Lulubo Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hei! Jeg har akkurat fått windows 8 og synes det er ganske uvant. Har også et problem som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. Når jeg surfer på nettet eller er på skrivebordet, så kan jeg plutselig bli tatt tilbake til start skjermen med alle appene, f.eks. hvis jeg drar musepekeren til høyre eller lignende. Dette er utrolig irriterende. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å hindre at dette skjer? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Du kommer til Start-skjermen ved å trykke Windows-knappen på tastaturet, nede i venstre hjørnet eller Start-perlen i Perle-menyen (Charms bar på engelsk). Denne menyen ligger langs høyre side og dukker opp hvis du fører musepekeren til det øvre/nedre hjørnet til høyre. Den kan også åpnes med WIN + C. Du kan skru av aktive hjørner med f.eks. SkipMetro. Lenke til kommentar
Lulubo Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Ja, det vet jeg. Men jeg er ikke borti noen av de stedene når dette skjer. Den skifter plutselig til start skjermen, og da er som regel musepekeren midt på skjermen. Det hender også at den skifter til andre "apper" jeg har åpne, f.eks mail eller skype. Hvis jeg skrur av aktive hjørner, forsvinner Perle-menyen da? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Nei. Du kan fremdeles nå den med WIN + C. Og Innstillinger med WIN + I. De andre perlene når du med WIN + Q (Søk), WIN + H (Del) og WIN + K (Enheter). Søk etter tastatur snarveier i Windows Hjelp for flere. Kan det være at WIN-tasten henger seg opp? Eller er dette en enhet med touchskjerm, slik at du sveiper inn fra sidene og kommer borti Start-knappen? Veksling av apper skjer med WIN + TAB, ALT + TAB eller fra menyen som dukker opp når du fører musepekeren øverst til venstre og så ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå