Gå til innhold

Går det mot kriminalisering av doping?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

proff idretts folk mister ikke tilgangen til doping ved at tollvesenet blander seg, de får sitt av leger..

 

Og man kommer ikke uvesenet til livs før de legene svartelistes eller mister sin bevilling. Heldigvis er det bred politisk enighet på stortinget om å kriminalisere doping.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bedre at folk, idrettsutøver eller ei, bruker dop i samarbeid med lege enn at de gjør det på egenhånd. Det blir uansett vanskelig å ta legenes bevilling for det, ettersom de har taushetsplikt og følger Legeforeningens etiske retningslinjer.

 

Primært er jeg mot juksing innen idretten. Jeg føler meg lurt når jeg sitter der i min naivitet og betrakter dopede utøvere som jukser seg til en tittel. Bur dem inne.

 

I tillegg har jeg sett hvordan idrettsutøvere har fått ødelagt helsa ved å dope seg. Dermed er jeg for en svært restriktiv holdning til doping. Doping kan ødelegge livet til lettlurte ungdommer som handler dop på lugubre nettsiter.

 

Derfor støtter jeg samarbeidet mellom tollvesenet og anti doping Norge.

 

Ta juksemakerne og la dem få seg en ordentlig lærepenge.

 

Det holder å utestenge idrettsutøverne fra sporten. Det kan ikke forsvares at en andre lover skal gjelde dem fordi de driver med en idrett.

 

I tillegg har jeg sett hvordan idrettsutøvere har fått ødelagt helsa ved å dope seg. Dermed er jeg for en svært restriktiv holdning til doping. Doping kan ødelegge livet til lettlurte ungdommer som handler dop på lugubre nettsiter.

 

Det kan man også si om alkohol og tobakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det kan man også si om alkohol og tobakk.

 

Man bør vel kunne forvente noe annet av idrettutøvere som ofte vil fremstå som forbilder fremfor den vanlige rusbruker.

Lenke til kommentar

Og man kommer ikke uvesenet til livs før de legene svartelistes eller mister sin bevilling. Heldigvis er det bred politisk enighet på stortinget om å kriminalisere doping.

ja slike som deg jubler jo for enda mer forbud og innskrenkinger på persons mulighet til egne valg, din eventyr verden har ikke funket de siste 60årene og vil ikke funke de neste 60årene..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ja slike som deg jubler jo for enda mer forbud og innskrenkinger på persons mulighet til egne valg, din eventyr verden har ikke funket de siste 60årene og vil ikke funke de neste 60årene..

 

Det er jo overveldende flertall her i landet som mener som meg. Skal jeg sitte der å se på idioter som doper seg og går i halvsvime?

Lenke til kommentar

Det er jo overveldende flertall her i landet som mener som meg. Skal jeg sitte der å se på idioter som doper seg og går i halvsvime?

Mulig slike som deg er i flertall nå idag, men om 10år er dere i mindretall..

 

Forbud funker ikke og de som får fakta servert og setter seg inn i det vil også se det, når NRK og VG er største kilden til info for de fleste av den eldre garden i Norge så vil de selvsagt ikke være opplyst nok til å forstå det..

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er nok i dag du ser siste krampetrekning for de som forsvarer doping. Tatt i doping, fratatt alle medaljer, all ære, stemplet som juksemaker og skjøvet ut i det ytterste mørke venter de du forsvarer. Noen blir ekskuldert fra OL og større arrangementer på livstid.

 

Litt av noen forbilder du fremhever må jeg si.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er jo overveldende flertall her i landet som mener som meg.

Ja, det har jo vært folkeavstemning på det, så... Og folk har jo reflektert noe grådig over temaet. NOT!

Er det ikke litt teit å sitte å argumentere på denne måten? De fleste mener som meg...

Derfor må jeg ha rett! Derfor er det den beste løsningen...

 

Skal jeg sitte der å se på idioter som doper seg og går i halvsvime?

Nei. Ta deg en tur i skogen og reflekter litt over temaet. Forestill deg alternativer til forbud... Etter du har gjort det, så skriv ned dine argumenter og konklusjoner.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det mye nytt om dette og det går vel mot en generell kriminalisering av doping? Se for eksempel:

Hva er vitsen? Er det ikke bedre bruke resurser på opplysning i stedet? Slik at folk ser farene selv, og ungår dem?

Så kan jo de ulike private treningssenterene i samarbeid med antidoping norge og sånt, jobbe for rene treningssentere o.l.

 

Du mener at statens oppgave er å straffe alle som tar dårlige valg. Det mener ikke liberale mennesker. Det er derfor løgnaktig av deg å stadig referere til deg selv og ditt parti som liberal/liberale...

 

Du er ikke liberal, men strengt autoritær.

 

 

Kilde: http://www.tv2.no/sp...aa-3907971.html

 

Se også:

 

http://www.nrk.no/ny...msdal/1.8373680

 

http://www.regjering....html?id=540342

 

http://www.dagbladet...undet/24025257/

 

I går hørte vi på nyhetene at Antidoping Norge vil samarbeide med tollvesenet for å effketivisere smugling av dopingmidler.

Ja, da blir vi jo kvitt doping for godt. Ingen klarer jo å lure den allmektige staten...

 

I dag er der en diskusjon på dagsnytt 18 mellom Anne Thidemann fra http://virke.no/ og Bjørn Erik Thon i Datatilsynet om kriminalisering av kontroll på treningssentre.

 

Thidemann sier:

  1. Begrunnelse for kriminalisering av doping er liv og helse.
  2. Det er vist at doping fører til aggresjon, vold og skader.

Thon hevder:

  1. Sier at økt kontroll på treningssentre bryter ned personvernet.
  2. Det vil kunne føre til lignende kontroll i arbeidslivet generelt,

Altså. Folk må selv ta ansvar for seg selv og sin egen kropp. Eneste jeg mener er statens oppgave i denne sammenhengen er å informere om eventuelle skader i forbindelse med dette. Treningssenterene burde ha (og de har dette der hvor jeg trener) informasjon om dette lett tilgjengelig.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok i dag du ser siste krampetrekning for de som forsvarer doping. Tatt i doping, fratatt alle medaljer, all ære, stemplet som juksemaker og skjøvet ut i det ytterste mørke venter de du forsvarer. Noen blir ekskuldert fra OL og større arrangementer på livstid.

 

Litt av noen forbilder du fremhever må jeg si.

Det er vell ikke en eneste person som mener at de som blir tatt for doping når det ikke er lov i arrangementet de deltar i ikke er juksemakere og svindlere.

 

Men hvorfor skal vi kriminalisere de som bruker doping utenfor konkuranse?

 

Dessuten så er det folk som bruker doping i konkuranser der det er lovlig og de jobber like hardt for medaljene sine om andre atleter. Så forbilder som bruker doping finnes.

Lenke til kommentar

Det er nok i dag du ser siste krampetrekning for de som forsvarer doping. Tatt i doping, fratatt alle medaljer, all ære, stemplet som juksemaker og skjøvet ut i det ytterste mørke venter de du forsvarer. Noen blir ekskuldert fra OL og større arrangementer på livstid.

 

Litt av noen forbilder du fremhever må jeg si.

jeg snakker ikke om i konkurranse doping er alt totalt forbudt der , jeg snakker om mannen i gata og hvorfor ikke han skal kunne bruke doping om han vil..

Slike som deg Kgun har en rar trang til å dytte på deres asosiale falske moral på andre, jeg lurer på om det blir en diagnose i framtiden ?

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har allerede foreslått at du kan se på noe annet hvis du ikke liker det du ser. Det er vel ingen som tvinger deg til å se på idrett?

 

Nei men forutsetningene for å se på den er ødelagt av noen dopede idioter. De lurer:

  1. Konkurrenter.
  2. De som kommer til idrettsarrangementer for å se på idrett.
  3. Tv seerne på statlige og betalte stasjoner som har betalt for å se på idrett og ikke på noen idioter som konkurrerer mer eller mindre i ørska.
  4. Sponsorer.
  5. Famile og venner.
  6. Ungdommer som har dem som forbilder.
  7. Seg selv.

Greitt å observere hvem som forsvarer dette uvesent. Nok et eksempel på liberalisme og anarki i praksis.

 

Jeg skal si dere hva liberalistisk frihet kan sammenlignes med. De er en jeng liberalister som virrer av gårde gjennom en ørken uten lover og regler.

 

Noen av dere mener ikke det dere skriver. Dere er hobbykverulanter. Fortsett med å heve deres liberalistisk fane om å tillate alt. Dere rammer dere selv og de partiene dere mener å representere. Liberalisme på dette som på andre områder er opplegg til katastrofe. Spør dem som er fratatt all ære og prestisje. Problemet er at de ofte tar andre med seg i fallet.

 

Nå antar jeg at dopingtilhengerne som skirver i denne tråden har en målgruppe i tankene:

  1. Er det egne barn?
  2. Ungdommer?

Dere kan i så fall spille et høyt spill med andres skjebne.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

jeg snakker ikke om i konkurranse doping er alt totalt forbudt der , jeg snakker om mannen i gata og hvorfor ikke han skal kunne bruke doping om han vil..

Slike som deg Kgun har en rar trang til å dytte på deres asosiale falske moral på andre, jeg lurer på om det blir en diagnose i framtiden ?

Han kommer aldri til å svare på spørsmålene som omhandler nulloffer kriminalitet. Fordi da kommer den asosiale falske moralen som du nevner og ønsket om at enkelt individer som ikke gjør som røkkla skal straffes enda mer soleklart fram enn det, det gjør nå.

 

Tragisk å se at han gjentar at doping ødelegger sporten der det er forbudt, der er vell ingen som ikke er enige med han der.

Lenke til kommentar

Han kommer aldri til å svare på spørsmålene som omhandler nulloffer kriminalitet. Fordi da kommer den asosiale falske moralen som du nevner og ønsket om at enkelt individer som ikke gjør som røkkla skal straffes enda mer soleklart fram enn det, det gjør nå.

 

Tragisk å se at han gjentar at doping ødelegger sporten der det er forbudt, der er vell ingen som ikke er enige med han der.

Nei som jeg sier komme noe slags diagnose på det han lider av om ikke mange år, doping bruk i sport/konkurranse er totalt forbudt samt sett ned på av alle..

Hvorfor skal vi da forby det noe mer ? en helt latterlig tankegang som asosiale selvsentrerte dysfunksjonelle moralister greier tenke frem, Ja Kgun du er en av dem..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei men forutsetningene for å se på den er ødelagt av noen dopede idioter. De lurer:

  1. Konkurrenter.
  2. De som kommer til idrettsarrangementer for å se på idrett.
  3. Tv seerne på statlige og betalte stasjoner som har betalt for å se på idrett og ikke på noen idioter som konkurrerer mer eller mindre i ørska.
  4. Sponsorer.
  5. Famile og venner.
  6. Ungdommer som har dem som forbilder.
  7. Seg selv.

 

Det er trist at du føler deg lurt, men en lurendreier fortjener ikke fengselsstraff.

 

Greitt å observere hvem som forsvarer dette uvesent. Nok et eksempel på liberalisme og anarki i praksis.

 

Jeg skal si dere hva liberalistisk frihet kan sammenlignes med. De er en jeng liberalister som virrer av gårde gjennom en ørken uten lover og regler.

 

Noen av dere mener ikke det dere skriver. Dere er hobbykverulanter. Fortsett med å heve deres liberalistisk fane om å tillate alt. Dere rammer dere selv og de partiene dere mener å representere. Liberalisme på dette som på andre områder er opplegg til katastrofe. Spør dem som er fratatt all ære og prestisje. Problemet er at de ofte tar andre med seg i fallet.

 

Nå antar jeg at dopingtilhengerne som skirver i denne tråden har en målgruppe i tankene:

  1. Er det egne barn?
  2. Ungdommer?

Dere kan i så fall spille et høyt spill med andres skjebne.

 

Hvem er "noen av dere"? Jeg snakker kun for meg selv.

 

Jeg har tidligere fortalt deg at dine egne innlegg ikke er noen form for kilde eller bevis, så den tråden gidder jeg ikke å åpne.

 

Hvem er "dopingtilhengere"? Jeg snakker som sagt for meg selv, og jeg er ingen "dopingtilhenger". Derimot mener jeg ikke at bruk av dop er "et høyt spill med andres skjebne".

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvem er "dopingtilhengere"? Jeg snakker som sagt for meg selv, og jeg er ingen "dopingtilhenger". Derimot mener jeg ikke at bruk av dop er "et høyt spill med andres skjebne".

 

Og der er vi fundamentalt uenige.

 

For visse mennesker er det vanskelig å forstå at ikke alle vil forby det de ikke liker.

 

Det inkluderer vel ikke ærklærte anarkister som deg som er mot all statlig innblanding i menneskers liv?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...