Gå til innhold

Rendre film i sony vegas

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt formål med pcen er å kunne rendre ut full hd filmer på opp til 20 minutter. Problemet er Sony Vegas, programmet som brukes, sliter med å rendre ut lengre filmer. Som oftest er limiten på rundt 6min uten noe særlig effektbruk - legger jeg inn en del filter og mer avansert redigering går den som regel rett til feilmelding om: low on memory

Følgende om pcen:

Hovedkort: Rampage Formula

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9550

Minne: DDR2 8192mb (4stk minnebrikker, merke: Black Dragon)

Skjermkort: Radeon HD 4870

Sitter på windows xp 32bit - dette begrenser vel til maks 4gb minne?

Spørsmålet er, noen generelle tips for å forbedre pcen som allerede er? Går det ann å kjøpe inn rask minnekort 4gb som en løsning eller er rett og slett pcen for sliten til å kunne lage lengre hd filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål: Hvorfor bruker du Windows XP?

Mye av det ligger i gammel vane, og at pcen har levd noen år og den gang var xp det som var på markedet. Du mener jeg bør bytte til w7 ? evt. hvilke fordeler vil dette gi meg?

Mange sliter med det samme problemet, her er en video som viser hvordan det kan løses;

Takk for video! Kjente ikke til siste metoden, så den skal prøves!

Over til et da annet spørsmål: Vil jeg få mye ut av å bytte ut noen av delene eller er feks HK eller prosessoren så dårlig at det ikke er noe særlig håp? Og hva er mest effektivt å bytte ut, vil nye rambrikker gjøre stort utslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...