Howard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 TEST: Soltek 86SPE-L Vi tar tatt en titt på Soltek sitt siste hovedkort, med det klingende navnet SL-86SPE-L. Dette kortet rettes mot overklokkere, og Soltek lover et kort som skal klare en systembuss på 1200 "MHz" . Vi ser om kortet holder hva det lover. Les testen her. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Vedder på dere har sluttet med terningskast pga. produsentene ble sure. Slik som skjedde på akamera. Lenke til kommentar
simes Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Oh, dette kortet fikk jeg lyst på, etter å ha blitt lei av en urealistisk kamp med å få overklokket systemet med mitt epox 4pca3+ hovedkort. Fikk nesten lyst til å bytte siden jeg trenger minimalt med dill dall jall og vil ha en bra overklokker. Jaja. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Vedder på dere har sluttet med terningskast pga. produsentene ble sure. Slik som skjedde på akamera. Vi har lenge vurdert å kutte ut terningkast i tester. Endel av årsakene finnes på denne siden. Mange lesere har også etterspurt at vi dropper karakterer, og heller gir en mer grundig anbefaling omkring hvem produktet passer for. Kort sagt er terningkast/karakterer ofte svært misvisende. Kjenner meg ikke igjen i den vurderingen du gjør av årsaken til at Akamera sluttet med karaktergivning. Vi har ikke diskutert dette med noen produsenter eller andre, men min forståelse av saken er tvert i mot at produsentene liker å ha et terningkast/karakter å vise til. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Blir dere til å oppdatere eldre tester også? Sånt som EPoX testen deres, noen skjermkort tester osv, osv? Personlig ville jeg ha sagt, Ja takk begge deler, til karakterene dere deler ut. Jeg kunne tenkt meg både målgruppen og kommentar. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Ok, hvetfall flott dere gir oss svar Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Yes! Endelig et hovedkort som støtter Willamette igjen. 0,18micron P4 på 1,3 - 2,0GHz med hovedkort som kan klokkes til 1200MHz buss må jo bli bra. What's the point? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Yes! Endelig et hovedkort som støtter Willamette igjen. 0,18micron P4 på 1,3 - 2,0GHz med hovedkort som kan klokkes til 1200MHz buss må jo bli bra. What's the point? Støtter Socket 478-prosessorer med 400/533/800 FSB og Hyper-Threading Hæ? Og over til off-topic: Personlig vil jeg ha karakterene deres tilbake. Greit nok det skaper ett par krangler av og til i forumet men det får man vel prøve å leve med. Hvorfor ikke lage en poll i forumet der man kan stemme om man vil ha terningkast/karakter eller ikke? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 [Off-topic] Synes det er litt småfeigt å ikke komme med en konklusjon på en test ... terningkast, poeng, anbefales, tommel opp eller ned ... et eller annet burde det konkluderes med! Sett gjerne en kategori - eks: Anbefalt Hovedkort i mellomklasen e.l. Hadde vært greit å se en poll på dette som Nostradamus foreslår!!! [/off-topic] Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Yes! Endelig et hovedkort som støtter Willamette igjen. 0,18micron P4 på 1,3 - 2,0GHz med hovedkort som kan klokkes til 1200MHz buss må jo bli bra. What's the point? Støtter Socket 478-prosessorer med 400/533/800 FSB og Hyper-Threading Hæ? De eneste prosessorene som er basert på 0,18micron er de gamle Willamette Pentium 4 prosessorene. Dette er utgåtte prosessorer som hovedsaklig ble produsert med socket 423, men også noen på socket 478. Disse er gamle prosessorer som kjører på 400MHz buss og har hastigheter fra 1300MHz opp til 2000MHz som er maks. Ved 2000MHz overtok Northwood som er 0,13micron og er det som selges i dag. Soltek skryter veldig på sin hjemmeside om at de støtter 0,18micron. Dette er prosessorer som ikke selges lenger. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 offtopic, var et par skrivefeil der, bare så man er klar over det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå