Gå til innhold

Går det mot kriminalisering av doping?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enda et forbud Yeeeesh, doping miljøet var før operasjon Gilde preget av folk som ellers ikke var kriminelle de var ofte fitness eller BB byggere samt normale folk som ikke hadde noe særlig kriminelt rulleblad, med denne herdingen av miljøet vil det komme dårligere varer og mer kyniske bakmenn som kun driver med det for penger som lett tyr til vold,trusler og annen kriminalitet..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Det negative er bl.a sterk risiko for arterosklerose, dyslipidemi, leversvikt, aggresjon bl.a som følge av steroidbruk, hjertestans, blodpropp, infeksjoner som følge av epo, autoimmunreaksjoner og infeksjoner som følge av blodoverføringer, hjertesvikt, hjerneblødning, dehydrering mm av amfetaminbruk, osv osv.

Det er masse negativt med å dope seg. Det er ikke risikofritt. Men det er doseavhengige effekter også på bivirkninger.

Hehe det var mest ment som en humoristisk post, men hva har du med risikoer eg tar å gjøre?

Lenke til kommentar

Muskeltransplantasjoner tror jeg er mer komplisert enn å bare gå på butikken.

Hvis du mente at å kjøpe bol er synonymt med å kjøpe muskler tar du veldig feil. For å få muskler må man trene smart og spise riktig. Gjør du ikke det får du ikke muskler uansett hvor mye AAS du tar.

Nei det er du som tar feil, bol gjør ikke tissen mindre, og man blir ikke feit av å bruke det uten å trene.

Eg har sett en test på pubmed om det, men eg gidder ikke finne den nå, du får nøye deg med denne

http://www.aworkoutr...ids-vs-natural/

Nå kan ikke eg si med full sikkerhet hvilket standpunkt du tar til bol og lovligheten rundt det, men om du isåfall er imot har du helt feil signatur "Intet offer, ingen forbrytelse.".

Endret av Thitorkin
Lenke til kommentar

Nei det er du som tar feil, bol gjør ikke tissen mindre, og man blir ikke feit av å bruke det uten å trene.

Eg har sett en test på pubmed om det, men eg gidder ikke finne den nå, du får nøye deg med denne

http://www.aworkoutr...ids-vs-natural/

Nå kan ikke eg si med full sikkerhet hvilket standpunkt du tar til bol og lovligheten rundt det, men om du isåfall er imot har du helt feil signatur "Intet offer, ingen forbrytelse.".

dont-know-if-troll-or-just-stupid.jpg

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du refererer til men her er direkte lenke til lenke som befant seg på siden om du vil ha den direkte kilden til undersøkelsen.

http://www.nejm.org/...199607043350101

Jeg tror du misforstår. Jeg er ikke mot bruk av AAS. Jeg bare understreket at å bruke AAS er ikke synonymt med å kjøpe muskler. Det krever et godt kosthold og selv om man får økt muskelmasse ved kun kosthold og AAS så stopper det opp tilslutt. Du kommer til et punkt der du må begynne og trene for å bygge skikkelig store muskler.

Det er ikke bare å ta AAS og tro at man får store muskler uten innsats.

Lenke til kommentar

Jeg er FOR kriminalisering av doping for idrettsutøvere som har kontrakter som krever at de ikke bruker doping.

Jeg er MOT kriminalisering av doping for mennesker som ikke har kontrakter som krever at de ikke bruker doping -- om enn bare for å hindre at kriminelle får tjene mer penger.

Hvis utøverne underskiver kontrakter som sier de ikke skal bruke doping så kan de vell stilles ansvarlig for svindel om de skulle bryte kontrakten. Noe yttligere kriminalisering trengs ikke, lovverket er allerede godt nok på den biten.

Endret av Hardrocktarzan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tvilsomt, har du kilder på dette? Og om du har så nevte jeg også spise riktig. Gjør man ikke det så får man ikke muskler, ERGO kjøpe steroider er ikke synonymt med å kjøpe muskler.

Ikke for hånden. Man trenger heller ikke spise riktig. Kun å spise. Og bole. Det vil utvilsomt gjøre at man legger på seg muskler, og sannsynligvis fortere enn en som ikke boler og som trener.

Jeg er FOR kriminalisering av doping for idrettsutøvere som har kontrakter som krever at de ikke bruker doping.

Jeg er for kontraktsfrihet så Antidoping Norge kan straffe utøvere som de vil.

Lenke til kommentar

Er det dop i seg selv eller selve juksingen i idrett du vil kriminlisere, kgun? Hvis du ikke liker å se på idrett preget av juks på TV, kan du ikke eventuelt se på noe annet og la være å betale for kanaler som sender programmer du ikke er interessert i?

Men det innebærer jo ikke å bestemme over andre mennesker? Neste forslag takk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for hånden. Man trenger heller ikke spise riktig. Kun å spise. Og bole. Det vil utvilsomt gjøre at man legger på seg muskler, og sannsynligvis fortere enn en som ikke boler og som trener.

Jo du må spise riktig i den forstand at du får i deg nok proteiner og være i kalorioverskudd og samt ha nok vitaminer og mineraler. Hva du legger i ordet å spise riktig vet ikke jeg.

Muskler må som regler brytes ned før de kan bygges større. Dog kan det du sier stemme hvis en som nesten ikke har muskelmasse begynner med AAS. Da vil han få mye nybygger vekst om han trener eller ei. Dette dabber derimot raskt ut mann kommer til et punkt der trening er nødvendig for muskelvekst.

Lenke til kommentar

Jo du må spise riktig i den forstand at du får i deg nok proteiner og være i kalorioverskudd og samt ha nok vitaminer og mineraler. Hva du legger i ordet å spise riktig vet ikke jeg.

Muskler må som regler brytes ned før de kan bygges større. Dog kan det du sier stemme hvis en som nesten ikke har muskelmasse begynner med AAS. Da vil han få mye nybygger vekst om han trener eller ei. Dette dabber derimot raskt ut mann kommer til et punkt der trening er nødvendig for muskelvekst.

Så er vi enige.

Lenke til kommentar

Vi er enige hvis svaret må spørsmålet: Bygger man muskler raskere med AAS mens man ikke trener enn hvis man trener og ikke bruker AAS. Sett at kosthold er likt i begge tilfellene.

Er svaret både Ja og Nei, da er vi enige.

Uenig, proteinsyntesen stopper ikke opp bare fordi musklene har blitt større, man kan øke muskelmassen ved å øke doseringen på steroidene. om man kun holder seg til 500mg/EW så vil man til slutte komme til en stopp hvor proteinsyntesen bare klarer å opprettholde så og så mye muskelmasse, men viss man øker doseringen til 750mg/EW så vil muskelmassen fortsette å øke.

Da sier eg ikke at det ville være en utrolig dårlig utnyttelse av potensiale, for man får mye mer ut av det med trening, men man KAN fortsette å øke muskelmassen.

Lenke til kommentar

Uenig, proteinsyntesen stopper ikke opp bare fordi musklene har blitt større, man kan øke muskelmassen ved å øke doseringen på steroidene. om man kun holder seg til 500mg/EW så vil man til slutte komme til en stopp hvor proteinsyntesen bare klarer å opprettholde så og så mye muskelmasse, men viss man øker doseringen til 750mg/EW så vil muskelmassen fortsette å øke.

Da sier eg ikke at det ville være en utrolig dårlig utnyttelse av potensiale, for man får mye mer ut av det med trening, men man KAN fortsette å øke muskelmassen.

Tja, en kommer til et punkt der alle de anabole reseptorene er mettet og da hjelper det ikke med mere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Er det dop i seg selv eller selve juksingen i idrett du vil kriminlisere, kgun? Hvis du ikke liker å se på idrett preget av juks på TV, kan du ikke eventuelt se på noe annet og la være å betale for kanaler som sender programmer du ikke er interessert i?

Primært er jeg mot juksing innen idretten. Jeg føler meg lurt når jeg sitter der i min naivitet og betrakter dopede utøvere som jukser seg til en tittel. Bur dem inne.

I tillegg har jeg sett hvordan idrettsutøvere har fått ødelagt helsa ved å dope seg. Dermed er jeg for en svært restriktiv holdning til doping. Doping kan ødelegge livet til lettlurte ungdommer som handler dop på lugubre nettsiter.

Derfor støtter jeg samarbeidet mellom tollvesenet og anti doping Norge.

Ta juksemakerne og la dem få seg en ordentlig lærepenge.

Lenke til kommentar

Primært er jeg mot juksing innen idretten. Jeg føler meg lurt når jeg sitter der i min naivitet og betrakter dopede utøvere som jukser seg til en tittel. Bur dem inne.

I tillegg har jeg sett hvordan idrettsutøvere har fått ødelagt helsa ved å dope seg. Dermed er jeg for en svært restriktiv holdning til doping. Doping kan ødelegge livet til lettlurte ungdommer som handler dop på lugubre nettsiter.

Derfor støtter jeg samarbeidet mellom tollvesenet og anti doping Norge.

Ta juksemakerne og la dem få seg en ordentlig lærepenge.

proff idretts folk mister ikke tilgangen til doping ved at tollvesenet blander seg, de får sitt av leger..

tollen vil bare ha mulighet til å sjekke enda mer pakker slik at nordmenn ikke sniker seg unna avgifter etc eller bestiller seg par valium..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...