Gå til innhold

Ørepropper til omkring 1400kr


CurSe

Anbefalte innlegg

Komplett kunne dessverre ikke sende noen nye Monster Miles Davis i retur etter at jeg mistet lyden på den ene proppen, så jeg trenger et nytt sett nå.

 

Budsjett: Omkring 1400kr, kan gå litt over hvis nødvendig.

 

Type: Ørepropper

 

Bruksområde: Vil i all hovedsak bli brukt med telefon og Spotify, kobles til bærbar pc en gang i blant når den blir brukt. 95% musikk, 5% film/pc

 

Tilleggsinfo: Hører stort sett på musikk som strekker seg fra rolig/classic rock til Death Metal hvis det gir en pekepinn.

 

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Vet ikke helt hva jeg skal svare her. Jeg har aldri vært noe fan av heftig bass eller den slags, gi meg heller en god gitarsolo. Har brukt Beyerdynamic DT770 de siste 4-5 årene med pc'n og er fornøyd med lyden, kanskje det er til hjelp.

 

Når det gjelder proppene fra Monster så syntes jeg lyden var helt ok, ikke noe å klage på. Jeg er langt fra noen lydekspert og kjøpte i grunn disse pluggene kun fordi at Komplett hadde et stort prisavslag på dem for en tid tilbake. De var riktignok litt tunge og falt ofte ut av øret hvis jeg ikke var forsiktig, så litt lettere plugger hadde vært greit.

 

Har bladd meg gjennom mange sider her på forumet om ørepropper, men blir fremdeles ikke klok. Så snart jeg finner en modell som ser lovende ut leser jeg noen reviews på Amazon hvor den får totalslakt pga byggekvalitet, og vips så er jeg like langt igjen. At det er hundre andre som har gitt den full score er plutselig ikke så nøye mer. Sukk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips så langt :)

 

Phileas: Jeg fant ikke de øreproppene du foreslo i noen norske nettbutikker, så da må jeg dessverre styre unna de.

 

Zeph: De som har vært mest aktuell hittil har vært Shure SE315. Problemet er bare at jeg leser litt forskjellige anmeldelser av de på Amazon. Noen er veldig fornøyde, mens andre slakter de totalt. Sånn vil det sikkert være med alle modeller uansett prisklasse, så det er sikkert bare jeg som vekter slakteanmeldelsene mer enn de gode. Jeg vet ikke, hvis ikke det kommer andre forslag snart så blir jeg sikkert å bestille de å ta sjansen på at de faller i smak.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Zeph: De som har vært mest aktuell hittil har vært Shure SE315. Problemet er bare at jeg leser litt forskjellige anmeldelser av de på Amazon. Noen er veldig fornøyde, mens andre slakter de totalt. Sånn vil det sikkert være med alle modeller uansett prisklasse, så det er sikkert bare jeg som vekter slakteanmeldelsene mer enn de gode. Jeg vet ikke, hvis ikke det kommer andre forslag snart så blir jeg sikkert å bestille de å ta sjansen på at de faller i smak.

Dårleg omtale vil du nok alltid finne om du leiter nok. Omtalene på Amazon går stort sett ut på folk som har fått problem med sine sett. Eg synest byggekvaliteten er super. Den vart endå betre med SE-serien.

Eg ville lagt meir vekt på det du finn på Head-fi og Innerfidelity enn Amazon. Ein er aldri garantert å unngå fabrikkfeil. Lyd er sjølvsagt individuelt. Eg er ikkje glad i ein tung bass, men vil ha god mellomtone og diskant, som eg synest Shure leverer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...