-mira-14- Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 jeg kan helt ufattelig lite om spill konsoller.... og prøver å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hvis du har klart å vente så lenge med å kjøpe en av dagens konsoller så hadde jeg ventet enda et år med å handle. Så kan du heller gå for en PS4 eller xbox720, så slipper du å sitte med "gammel" moro Lenke til kommentar
-mira-14- Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 jeg vet ikke om jeg har tålmodighet nok til det..... Lenke til kommentar
C.. Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Nå kan jeg ikke så alt for mye når det kommer til konsoller selv, men først og fremst ville jeg gjort som Manx sier. Er nok mer fornuftig å vente til på Playstation 4 / Xbox 720 er på markedet og ta en ny vurdering da. Men hvis du absolutt har planer om å kjøpe inn nå så ville jeg kjøpt det de fleste av vennene dine har så du har noen å spille online med. Så må du se ann litt på spillene, det er ikke alle spill du får til Xbox som på Playstation og motsatt En annen ting er jo at for å spille Xbox online må du betale, dette er riktig nok veldig lite, men uansett litt negativt. Playstation har vel også intrigert trådløst nett? (ikke hundre prosent sikker) Deretter kan du jo også ta en vurdering og du vil bruke konsollen som en DVD spiller også, der scorer jo PS3 høyt med tanke på at den har blu-ray spiller. Endret 21. desember 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
-mira-14- Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 det er ikke akkurat så mange av vennene mine som har konsoller og de har enten ps2 eller wii. vi har allerede en blu-ray spiller. PS kan jeg koble xbox-en til våres eget Internett? eller må jeg uansett betale? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Du må uansett betale for å bruke Xbox 360 på nett. Som andre sier er det litt waste å kjøpe console nå ettersom neste gen kommer neste år. Hvis du skal ha noe å spille på kjøp heller en PC hvis du har råd til det. Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Du må uansett betale for å bruke Xbox 360 på nett. Som andre sier er det litt waste å kjøpe console nå ettersom neste gen kommer neste år. Hvis du skal ha noe å spille på kjøp heller en PC hvis du har råd til det. Makan til tullprat. En spill pc koster flere tusen kr. En ps3 eller 360 får du for rundt 1500,- kr. Ps3 har også gratis online spilling. Ingenting er sikkert rundt neste generasjon. Men alle forventer vel att de kommer før neste jul. Time will show... Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 360 hvis du liker shooters, PS3 hvis du liker action adventure/rpg. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 jeg kan helt ufattelig lite om spill konsoller.... og prøver å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe Vet ikke om du har gjort et valg enda.. Personlig ville jeg gått for en Xbox360. Er flere grunner til dette.. *Kontrolleren er god å holde i, er tross alt den du kommer til å bruke mye tid med. Den er kompakt og knapper/triggere er bra. I motsetning til en PS3 kontroller som er ganske så lett med en type plast som får det til å føles billig. Knappene/triggerene er dårligere. Knappene føles i mangel av bedre ord billige og det vil starte å knake i knappene/kontrolleren etter en stund. Har du som en voksen mann, manne hender så vil den også føles veldig liten ut. *Multiplattform spill ser best ut på X360. Det vil si spill som blir laget til både PS3 og X360, det er snakk om ganske så mye bra spill så det er noe å ha i bakhode. Det er en trend som i slutten av konsoll syklusen har startet å snu men det er fortsatt i dem aller fleste tilfellene X360 som kommer best ut. *Det følger med headsett for voice chatt (utenom 12gb utgaven). Dvs at det er et livlig online samfunn (på god å ondt vel å merke). I motsetning til PS3 hvor det er somregel dødt ang voice chatt. *Xbox Live er online tjenesten til Microsoft og en kan si en får det samme på PS3 gratis. Men det en ikke får på PS3 er cross voice chat (skravle med andre uavhenging av spill), det er demo av alt en kan kjøpe av Xbox Arcade spill. Noen punkter som for meg er viktig, men X360 har ikke spesielt bra eksklusive spill i motsetning til PS3 som har mye bra der slik. Dem nye konsollene kommer muligens i slutten av neste år og da vil nok (forhåpentligvis) dagens konsoller virke veldig utdaterte. Men det er jo billig å kaste seg inn nå og det er jo ekstremt mye bra spill ute. Samtidig så har Valve gått ut å sagt at dem jobber med en egen "konsoll" nå som er antatt å komme i første kvartal i 2013. Det vil nesten uten tvil være en rimelig men kraftigere maskin en dagens konsoller...så det er jo noe å også vurdere litt. Et alternativ til er jo å kjøpe en rimelig pc som du kobler til tv, men det vil koste mer en det å kjøpe en konsoll. 2 Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Du må uansett betale for å bruke Xbox 360 på nett. Som andre sier er det litt waste å kjøpe console nå ettersom neste gen kommer neste år. Hvis du skal ha noe å spille på kjøp heller en PC hvis du har råd til det. Man må ikke betale for online på 360. Bare hvis man vil spille mutiplayer online og vil ha tilgang til diverse apper osv. Xbox Live er gratis og man kan laste ned hundrevis av spill demoer, kjøpe spill, leie film osv. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Man må ikke betale for online på 360. Bare hvis man vil spille mutiplayer online og vil ha tilgang til diverse apper osv. Xbox Live er gratis og man kan laste ned hundrevis av spill demoer, kjøpe spill, leie film osv. Prøver du å lure folk eller? Man må ha Xbox Live gold for å leie film på netflix samtidig ha et abb derfra. Multiplayer som sagt må betales for. Kan ikke bruke internet Explorer uten å måtte ha gold. Bruker IE på mine plattformer uten å måtte punge ut ekstra penger Demoer må man vente på en uke senere på det meste. Kjøp heller en Wii U, PS3 eller en billig pc trådstarter Endret 25. desember 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hadde jeg vært i en slik situasjon, ville jeg kjøpt Wii U. Men det er jo meg. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Har både X360 og PS3. Er ganske så fornøyd med dem begge men orker ikke å spandere LIVE hvert år for å kunne spille online. Er ofte dager man ikke har tid til å spille som blir oppbrukt på ingenting. PS3 har jo gratis online adgang og da slipper man slikt. Kontrolleren til X360 er jo faktisk mer behagelig enn PS3 kontrolleren men så er jo den super når det kommer til slåssespill som Tekken osv. Er ikke noen fanboy, spiller stortsett PC men ville helst anbefalt deg en splitterny billig gaming PC, PS3 eller Wii U. Xbox er greit men er mange ting som kanskje burde "stusses" litt på. PS3 har også en del å jobbe med. Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Prøver du å lure folk eller? Man må ha Xbox Live gold for å leie film på netflix samtidig ha et abb derfra. Multiplayer som sagt må betales for. Kan ikke bruke internet Explorer uten å måtte ha gold. Bruker IE på mine plattformer uten å måtte punge ut ekstra penger Demoer må man vente på en uke senere på det meste. Kjøp heller en Wii U, PS3 eller en billig pc trådstarter Netflix? Jeg snakker om filmleie, Xbox video. Hvor man kan leie helt nye filmer. Og headweb. Poenget er at man må ikke betale for Live. Silver er gratis, gold koster. Akkurat som PSN er gratis, PSN plus koster. Virker som mange tror man må betale for Live for i det hele tatt logge på. Bare det jeg ville ha avklart. Endret 10. januar 2013 av Knuttsen Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Mitt mål i livet er at flest mulig får spilt dette spillet. http://youtu.be/_mF8KkDiIdk Så da må min anbefaling bli PS3 1 Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Netflix? Jeg snakker om filmleie, Xbox video. Hvor man kan leie helt nye filmer. Og headweb. Poenget er at man må ikke betale for Live. Silver er gratis, gold koster. Akkurat som PSN er gratis, PSN plus koster. Virker som mange tror man må betale for Live for i det hele tatt logge på. Bare det jeg ville ha avklart. Man MÅ betale for og SPILLE online på 360. Man MÅ betale for og få lov til og betale for og ha Netflix/viaplay på 360. Trenger IKKE psn+ for og ha Netflix og Viaplay Hvis du VELGER og betale for psn+ får du gratis spill til både ps3 og ps-vita pluss mye annet. Online spiling ER GRATIS. Gratis musikkvideoer på Vidzone Er ingen skkkelig filmleie her i norge på ps3. Men det er MUbi for dem som liker litt smalere flmer. Ser de fleste 360 brukere skryter Gold opp skyene. Men jeg hvar kke så imponert over den tjenesten de 2-2 1/2 åra jeg hadde det. Det funker. men det gjør PSN også. Er ikke ute etter hva som best og hva som er drit. Men detter er sannheten. Så får hver enkelt se hva som er best for dem sjøl. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) til op så vil jeg anbefale ps3... *gratis online spilling - på xbox må du betale for å spille online. *best på eklusive spill - uncharted,god of war, killzone, little big planet,resistance osv *dvd/blu-ray spiller - du får sett hd filmer og får større spill på en plate, xbox bruker 2 plater for større spill *stilren og ikke noe reklame basert dashboad - xbox er full av reklame og har en rotete dashborden *netflix - slipper å betale dobbelt opp for bruk av netflix *hd skifte - du kan sette i større hd selv uten å kjøpe en fordyrende hd løsning som xbox *playstation plus - et valgfritt tilbud hvor man kan betale 395kr for et år. du få masse gratis *spill digital allt fra store titler til indi spill og reduserte priser på spill. *move - har du prøvd wii-mote så vet du hva dette er. men sonys move er mye mere nøyaktig og en bedre utgave. ms sin kinect er bare fiasko.. *vita - er sonys svar på wii-u kontrolleren og fungere fantastisk, ms har ikke noe til sin x360... det _LarZen_ her sier er bare tull... multiplatform spill er like bra på xbox som ps3, kontrolleren til ps3 er det ikke noe å klage over eller.. og en ting til slutt sony kommer til å ha support på ps3 i mange år etter at ps4 er på markede.. mens x360 blir lagt død etter at x720 er ute.. valget her vil jeg si er meget enkelt... hvis mann skal ha konsol i dag og noen år framover før man velger en av de nextgen.. det bare må bli en ps3 da. Endret 11. januar 2013 av 64Zombie 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Tror jeg ville ha valgt en PS3 eller Wii U. PS3 er litt mere enn bare en spillemaskin, er super enkelt å bruke den som mediacenter hvor du kan streame filmer, musikk osv rett fra PCen. Den har som sagt en veldig god Blueray spiller å er gratis å bruke online visst du spiller mye MP. Eneste negativet med PS3 er spaken som følger med, synes ikke den er av like god kvalitet som 360 sin, men der kan man heldigvis kjøpe en 3parts kontroller som f,eks DreamGear Shadow. Grafikkmessig er det veldig lite som skiller PS3 og 360, spillene ser like jævlige ut på begge konsollene Endret 11. januar 2013 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg ville kjøpt begge konsollene. Hver for seg har de nok "exclusives" til å rettferdigjøre et kjøp. Mulig PS3 har litt flere "blockbusters" blant sine excslucives", men jeg syns det er særdeles mange gode arcade games på xbox live. Braid, trails, ilo milo, shadow complex, etc etc. Men dersom du bare skal ha en ville jeg sett på hvilken konsoll vennene mine bruker. Har de fleste en ps3 og du vill spille med de så er kanskje det lurt å kjøpe en ps 3. Og visa versa når det gjelder Xbox 360. Ja det koster 40-60,- kr. å bruke Xbox gold, men med tanke på funksjonalitet når det gjelder chat, parties etc så er xbox overlegen PS3. Period. Jeg har begge konsollene og dersom et spill kommer til begge konsoller så kjøper jeg det utelukkende til xboxen. Blant annet grunnet bedre støtte rundt multiplayer. De eneste spillene jeg kjøper til PS3 er de som er exclusives til ps3. PS+ er et arguement for PS3, men man får ikke noe gratis. De spillene man kan laste ned der er på "leasing" og dersom du slutter å betale for PS+ så har du ikke lenger tilgang til spillene. Og det er sant som _LarZen_ sier. Mange spill funker langt bedre til Xbox 360. Eksempler på dette er Skyrim, Bayonetta, Red dead redemption. Når det gjelder selve kontrollene/gamepad så foretrekker jeg også der xbox. Den er langt mer behagelig for mine hender og fingre. PS3 sin er helt grei om du setter på diverse greier for bedre grep etc. Men vi andre kan vel lesse på med argumenter side opp og side ned, men jeg er sikker på at trådstarter blir fornøyd uansett hvilken av konsollene han til slutt velger. For min del ville jeg uansett valgt begge Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg ville gått for 360 om ikke gratis multiplayer eller noen av PS3-eksklusivene er veldig viktig for deg. PS3 har riktignok flere interessante eksklusiver, men jeg mener 360 sine er jevnt over bedre (Shadow Complex er det beste eksempelet). Dessuten kjører spillene bedre på 360, og kontrolleren er bedre. Når det er sagt, skaff deg helst begge, de har mange gode spill begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå