_tHokA_ Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Noen her som har prøvd PowerFlex foringer til bilen sin? Og er det stor forskjell fra originale? Skal på med justerbart senkesett på min A6 til våren, og driver nå å små planlegger litt. Vurderer å bytte ut noen foringer forran (nr 4 og 5 på bilde). Vil jeg merke forskjell? Er det verdt pengene Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 De foringene du vil skifte er jo til krengningshemmeren, du vil nok merke noe forskjell, på at bilen blir litt tightere foran, og holder hjulvinklene litt bedre i sving. Har skiftet ut alle foringene på min bil med powerflex/lignende, og ja det er mye forskjell. Orginale foringer er ofte noe myk kjedelig ekkel gummi som flekser altfor mye, powerflex er mye stivere og har mye mer anleggsflate mot monteringspunktene på bilen. Husk å smøre godt med fett hvis ikke vil det knirke ! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Vil det hjelpe å montere på tårn stivere (eller hva det heter) forran? Vil ikke ha bilen alt for stiv, vil bare at den skal sitte godt i svingene.. og på veien generelt Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Tårnstag heter det. Hindrer at dempertårnene flekser ift hverandre. Bedre hjulvinkelhold. På min bil hjelper det mot sporing Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Tårnstag kan også være med på å redusere skader på bilen om uhellet først skulle være ute. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Så om jeg går fra slitte foringer, dårlige fjærer og ok dempere til helt nytt justerbart senkesett, powerflex foringer og tårnstag så vil jeg vel få en god forbedring på kjøre egenskapene Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Ja, men jeg ville skifta ut foringer i bærearmer etc også, for de er slitt fra før, og får mer slitasje med senk, og når de da er brukt fra før, så er de allerede på vei til å dø. Så like greit å få det på samme hjulstillingskontroll og slippe å ha alt av etter et par mnd for å skifte foringer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå