Aireal Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har ikke lenger noe bindingstid hos telelelelenor . Tenkte å gå over til NGT nå. De ser ut som "mest for pengene deal". Har dere noen andre forslag til en som ikke trenger en god support fra leverandøren? Ønsker bare god oppetid og hastighet. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Anbefaler NGT! Har hatt dem i snart to år....nedetid kanskje 3 dager utenom strømbrudd Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Ser ikke noe galt med Telenor. har hatt dem over 1 år, uten noen nedetid, topp support og meget bra linjer. Har hørt at mange av de andre norske isp sliter med å holde tidsfrister og noe ustabile linjer. Men dette varierer som sagt fra person til person. Enkelte har vært heldige, mens andre uheldige. Ser vi det fra en nøytral synsvinkel, har kanskje Telenor noen ulemper som gb grense, men på en annen side, er linja som den skal være. Aldri noe tull. Dessuten er det ikke alle som kan få alle isp'er på et sted. Og utifra kommentarer basert fra kundemassene i andre ISP'er, er det mange av disse som sliter med kunde support, når tjenesten er nede. Problemer kan oppstå for alle, men når dette skjer. Burde en ISP ha nok ressurser til å handle slike ting på en måte der det ikke går utover kunden. Annet eks er kanksje når de ikke klarer å holde på avtaler som de selv har satt for å gjennomføre. Og når en kunde må f.eks vente over 30min hver eneste gang for å få svar. Er ikke dette en god kundesupport, og går dermed utover inntrykket. Derfor burde en ISP som skal selge et godt produkt, være flink på alle sider og områder. F.eks sier mange NTG brukere at alt er glemt når linjene er i boks. Men tenk på også på hvor mye tid du har brukt på å mase på deg linja. Koster ikke dette penger? Bruker tid på å sende mail og vente i telefon. Og den belastningen du har, kun på å vente på linja. Istedenfor kunne du ha brukt tiden på jobben og tjent penger istedenfor. Og slippet også den tanken/belastningen når dsl kommer i hus. For min del, vil jeg vite at alt er i boks når jeg får en bekreftelse mail/brev fra min ISP. Da slipper jeg å tenke mer på dette og venter kun til den datoen som er satt av til meg. Og per i dag, etter MINE erfaringer, vil jeg si at det er kun Telenor som har på flertallet av sine kunder klart å holde frister og holde et høyt nivå på kundesupport og tjeneste. Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hvorfor skal alle være så kritiske til telenor? Jeg har nå selv hatt den i nesten 3 år og nedetiden har alltid vært liten. Hva er galt med alle dere? NGT? De har kansje stabile linjer men service har de ikke. Dette er noe de fleste leverandører mangler. Angående beste leverandør så er det for dem i rogaland de som heter lyse. Har ikke selv prøvd dem men 10mbit får du for en billig penge. Du har også sdsl da Helt opp til deg selv men bor du utenfor rogaland så er nok telenor eller ngt det beste Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Og per i dag, etter MINE erfaringer, vil jeg si at det er kun Telenor som har på flertallet av sine kunder klart å holde frister og holde et høyt nivå på kundesupport og tjeneste. Og hva er grunnlaget for den påstanden? Jeg mener Telenor sin suppoert er dårlig, de må nesten alltid ringe meg opp igjen og i de fleste tilfellene hører du aldri noe mer fra dem. At man aldri kan få snakke med oppegående suppportfolk på direkten er svært plagsomt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Helt opp til deg selv men bor du utenfor rogaland så er nok telenor eller ngt det beste Så du mener f.eks at f.eks Bluecom eller Kvalito er lite og satse på? TN er jo svindyre og gir svaær lite av merverdi for den voldsomme prisforskjellen. Hva med Catch sin ADSL-satsning da? Lenke til kommentar
Preckott Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg ambefaler Firstmile Har hatt ngt, byttet etter 6 månder. Var ikke fornøyd... Måtte vente i over 3 månder for å komme på nett, det har porter på modomet sitt, jeg fikk regninger oppå hverander og hvis du må ringe dem...må du ivertgfall sitte og vente en halv time på å komme igjennom til de.. :x Firstmile fikk jeg på under to uker Og aldri noe tull med de. Kan på det sterkeste ambefale Firstmile for deg. Lykke til :wink: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Og per i dag, etter MINE erfaringer, vil jeg si at det er kun Telenor som har på flertallet av sine kunder klart å holde frister og holde et høyt nivå på kundesupport og tjeneste. Og hva er grunnlaget for den påstanden? Jeg mener Telenor sin suppoert er dårlig, de må nesten alltid ringe meg opp igjen og i de fleste tilfellene hører du aldri noe mer fra dem. At man aldri kan få snakke med oppegående suppportfolk på direkten er svært plagsomt. som jeg nevnte, skrev jeg mine erfaringer. Jeg har aldri ventet lenge i telefon, men når jeg kommer fram, er det folk som kun har helt normale kunnskaper. Dermed sier det at de skal videresende det til en tekniker. Og det har tatt maks 6 timer etter at jeg har ringt inn til at jeg får et svar fra en tekniker. Dette gjelder også bekjente som også har Telenor som sin leverandør. Derfor sier jeg nok en gang at de er de eneste fra mine erfaringer som har virkelig har klart å tilfredsstille flest kunder med god support og stabile linjer. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Siden du bor i stvg. kan du jo muligens få LYSE! Det kan jeg om et par måneder! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 som jeg nevnte, skrev jeg mine erfaringer. Jeg har aldri ventet lenge i telefon, men når jeg kommer fram, er det folk som kun har helt normale kunnskaper. Dermed sier det at de skal videresende det til en tekniker. Og det har tatt maks 6 timer etter at jeg har ringt inn til at jeg får et svar fra en tekniker. Det er mulig at de spørsmålene mine er for vanskelige da i og med jeg skjelden hører noe eller det tar flere dager før en eller annen kompetent person ringer meg. Jeg har hatt oppdrag i forbindelse med endel titalls leveringer og jeg må innrømme at Bluecom har vist viljen til og gå litt utenom kommandolinjene og ringe direkte til rette vedkommende og få ting raskt fikset selv i tilfeller hvor linja blir koblet i sentralen lenge før dato. Hverken hos Telenor, Tiscali eller Tele2 har man gjort dette. 05000 er jo tortur og ringe i og med man må plages i gjenom en såkalt kundevennlig meny... fysj. Ikke finnes det et direkte nummer heller. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 05000 er jo tortur og ringe i og med man må plages i gjenom en såkalt kundevennlig meny... fysj. Ikke finnes det et direkte nummer heller. Alle Telenor kunder kommer direkte inn på kundeservice. De trenger bare å ringe fra det nr. adsl er registrert. hvis ikke jeg tar helt feil. Siden før jeg var kunde der, måtte jeg gjennom alle disse menyene. Rett etter at jeg fikk adsl, trengte jeg kun trykke en eller to ganger for at menyen skulle gjenkjenne meg som kunde og privat person. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Alle Telenor kunder kommer direkte inn på kundeservice. De trenger bare å ringe fra det nr. adsl er registrert. hvis ikke jeg tar helt feil. Har da ringt fra kunden sin telefon i de fleste tilfellene og aldri merket noe annet en den grusomme stemmestyrte saken på 05000. Du har ikke prioritert service eller hva det heter som gir deg en helt annen service? Lenke til kommentar
Dumuzi Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 En kollega har ADSL fra Telenor, linja kom og gikk, men han fortsatte å klage. Han ble etterhvert behandlet som "vrang og vanskelig" kunde (eget felt i databasen?). Etter 8 - åtte - måneder traff han omsider en oppegående kar hos Telenor som sørget for at feilen ble fikset. Telenor? Nei, takk! Lenke til kommentar
DarkScorpion Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hva med Tele2 a? Har hatt dem siden begynnelsen av året (704/128). Aldri noe nede tid, og har aldri fått dårligere en 734 kb/s på IT-avisen sin linjemåler. Veldig fornøyd. Den koster ikke mye heller... 339 spenn. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hvis man selger et bra produkt, burde man ikke trenge å ha service... Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg ambefaler Firstmile Har hatt ngt, byttet etter 6 månder. Var ikke fornøyd... Måtte vente i over 3 månder for å komme på nett, det har porter på modomet sitt, jeg fikk regninger oppå hverander og hvis du må ringe dem...må du ivertgfall sitte og vente en halv time på å komme igjennom til de.. :x Firstmile fikk jeg på under to uker Og aldri noe tull med de. Kan på det sterkeste ambefale Firstmile for deg. Lykke til :wink: Ja for det der tror du det er mange som får! Firstmile levering innen 2 uker ? Tipper det er sånn ca, for ikke å overdrive, 0,000000001 % som kan få Firstmile i løpet av 2 uker. Altså bare deg! Du må ha hatt noe sinnsykt flaks, for jeg har ventet i snart halvannet år nå! Og ingen tilbakemelding er skjedd... Lenke til kommentar
Marius111 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 For det første er bluecom en del av telenor.. Kvalito har jeg tenkt å satse på når jeg får kvitta meg med telenor's adsl,er enig i at de har bra service og support, men gb grensa er litt for drøyt.. dessuten hører jeg at de skal innføre tellerskritt... tror jeg bytter ja.. Med kvalito får du fast IP , epost , hjemmesideplass og rask linje ganske billig.. ville anbefale det men jeg har jo ikke testa det ut enda, men det virker hvertfall som du får mye for pengene.. noen som har kvalito og kan si litt om hvordan de er da? Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tror de er veldig ustabile og ikke leverer båndbredden helt. Grunnen er at CS-servere fra Kvalito fungerer heller dårlig, tenkte kanskje det var nettet tl Kvalito! Dette er bare spekulasjoner. btw, Velkommen til forumet Marius Lenke til kommentar
Izex Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 For det første er bluecom en del av telenor.. Kvalito har jeg tenkt å satse på når jeg får kvitta meg med telenor's adsl,er enig i at de har bra service og support, men gb grensa er litt for drøyt.. dessuten hører jeg at de skal innføre tellerskritt... tror jeg bytter ja.. Med kvalito får du fast IP , epost , hjemmesideplass og rask linje ganske billig.. ville anbefale det men jeg har jo ikke testa det ut enda, men det virker hvertfall som du får mye for pengene.. noen som har kvalito og kan si litt om hvordan de er da? BlueCom er ikke en del av Telenor nei, de bruker bare en del av Telenor's nett. Men det er samme F for BEGGE SUGER! Jeg har Kvalito og det funker fett (Beste ISP jeg har prøvd til nå), ellers så har du jo NGT, Lyse, Firstmile, og Tele2 som sikkert vet hva de holder på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå