RBW Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Østerrisk domstol mener den bryter mot grunnleggende EU-regler. Datalagringsdirektivet kan være ulovlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det ender vel opp med at Norge til slutt er det eneste landet i europa hvor dette er gjennomførbart. AP og Høyre kan ta seg en bolle. Lenke til kommentar
olavthy Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Dette er ikke akkurat noe nytt, men det er bra at de faktisk gjør noe med problemet. Lenke til kommentar
Harald Husum Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Kan være verdt å få med seg at den tyske forfatningsdomstolen (Bundesverfassungsgericht), har kommet til samme konklusjon tidligere. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg sedsberg Skrevet 20. desember 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Jeg tviler på at det vil ha noe å si. De trenger bare å nevne fraser som "kampen mot terror" og "redder det ett barn er det verdt det" så er folk politikerne med på alt. Endret 20. desember 2012 av sedsberg 12 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg tviler på at det vil ha noe å si. De trenger bare å nevne fraser som "kampen mot terror" og "redder det ett barn er det verdt det" så er folk politikerne med på alt. Folk også, dessverre. 6 Lenke til kommentar
bæggen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hmm.. Begynner å bli spent på hva dette egentlig ender med. Men må innrømme at det jeg nesten synest er verst med hele saken er at så utrolig få bryr seg... Er forresten en del skriverier i artikkelen... 1 Lenke til kommentar
bæggen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Skriveleifer... Ny iPad, har ikke slått av autocorrect enda... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Greit å se at det blir tatt steg mot DLD da. 2 Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Jeg tviler på at det vil ha noe å si. De trenger bare å nevne fraser som "kampen mot terror" og "redder det ett barn er det verdt det" så er folk politikerne med på alt. Hva med å snu problemstillingen? Still spørsmålet: "Vil du ikke at barna våre skal ha samme friheten som vi vokste opp med?" Edit: Og forøvrig anser jeg datalagringsdirektivet til å bryte eller tilrettelegg for brudd på flere grunnleggende menneskerettigheter: Artikkel 12 Ingen må utsettes for vilkårlig innblanding i privatliv, familie, hjem og korrespondanse, eller for angrep på ære og anseelse. Enhver har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep. Artikkel 18 Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer. Artikkel 19 Enhver har rett til menings- og ytringsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å hevde meninger uten innblanding og til å søke, motta og meddele opplysninger og ideer gjennom ethvert meddelelsesmiddel og uten hensyn til landegrenser. Endret 20. desember 2012 av Grizzmo 1 Lenke til kommentar
olemars Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Minner meg på at jeg har glemt å gi julegave til Georg Apenes. 3 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Kall meg kynisk, men om DLD strider mot EUs egne lover på noe vis tror jeg likevel urettssystemet ignorerer dette. Minner meg på at jeg har glemt å gi julegave til Georg Apenes. Hm, jeg har ikke støttet initativet hans enda (men burde nok snart somle meg til å gjøre dette), takk for påminnelsen. 2 Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Vet jeg ikke stemte på AP eller H på grunn av DLD, og jeg vil heller aldri gjøre det heller så lenge de er for DLD. 4 Lenke til kommentar
Dobain Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Vet jeg ikke stemte på AP eller H på grunn av DLD, og jeg vil heller aldri gjøre det heller så lenge de er for DLD. Var DLD i det hele tatt påtenkt før forrige stortingsvalg? Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Han tenker vel på kommunvalget sikkert. DLD var et tema for de få interesserte før forrige stortingsvalg, men AP "hadde ikke bestemt seg" før de på mirakuløst vis klarte å finne ut av det var 100% FOR direktivet straks valgseieren var et faktum. Helga Pedersen ble første representant med nytale om at DLD skulle styrke personvernet. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Var DLD i det hele tatt påtenkt før forrige stortingsvalg? Ja. Såvidt jeg husker var alle partiene veldig nøye med å ikke ha en offisiell mening om det. Mener at Venstre sa offentlig at de var imot, ellers var vel alle helt uten en offisiell mening. Jeg syntes det var veldig frustrerende at en såpass viktig prinsippiell sak ble tiet ihjel til stemmene var avgitt. Da ble det raskt full fart. Det var også nesten ingen andre som var imot før det ble gjort klart at flertallet var sikret. Da ble alle andre plutselig imot. Ellers vil også jeg trekke fram at også i Norge mener man dette er grunnlovstridig: http://www.nationen....brenna/7226281/ http://blogg.abrenna...ern-i-julegave/ Som sagt har Georg Apenes opprettet en organisasjon hvis mål er å ta direktivet til høyesterett for å prøve dette mot grunnloven, og eventuelt videre. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Georg Apenes er en ridder som slåss for det norske folks rettigheter. En ekte helt. Endret 23. desember 2012 av tommyb 2 Lenke til kommentar
Claryn Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Er det ikke EU som kom med forslag om DLD? Det her gir ingen mening .. Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Var DLD i det hele tatt påtenkt før forrige stortingsvalg? Jeg lot det gå utover kommune og fylkestingvalget, men ønsker mer enn gjerne å ikke stemme på dem under neste stortingsvalg. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 EU: DataLagringsDirektivet er ulovlig 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Og siden vi ikke er medlem i EU så innfører vi det alikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå