Gå til innhold

Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe nye Canon eos 300d med linsepakke (18-55mm), men har også tenkt å kjøpe en tele linse. Har vurdert "Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM". Har noen noen erfaring med dette objektivet, har lest i utenlandsk forum at det får kritikk for treg autofokus. Har dere noen andre forslag til tele/zoom til 300d.

Hiawata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med akkurat det objektivet, men med forgjenger. AF-en er treg når man går fra fotoobjekter nært til langt unna, og motsatt. I normal bruk legger jeg ikke så mye merke til dette, i og med at det er sjelden jeg skifter mellom 2 ulike objekter med såpass stor innbyrdes avstand. Tror nok det er det beste objektivet med den zoomrangen til under kr 6000,-

NB! du er klar over at objektivet vil bli et 120 - 480 mm på 300D. Du må regne med hovedsaklig å måtte bruke stativ. 70 - 200 mm serien til Canon er etter det jeg husker å ha lest regnet som bedre (proffserie), gir brennvidde 112 - 320 på 300D. Men prisen er høyere, fra 7.500 og oppover.

Anbefaler deg før du kjøper telezoom å ta en tur innom en fotoforretning med godt utvalg. Ikke alle som har noe særlig utvalg i objektiver. Be om å få prøve noen av objektivene.

Lenke til kommentar

Jeg vet lite om det objektivet du nevner.

Antar at det er ditt første digitale speilrefleks?

objektiver med treg autofokus på dslr er ofte fortsatt

ganske mye raskere enn digitale kompakt kameraer..

det er ihvertfall min erfaring.

man får desverre ofte kun det man betaler for når det

gjelder objektiver, så du må kompansere mellom pris og kvalitet.

Er ening med Bolson at du bør ta deg en tur innom en fotoforretning.

Lenke til kommentar

Får du tak i det til den prisen inklusive frakt og mva er det ingen tvil at det er et godt kjøp. Canon er kjent for at bildestabilisatorene (optiske) på sine videokamera er av svært bra kvalitet.

Vil du ta mange bilder med tele der du er må bruke frihånd, ofte ved dyr, fugler og sportsfotografering kan bildestabilisator være verdt prisen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...