AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hallo, Jeg er en gutt på 16år. Problemet mitt er at jeg glemmer ting. Med dette mener jeg at jeg glemmer praktiske ting, Noen eksempler: Detter har skjedd meg veldig ofte, jeg lager matpakka før skolen også glemmer jeg den på kjøkkenbordet. Jeg kan komme til å glemme små ting, så jeg sjekker ekstra nøye om jeg ikke har glemt noe før jeg går fra et sted. Dette er andre gang dette året jeg glemte gym buksen min på skolen det verste er at når jeg sa til meg selv at jeg skulle gå å hente den etter skoletid, glemte jeg det også. Vel, natta før idag tenkte jeg at jeg måtte huske to ting. Det første var å sjekke om buss kortet mitt hadde gått ut, det andre var å hente buksen. For å huske dette må jeg egentlig skrive ned det på et ark for å huske det neste dag, men jeg skrev ikke ned noe denne gangen. Neste dag, klarte jeg å huske at jeg skulle sjekke kortet og hente buksen. Jeg husket det ved en tilfeldighet tidlig om morgen, plutselig fikk jeg opp et bilde av en bukse rett før jeg skulle gå ut døra. Jeg klarer egentlig for det meste å huske det ved hjelp av "bilder", det lagrer seg ikke i underbevisstheten. På vei til buss stasjonen tenkte jeg på dette, men når jeg først sto på busstasjonen, hadde jeg visst allerede glemt å sjekke om kortet fortsatt var validert..Og jeg merket ikke dette før jeg kom tilbake fra skolen. Det samme med buksen, fikk ikke hentet den i dag heller. Glemte det. Det skjer ganske ofte. Jeg har sluttet å ta på hansket, for det blir for mye å huske, Caps, headsett, mobil og hånsker...Er redd for å glemme disse et sted. På skolen går det egentlig ganske bra. Ligger på rundt 4 i T-matte. Og resten av fagene er jeg også ganske fornøyd med. 6 i spansk btw! (5 i nat, samf....) Også har jeg også dårlig for å forstå ting. Altså hvis du gjør en øvelse, ville det vært vannskelig for meg å gjøre den riktig. Haha, venner retter alltid på meg ! Itillegg sliter jeg med å fortelle en historie, forklare ting, osv... Anonym poster: be8dbe9528b9d9399653637cf155b9c3 Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Synes du virker som en oppegående fyr ettersom du gjør det så bra på skolen Det skal du ha! Ang det å huske i hverdagen så er ikke det unormalt å glemme ting. Folk har mye som skjer, mye man skal gjøre i løpet av en dag, mye man har lært som skal fordøyes osv. Derfor blir hodet noen ganger litt fult. Jeg tror alle har det sånn i perioder. Om dette er et problem må du bare bli flinkere til å gjøre småting i hverdagen som minner deg på det du skal. F.eks med busskortet, så kunne du kanskje plassert det i brystlomma på jakka di. Da du dagen etterpå skal finne det vil du huske at du la det der, å da husker du også at du la det der for en grunn. Bare legge inn sånn små ting. Jeg er selv på universitet på mitt 5år, å jeg har stadig hodet fult av info som må fordøyes. Da redder jeg dagen min med å gjøre ting litt annerledes så det minner meg på noe som i eksempelet over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå