lisens. Har du kjøpt OEM /system builder så kan den også etter hva Microsoft skriver flyttes til en ny pc aka et hovedkort bytte skal gå bra. Om du ikke har kjøpt en lisens, bruker du jo allerede en piratkopi, så da er det vel bare å gjøre det samme som du gjorde første gangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå