Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

laptop virker kun med ledning men batteri er ok

Anbefalte innlegg

Hei, setter stor pris på om noen vil hjelpe. :)

Har en compaq mini 700 (model 730eo). Problemet er at det er HELT død når kun batteriet brukes. Ingen lys eller vifter vises når jeg prøver å skru på.

Når jeg har i strømledning virker alt fint. OS (lubuntu) viser at batteriet lades. Og en LED viser også at det lades.

Det slukker etter en stund når det er fulladet slik det skal.

Maskinen virker også med KUN strømledning, ingen batteri.

Hvis jeg napper ut ledningen, dør maskina med en gang.

Batteriet er kun et par uker gammelt og har virket fint.

Feilen oppstod etter at jeg satte inn hdd igjen. (jeg hadde fjernet hdd som har endel skadde sektorer, for å kjøre OS fra SD-kort istedet.)

Jeg selv mistenker at batteriet er OK, men at det er en løs ledning eller bryter et sted... Forslag, noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk etter løse kabler.

Kan og mulig være dårlig kontakt i kobling mellom laptop og batteri?

OS 'kjenner igjen' batteriet og gir info om spenning, type osv. Når batteriet IKKE er i, sier OS at 'batteriet ikke finnes'... Derfor tror jeg ikke at feilen skyldes dårlig kontakt mellom batteri og laptop...

still unsolved... :)

Lenke til kommentar

mulig at batteriet rett og slett har daua da ? Har du mulighet til å teste med et annet batteri, for å se om feilen fremdeles er den samme?

Ender vel med at jeg må finne et annet batteri og prøve. Eller prøve batteriet på en annen pc... Merkelig dette. Takk for hjelp, 'Bruker'.

still unsolved... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jau, om det er noe feil med batteriene, kan det til tider hende at de får en slags "kondensator effekt", da kan det forekomme at de lader seg ut på noen få sekunder.

Nå har jeg prøvd med et annet batteri, og det ER BATTERIET som er dårlig. Men jeg har aldri hørt om denne type feil før. Altså at batteriet ikke gir noe strøm til PC, men OS viser batteri som ok...

Bør jeg reklamere på batteriet, tro, er jo bare 1 mnd gammelt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...