pierce007 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Har en 30/30 linje og bruke Ethernet kabel. Når jeg skal overføre filer fra en Synology disk til den bærbare, ligger hastigheten på under 10mb/s. Jeg vet jeg har hatt denne mye høyere. Årsaker? Løsninger? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Er det en NAS? Altså du overfører via nettverket? Er switchen gigabit? cat5e- eller cat6-kabler? Og du mener vel MB/s ikke mb/s Endret 20. desember 2012 av TMB Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Er det en NAS? Altså du overfører via nettverket? Er switchen gigabit? cat5e- eller cat6-kabler? Og du mener vel MB/s ikke mb/s NAS ja og overfører via lokale nettet mitt via cat5e og gigabit. MB/s :-) Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 10MBps på gigabit høres gjerne litt lavt ut. Det er vel ikke mulig at det er en 100Mbit enhet som struper hastigheten, eller noen gamle disker? Det er godt mulig din bærbare er flaskehalsen her, hvis den har en harddisk. 2,5" harddisker er ikke kjent for ytelse. Er det snakk om at hastigheten har vært høyere på de samme enhetene tidligere kan det bety at en defragmentering av harddisker kan være på sin plass. Er det en SSD i bildet så bør du vite at de blir treigere jo fullere de er. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 10MBps på gigabit høres gjerne litt lavt ut. Det er vel ikke mulig at det er en 100Mbit enhet som struper hastigheten, eller noen gamle disker? Det er godt mulig din bærbare er flaskehalsen her, hvis den har en harddisk. 2,5" harddisker er ikke kjent for ytelse. Er det snakk om at hastigheten har vært høyere på de samme enhetene tidligere kan det bety at en defragmentering av harddisker kan være på sin plass. Er det en SSD i bildet så bør du vite at de blir treigere jo fullere de er. Alle enhetene har Gigabit. Synology disken er ca 1 år gammel med 3,5" disker. Bærbare maskinen ca like gammel. Har installert en SSD og 2 interne disker. Den disken det overføres til har over 240 GB ledig plass. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Lærte på jobb i dag at faktisk det kan komme an på routing-hastigheten mellom portene på din router / switch. F.eks min router har 1000Mpbs (125 MB/second i realiteten) som er maks overførings hastighet mellom portene mine, laster jeg noe samtidig så strupes jo overføringen samtidig. Enda mine disker i min NAS (raid) og raid på min desktop klarer mer. Så problemet dit kan være du f.eks streamer musikk, overfører & laster ned samtidig, dette vil alt gå innpå overføringen mellom din NAS og din maskin. Ellers har RAID en del si. Endret 20. desember 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Hvilket merke er switchen din? Hvilken type synology boks har du? Snabelen Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Hvilket merke er switchen din? Hvilken type synology boks har du? Snabelen Det er en Dj211 og en slik: http://www.dlink.com/us/en/home-solutions/connect/switches/dgs-1005g-5-port-gigabit-desktop-switch Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Har du vært inne på synology forumene, vet det er en del som sliter med nettverkshastighet. Det finnes helt sikkert en mengde med tips. Jeg har ikke en slik boks selv, så jeg får ikke testet og kan derfor ikke komme med noen gode konkrete forslag. Switchen din er jo en standard Gb switch, så den skal ikke være flaskehalsen her Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå