Ekinorak Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hei for ikke så veldig lenge siden kjøpte jeg meg en Linksys E4200 Router som jeg skulle bruke til fiberlinjen jeg fikk , fordi jeg ikke var fornøyd med hastighetene på den trådløse routeren telenor tilbydde. Men jeg sliter med at routeren henger seg hver eneste gang jeg stresser den litt, f.eks ved bruk av torrents eller flere spill og tjenester samtidig. Har oppdatert for nyeste firmware, og åpner porter til dem forskjellige tjenestene jeg bruker, men allikevel så henger den seg hver gang under belastning. Er det noe spesielt som kan få den til å gjøre dette? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Det er nok torrents som har skylden. Ville prøvd å satt ned maks antall connections. Om det allerede er lavt og du har nyeste firmware burde du kontakte support. Denne skal klare slik bruk helt fint. Evt. kan du jo prøve DD-WRT om du føler for å leke litt. Selvsagt på eget ansvar, du kan potensielt bricke routern din. Endret 21. desember 2012 av Occi 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hadde samme problem som deg med en litt eldre Linksys (WRT320). La inn DD-WRT og endret disse innstillingene under Administration - Management etterpå: IP Filter Settings (adjust these for P2P) Maximum Ports 4096 TCP Timeout (in seconds) 3600 UDP Timeout (in seconds) 120 Dette er defaultverdier, men sjekk uansett. Har hatt igang 150 torrents samtidig uten problemer etter dette. Men som Occi er inne på, så gjør du dette på eget ansvar. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Hadde tilatt 9999 ip-connections, tror det var litt i meste laget ja. Satt den ned til 30 og ser ut som den overlever. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det finnes jo en mellomting Burde gå helt fint med 500 f. eks. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) E4200 bør ikke ha problemer med f.eks 1000 forbindelser. Ville trodd den skulle klare 10.000 også, men det kan være timingparametre i orginalfirmware som ikke er optimale. Som nevnt over, så støttes den av dd-wrt m.fl. Selv ville jeg brukt Tomato Shibby den har veldig grei QoS som kan holde kontroll på båndbreddebruk for torrents og gi deg oversikt over båndbreddebruk i nåtid på internettporten med SNMP og Pergraph. Endret 22. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 E4200 bør ikke ha problemer med f.eks 1000 forbindelser. Ville trodd den skulle klare 10.000 også, men det kan være timingparametre i orginalfirmware som ikke er optimale. E4200v2 har en begrensning på 8192 connections (sannsynligvis software-begrensning). Kanskje han har møtt den veggen.Men jeg er helt enig i at den greit burde takle 1000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå