midand Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hei! Mitt formål med pcen er å kunne rendre ut full hd filmer på opp til 20 minutter. Problemet er Sony Vegas, programmet som brukes, sliter med å rendre ut lengre filmer. Som oftest er limiten på rundt 6min uten noe særlig effektbruk - legger jeg inn en del filter og mer avansert redigering går den som regel rett til feilmelding om: low on memory Følgende om pcen: Hovedkort: Rampage Formula Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9550 Minne: DDR2 8192mb (4stk minnebrikker, merke: Black Dragon) Skjermkort: Radeon HD 4870 Sitter på windows xp 32bit - dette begrenser vel til maks 4gb minne? Spørsmålet er, noen generelle tips for å forbedre pcen som allerede er? Går det ann å kjøpe inn rask minnekort 4gb som en løsning eller er rett og slett pcen for sliten til å kunne lage lengre hd filmer? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Spørsmål: Hvorfor bruker du Windows XP? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Mange sliter med det samme problemet, her er en video som viser hvordan det kan løses; Lenke til kommentar
midand Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Spørsmål: Hvorfor bruker du Windows XP? Mye av det ligger i gammel vane, og at pcen har levd noen år og den gang var xp det som var på markedet. Du mener jeg bør bytte til w7 ? evt. hvilke fordeler vil dette gi meg? Mange sliter med det samme problemet, her er en video som viser hvordan det kan løses; Takk for video! Kjente ikke til siste metoden, så den skal prøves! Over til et da annet spørsmål: Vil jeg få mye ut av å bytte ut noen av delene eller er feks HK eller prosessoren så dårlig at det ikke er noe særlig håp? Og hva er mest effektivt å bytte ut, vil nye rambrikker gjøre stort utslag? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Om du vil beholde Win XP, så kan du også anskaffe deg Win XP 64 bit, funker ganske godt det også. Personlig ville jeg heller hatt XP enn Win 7 om du ikke MÅ ha teknologiene som ligger i Win 7 slik som Trim og DX10. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 1. Skaff deg 64 bit OS slik at du benytter alt minnet du har. 2. Oppgrader skjermkortet slik at Vegas benytter prosessorkraften til dette. hvis dette ikke er raskt nok, bygg ny maskin med skjermkortet du kjøpte http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro/gpuacceleration?keycode=9500-9500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå