sannheten_666 Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Pfft, ikke gre alle hjemmeroutere under en kam. Det er stor forskjell mellom hjemmerouter A og B. Mange routere bare går og går. WRT-serien er et godt eksempel, selv om spesifikasjonene på denne nå er kraftig utdatert. Nyere eksempler er TP-Link WR1043ND og Netgear WNDR3800. Kanskje derfor jeg ba om en TEST for å finne ut av det? 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Minus for "interessant design"? 1 Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hadde vært greit om dere kjørte en eller annen form for stabilitetstest over tid, gjerne i et halvvarmt rom eller noe.Selv er jeg grundig lei av alt slikt utstyr for hjemmebruk. Ja, de har mange "features", men er samtidig irriterende fordi de må startes om og fikles med hver uke.Ellers var det stygg og ubrukelig form på den. Har hatt boksen i 2 år. Veldig stabil - trenger aldri restartes. Fiklet endel med den i starten, men nå bare fungerer den. Den trekker veldig lite strøm og blir knapt lunken. Hos meg fungerer den som ADSL modem, DECT telefonbase. SIP modem, trådløs router, telefax, telefonsvarer og mediaserver. Om du har tilsvarende behov er den perfekt, om du bare trenger en trådløs router så velger du noe annet. Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Husker jeg vurderte Fritz!-boks for noen (ganske mange) år siden. Da var det spesielt direktestøtten for SIP som fristet. Det er vel fortsatt vanligst at man bruker et eget VOIP-adapter for å koble til telefoner...? Om du er abbonent hos Telio må du bruk eget VOIP adapter, men jeg bruker Phonzo og der kan man benytte eget utstyr. Har du i tillegg ADSL eller VDSL linje er Fritzboxen den ideelle alt i en boksen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Savner mer info om hvordan disse er med 3 parts firmware slik som DD-WRT eller lignende. Standard firmware er som oftest søppel, så jeg handler heller rutere som kan omstilles til god firmware med skikkelig funksjonalitet. Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Savner mer info om hvordan disse er med 3 parts firmware slik som DD-WRT eller lignende.Standard firmware er som oftest søppel, så jeg handler heller rutere som kan omstilles til god firmware med skikkelig funksjonalitet. Standard firmware på denne er veldig bra. Tviler på at noen lager 3 parts firmware til denne, da den i tillegg til å routerfunksjonaliteten, er ADSL/VDSL modem, DECT Basestasjon, IP telefon modem, (inkludert ISDN S og N grensesnitt), + +. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) AVM er godt kjent blant de fleste som i bedriftsammenheng holdt på med Lan2Lan og routing via 19" ISDN routere på tidlig 90-tall. En meget seriøs og teknologisk dyktig bedrift som jeg selv var å besøkte i Berlin i den perioden. En av de få som har overlevd lenge. Endret 24. desember 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Det spesielt interessante med denne boksen er jo ip telefoni og ikke minst isdn. Hvis du har investert i ISDN sentral på småbedriftskontoret så har du en rimelig billett inn i ip telefoniverden. Husker ikke hvor mange linjer den støttet dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå