Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på PC1 fra PC2. Les feilmelding.

Anbefalte innlegg

PC1 is not accesible. You might not have permission to use network resourse. Contact the administrator of this server to find out if you have perminsions <- Den meldinga får jeg når jeg skal gå inn på PC1 fra PC2 .. hva må jeg ordne på PC1 for at det skal funke ?

På PC1 kommer jeg inn på PC2 uten problemer.

Please vær litt spesifikk om hvor jeg skal gå =)! Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom ikke langt med det.

Altså, når jeg trykker på "Mine Nettverksteder" og velger PC2 så får jeg denne meldinga:

PC2 is not accessible. You might not have permission to use this nettwork resource. Contact the administrator of this server to find out if you have acces to this permissions.

Logon failure: The user has not been granted the requested øpgpm type at this computer.

Men jeg kommer meg helt fint inn på PC2 fra PC1.

Bruker Win XP PRO. Help.

Lenke til kommentar

høyreklikk my computer--> manage--> local users....

opprett en ny bruker på begge Pc'ene

Høyreklikk på mappen du skal dele ut ---> sharing...--> share this folder---> premission---> legg til brukeren du opprettet og anngi rettigheter til brukeren.

Så er det bare å logge seg på med den nye brukeren (forhåpentligvis :wink: )

Lenke til kommentar

Det enkleste er å MAPPE DRIVES isteden syns iallfall jeg. Bruker dette sjøl, og det er mye greiere, da har du alle sharesa på MY COMPUTER, og alle drivene blir connecta hver gang du kommer inn i windows.

høyreklikk my computer, map network drive, også skriver du f.eks:

pc1d$ (da mapper du HELE D:, så vidt du har admin passordet). Enkel å grei måte å sette opp alle delingene, pluss at du har full access til de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...