Gå til innhold

Trenger å få bedre signal på trådløsenettet

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg trenger å få bedre signal på trådløsnettet.

Hva kan jeg gjøre med det man har tilgjengelig i en vanlig husholdning for å få bedre dekning? Og kan jeg få bedre dekning dersom jeg flytter ruteren høyere opp i luften?

Signalet skal gjennom en yttervegg, for så en distanse på 20 meter, før den igjen skal gjennom en yttervegg.

mvh

Morgan Kane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type yttervegg er det snakk om? Mur, tre, gips, vinduer, osv?

Og har du mulighet til å legge nettverkskabel noen plass?

Det er yttervegger som består av asfaltplater, forhudningspapp, panel, glava, plast og sponplater. altså vannlig yttervegg i trehus.

I det ene bygget har jeg et vindu som jeg kan ha PCen ved, mens i det andre bygget er nærmeste vindu i ytterdøren. De er altså ikke direkte på linje.

Lenke til kommentar

Å flytten mottakeren opp i vinduet vil kanskje hjelpe litt, selv om trevegg ikke er det verste å gå gjennom for radiosignaler. Murvegg (spesielt armert) er mye verre.

Hvis ruteren ikke trenger dekning i motsatt retning (motsatt side av deg) kan du øke signalstyrken med en reflektor. En frittstående åpen ølboks funker greit (Google har mange eksempler). Eller så kan du gå mer nøye tilverks og lage en nøyaktig parabelmal, klistre aluminium (f.eks ølboks) på denne og montere den nøyaktig en kvart bølgelengde fra antennen (3,125 cm for 2,4 GHz).

Lenke til kommentar

Å flytten mottakeren opp i vinduet vil kanskje hjelpe litt, selv om trevegg ikke er det verste å gå gjennom for radiosignaler. Murvegg (spesielt armert) er mye verre.

Hvis ruteren ikke trenger dekning i motsatt retning (motsatt side av deg) kan du øke signalstyrken med en reflektor. En frittstående åpen ølboks funker greit (Google har mange eksempler). Eller så kan du gå mer nøye tilverks og lage en nøyaktig parabelmal, klistre aluminium (f.eks ølboks) på denne og montere den nøyaktig en kvart bølgelengde fra antennen (3,125 cm for 2,4 GHz).

Takk for tips :) Skal definitivt teste ut dette med ølboksen, Etthvert prosjekt som krever at jeg drikker en boks øl er et godt prosjekt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...