eUnaas Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Jeg skal sette opp en server i Battlefield 1942. Da må jeg ha åpnet disse serverne for å få det til å fungere: Battlefield 1942 Ports: TCP Ports 28900 UDP Ports 14567, 14690, 23000-23009 Jeg har også deaktivert firewall i Windows, samt deaktivert firewallen i ruteren. Likevel får jeg det ikke til å fungere. Legger ved printscreen av ruter-setting. Har jeg ikke gjort det riktig med portene? Når jeg skriver dette slår det meg samtidig at jeg kanskje blir sårbar for "hacking" etc når jeg pulibsierer bilder av porter, ip og samtidig forteller at firewall er slått av? Endret 21. desember 2012 av eunaas Lenke til kommentar
fenele Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Litt vanskelig å "hacke" deg uten å vite hvilken ekstern IP du har da. Finn ut navnet på modem/routeren i steden hvis du har noya. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Det står både IP og navn på modem der... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 server IP er feil Du har gitt ut din offentlige IP til oss, tusen takk. Ellers, server IP skal være den interne IP til maskinen. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Bildet ble ikke lastet inn så jeg trodde du fjernet det. Men som ^sier er det internIP til maskina/serveren du skal sette. Også lurt å sette fast IP på maskina så du slipper at IPen endrer seg når DHCP leia går ut. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Når jeg har endret det, så er det mulig for meg å koble meg til min egen server når jeg kobler til via min IP adresse - har ikke fått testet fra en annen maskin/annet sted. Men, jeg finner ikke serveren i "ingame" søkemotoren, hvorfor er det slik? Hva kan hindre det? Lenke til kommentar
severman Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Wan interface kan være probleme, vis du har ADSL skal den stå på ADSL, VDSL er jeg usikker på hva er men Ethenet vil jeg tro er for fiber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå