Gå til innhold

Backup via FTP

Anzure

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et program som tar backup hver time av; en spesiell mappe på en FTP-server. Jeg har nemlig en Linux Debain 6 server hjemme; som jeg skal bruke til å ta backup av en FTP server som jeg leier. Vet du om et program som gjør nettopp dette og passer til mitt OS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cron er et verktøy for å utføre periodiske jobber (en "scheduler" om du vil), det er standard i Linux, du kan enten bruke 'man cron' i et shell for å lese om kommandoen, eller Google etter det slik at du kan lese om det på ditt favoritt Linux-nettsted.

wget brukes for filoverføring, det er ofte også standard i mange Linux-distribusjoner, du kan bruke 'apropos wget' i et shell for å finne ut om det er installert på din maskin.

rsync er et annet program for filoverføring / synkronisering av filer, ofte brukt til å ta backup. Det kan hende at det også er installert på maskinen din, se over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, både cron, wget og rsync kommer med Linux-distribusjonene.

Dette er helt vanlige verktøy som ofte er bruk.

Jeg har sett i din tidligere tråd at du bruker Debian 6 med GUI som server (ikke det beste akkurat...)

Men er nok ikke wget du ser etter da det brukes til å laste ned ting.

Så, dersom du ønsker å sette opp en backup mot en FTP kan du bruke CurlFtpFS & rsync sammen.

Her en liten guide som forklarer hvordan du setter opp de to sammen: http://www.debiantut...-and-curlftpfs/

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...