Gå til innhold

To harddisker i min bærbare?

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har fylt opp min 500-gig harddisk og lurte på om det var mulig i min PC å montere en harddisk til. Det hadde vært kjekt å kunne reise rundt med ekstra lagringsplass i pc'en i stedet for å drasse rundt på en ekstern harddisk.

Den bærbare pc'en jeg har er: HP Envy 1085eo

Har prøvd å sjekke brukerhåndbøker og spesifikasjoner uten å finne noe svar på om det er mulig å legge til en disk til. Noen som vet om det er plass til to harddisker i akkurat denne pc'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mulig hvis du bytter ut DVD/CD-drevet med en HDD-caddy, hvis maskinen har bare 1 "normal" plass til harddisk. I så fall må man bare finne en HDD-caddy som passer godt til maskinen.

Hvis jeg ikke tar feil, så har den aktuelle PC'en slot-in DVD som gjør bruk av HDD-caddy umulig. Du kan alltids skifte ut HDD'en med en større.

Lenke til kommentar

Hey.

Jeg har fylt opp min 500-gig harddisk og lurte på om det var mulig i min PC å montere en harddisk til. Det hadde vært kjekt å kunne reise rundt med ekstra lagringsplass i pc'en i stedet for å drasse rundt på en ekstern harddisk.

Den bærbare pc'en jeg har er: HP Envy 1085eo

Har prøvd å sjekke brukerhåndbøker og spesifikasjoner uten å finne noe svar på om det er mulig å legge til en disk til. Noen som vet om det er plass til to harddisker i akkurat denne pc'en?

Gå i BIOS og sjekk om det står noe om en "MultiBay" hvor du kan bytte ut et batteri/DVD-CD-leser med en harddisk.

Hvis dette ikke løser seg kan du klone harddisken over på en større 1TB-harddisk. (Dette med kloning av harddisker må du ikke spørre meg om, er totalt n00b på dette området :) )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...