KRIZx Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hei. Jeg har kodet HTML til funksjonen som skal endre .css template på brukeren. Den ser slik ut <td class="kn1"><b>Velg stylen på siden: </b></td> <td><select class="kn1" size="1" name="style_valg"> <option value="style1.css">Standard</option> <option value="style2.css">Grønne linjer </option> <option value="style3.css">Blue Linjer </option> <option value="style4.css">Pink Linjer </option> <option value="style5.css">Light Army Carbon </option> <option value="style6.css">Light Pink Carbon </option> <option value="style7.css">Red Carbon</option> <option value="style8.css">Army Carbon</option> <option value="style9.css">Chill style </option> <option value="styleX.css">Xmas style</option> <option value="styleJ.css">Juletider stil</option> </select> <tr> <td class="atd" align="right" colspan="2"><input class="kn1" type="submit" value="Lagre" name="style_endre" /></td> </tr> Hvordan skal jeg gå frem når jeg skal kode dette i PHP? - Når brukeren har Lagret stilen , så oppdateres siden og den nye stilen blir tatt i bruk. - Om brukeren logger ut så vil den stilen brukeren lagret fortsatt være i bruk. Hvordan gjør jeg dette? Takk på forhånd! - Kristoffer Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Du kan lagre informasjonen i en database? Deretter sjekker du bare hva brukeren har lagret når han/hun logger seg på og tar i bruk den css-stilen som de har lagret. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Punkt 1: som Nickless sa, lagre stilen til databasen, og les ut igjen til en variabel. Så bruker du class="<?=$minstil?>" istedetfor å hardkode klassenavnet, eller du kan bruke samme teknikk om du vil laste et helt stilark (.css-fil) avhengig av hvilket brukeren har valgt. Punkt 2 kan du løse med å bruke session-variabler. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Ville kanskje brukt cookies på punkt 2 hvis stilen på siden alltid skal være det som brukeren har definert uansett om han/hun er logget på eller ikke. Sessions vil jo bli destroya når man lukker nettleseren. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Nå vet jeg ikke hvordan resten av koden din ser ut, men det er stor sjans for at du bruker tabeller feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå