Bjarne1945 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Jeg er den lykkelige eier av en nyrestaurert Tandberg four track 14 series båndopptaker. Har liggende mange bånd med unikt materiale som jeg gjerne vil legge inn på PC'n. Laget meg en kabel der jeg har en minijack til PC og loddet på en stor jackplugg for båndopptakeren. Det var bare to ledere i kabelen der minijacken satt fra før. Mot båndopptakeren er det plass også til jording. Det fungerer, men lyden blir noe hakkete - også i høyttaleren på Tandbergen. På PC'n bruker jeg lineinngang og på opptakeren ext høyttaler. Andre innganger på opptakeren er P UP, PRE AMP og RADIO og en som heter FRE HD. Det er også to andre umerkede innganger med 5 ledere + jording. Noen gode tips til kabler eller andre triks? Endret 20. desember 2012 av Bjarne1945 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Innganger på båndopptakeren er ikke av betydning. Det er utganger du er interessert i. Problemet er altså at lyden hakker i høyttaleren på båndopptaker? Har det noe å si om ledningen er koblet til eller ikke (tipper nei)? Hvis ikke er problemet isolert til båndopptakeren og har ingenting med kabel eller PC å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå