Gå til innhold

lånekassen + fravær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei, timer blir ikke omgjort til dager.

Det stemmer da ikke?

er du helt sikker ? : D DDDDD :D

Dersom du har så mye fravær fra skolen er det ikke noe å være "stolt" over, husk at dette kommer til å vises på vitnemålet ditt, noe som kan få deg i vanskeligheter når du skal søke deg jobb.

Lenke til kommentar

hvorfor jeg er glad? fordi jeg trodde det ville bli omgjort til dager å da hadde jeg mistet 11tusen i stipend i januar. Bor ikke i bærum og får 50 tusen i ukelønn av mor å far jeg, som tydeligvis du får

men er det 23 dAGEr som er maks?

alle timene er på forskjellige datoer

dessuten er det ikke siste året, så fravær er ikke nøye angående arbeid

men mister jeg stipendet i januar, eller får jeg beholde det om jeg ikke får noe mere fravær?

Lenke til kommentar

Jeg fant ingen konkret grense på hvor mye fravær man kan ha på lånekassens sider, men de kan stoppe utbetalingen hvis du har unormalt høyt fravær. Skolen rapporterer fraværet. Hvis du vil vite hvor mye fravær du maksimalt kan ha, foreslår jeg at du ringer lånekassen og spør.

Og jo, fraværet du har i år betyr noe. På vitnemålet du får når du er ferdig med videregående, føres totalt fravær fra alle årene.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen automatikk i at timer blir slått sammen til dager, og strengt tatt skal man ikke gjøre det. Men det ser jo såklart bedre ut på vitnemålet om man har 5 dager fravær fremfor 30 timer, og min kontaktlærer i videregående la mer enn gjerne sammen timer til dager.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...