Gå til innhold

senterhøytaler til 5.1 system

Anbefalte innlegg

hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny senterhøytaler da den gamle begynner å bli sliten. jeg har tenkt å bruke 1000-2000kr på den kan gå litt over budsjettet vis det er noe som er på tilbud eller lignende.

Det systemet jeg har består av 2 stk genexxa 1000 serie, kan ikke huske hvordan nå, består ivertfall av doble 10 toms mellomtone/bass element, og bakhøytalerne er også doble 10ere, og jeg har en cerwin vega xls12s så jeg lurer bare på hvordan senter burde jeg gå for sammen med dette?

recieveren jeg bruker er en yamaha-rx-v1067 så den burde holde til det meste av senterhøytalere i den prisklassen. Oppsettet jeg har nå er ikke så highend og presis lyd i men det spiller høyt og rimelig klart så jeg vil ha en senter som holder følge og ikke bare forsvinner i bakgrunnen slik den jeg har nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke hør på de andre. Finn noe fra samme produsent. Helst i samme serie som frontene ellers. Det kan bli skikkelig kræsj med lyden med feil type senter.

Jeg byttet frontene mine i fjor, og tenkte jeg skulle beholde Klipsch senteren min, da den var ansett som en av de beste og råeste i sin prisklasse. Det tok mer ca 20 sekunder i første filmtest med nye fronter å innse at Klipsch ikke funket sammen med Vienna. Da var det bare å bestille Vienna senter.

Cerwin Vega vil kanskje funke, da de er litt av samme type som dine, men både B&W og Dali garanter ikke vil matche. Men sist jeg sjekket så hadde ikke CV noe skikkelige senter høyttalere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...