Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er denne teksten virkelig karakteren jeg har fått?

Gjest Slettet-85b0hXDF

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-85b0hXDF

Hei jeg hadde engelsk tentamen, og fikk en -2. Jeg vet at jeg er dårlig i engelsk, men er denne virkelig bare verdt en -2? Fikk kommentar om at språket var veldig dårlig!

Kan noen bare ta et lite titt å se om det er virkelig bare verdt en -2?

Går forresten på vg1.

Endret av Slettet-85b0hXDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg hadde engelsk tentamen, og fikk en -2. Jeg vet at jeg er dårlig i engelsk, men er denne virkelig bare verdt en -2? Fikk kommentar om at språket var veldig dårlig!

Kan noen bare ta et lite titt å se om det er virkelig bare verdt en -2?

Går forresten på vg1.

Nei, ser noen feil men det er garantert ikke en 2'er! Hva var oppgaven forresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

Nei, ser noen feil men det er garantert ikke en 2'er! Hva var oppgaven forresten?

Har dessverre ikke oppgave arket her, men oppgaven gikk ut på å skrive om både positive og negative sider ved bruk av IT i klasserommet. Men læreren kommenterte nesten bare på at språket var veldig veldig dårlig, vanskelig å forstå og tungt å lese teksten.

Er språket virkelig så dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

4 da jeg sluttet på ungdomsskolen, men ikke -2. Men er det vanskelig å forstå og lese teksten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

I slutten av teksten skrev jeg in conclusion og læreren satt streket over det og skrev to conclude. Er det noe feil med det jeg skrev?

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt lettleselig, og det er nok av grammatiske feil. Til å være VG1 synes jeg likevel at det er i strengeste laget å gi deg en svak toer. Jeg husker fra videregående at enkelte benyttet Google Translate under heldagsprøver, og fikk med det en ståkarakter. Dette er bedre enn det man typisk får ved å bruke en slik tjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

Jeg fikk nesten stryk og er bare redd for at karakteren neste år kommer til å være veldig dårlig. I tillegg er engelsk et avsluttende fag.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg er halv amerikansk og er tospråklig, leser jeg nok teksten din med veldig kritiske øyne. Du skriver litt tungvindt med mange veldig lange setninger. Dette øker også sannsynligheten for at setningsbyggingen din faller sammen og blir feil. Du har et fint ordforråd, men som sagt blir setningene dine ganske ofte feil da du setter ord sammen som ikke passer. Jeg klarer ikke se om dette er fordi du tenker på norsk eller om du har brukt hjelpemidler. Likevel synes jeg ikke det er noen 2-, og langt derifra. Hadde jeg vært deg ville jeg klagd på karakteren ummidelbart ved mindre du har miforstått oppgaven eller jukset. Det kan bare gå en vei..

Forøvrig: "In conclusion" er nok ikke korrekt engelsk, og "to conclude" er nok et bedre bedre alternativ.

Det beste rådet jeg kan gi det for fremtidige oppgaver er å korte ned på setningene dine. Det vil gjøre teksten din lettere å lese, samt at det blir mye enklere for deg å se hvorvidt det du skriver er riktig eller ikke :)

Lykke til :)

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

Det er mange skrivefeil og setninger som bærer preg av direkte oversettelse (google translate?). Men jeg ville allikevel bedt en annen lærer om å se over den hvis jeg var deg.

Nei jeg har ikke brukt google translate. Forresten fantes ikke Internett under prøven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF

Ettersom jeg er halv amerikansk og er tospråklig, leser jeg nok teksten din med veldig kritiske øyne. Du skriver litt tungvindt med mange veldig lange setninger. Dette øker også sannsynligheten for at setningsbyggingen din faller sammen og blir feil. Du har et fint ordforråd, men som sagt blir setningene dine ganske ofte feil da du setter ord sammen som ikke passer. Jeg klarer ikke se om dette er fordi du tenker på norsk eller om du har brukt hjelpemidler. Likevel synes jeg ikke det er noen 2-, og langt derifra. Hadde jeg vært deg ville jeg klagd på karakteren ummidelbart ved mindre du har miforstått oppgaven eller jukset. Det kan bare gå en vei..

Forøvrig: "In conclusion" er nok ikke korrekt engelsk, og "to conclude" er nok et bedre bedre alternativ.

Det beste rådet jeg kan gi det for fremtidige oppgaver er å korte ned på setningene dine. Det vil gjøre teksten din lettere å lese, samt at det blir mye enklere for deg å se hvorvidt det du skriver er riktig eller ikke :)

Lykke til :)

Læreren vår sier bare, det er på grunn av det er høyere krav på videregående enn ungdomsskolen. Ja jeg bør korte ned setningene, har hatt den samme feilen i norsk.

Trodde forresten at in conclusion var riktig på grunn av det står her (http://thesaurus.com/browse/in+conclusion), men kan at den ikke passer inn akkurat da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...