Gå til innhold

Skal selge ThinkPad T430s. Uåpnet. Hvor mye kan jeg forvente å få solgt den for?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal selge en ThinkPad T430s i uåpnet eske med 3 år garanti.

Hvor mye mener dere jeg kan få solgt den for/Hvilket pris bør jeg sette i evt. annonse?

Nypris ligger rimeligst på 15 378 kr + ca. 125 kr frakt.

Hvilken maskinvarekonfigurasjon og spesifikasjoner maskinen har er oppgitt på prisjakt.no http://www.prisjakt....t.php?e=1480988

Setter pris på seriøse svar.

Mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med denne pcen er jo at de fleste som kjøper slike er bedrifter, og de kjøper vanligvis ikke pc av "mannen i gata".

Enten må du finne en som virkelig vil ha en slik (og "dessverre" er det jo også en dyr modell) ellers må du nok endel ned i pris. - Jeg ville tro rundt 10.000,-

Lenke til kommentar

Den ble kjøpt for litt over en måned siden.

La den ut på Finn på mandag morgen til 14 495.

Satte den etterhvert ned til 13 995. Annonsen har til nå bare fått 84 visninger. Hvor sikkert noen av visningene er meg selv eller søkemotorer ol.

Har ikke behov for Nvidia skjermkort. Da jeg bruker Ubuntu og ikke har behov for Nvidiakort kan jeg heller tenke meg en l430/t430/t430s med bare intel grafikk. Holder sikkert med i5 cpu også.

Og foreløpig vil jeg heller ha 500 gb med 7200 rpm fremfor SSD.

Så da vil jeg heller selge denne så lenge jeg ikke får for lite for den og etterhvert kjøpe en med lavere specs i forhold til mitt behov og lavere pris.

Er 1600x900 i oppløsning på 14" matt skjerm. Det kan jeg tenke meg uansett. Men kan som sagt heller tenke meg bare intel grafikk og vanlig HD.

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar

Hvorfor? :hmm:

Går raskt nok for meg med vanlig HD. Samt da har man mer plass.

Vet ikke så mye om levetid til SSD. Men i linux bør en gjøre noe TRIM-greier for å forebygge slitasje.

SSD er fortsatt ganske nytt. Kan forsatt godt sitte på gjerdet noen år til da jeg ikke opplever lesing/skriving til og fra HD som flaskehals.

Lenke til kommentar

Nei, bare lurte i forhold til reklamasjonsrett f.eks. Jeg vil tro at du antagelig må legge deg på ca. 10k i pris, og håpe på ev. bedre bud. Siden det er FINN, pleier å det å komme bud. Er bare litt usikker på hva noen vil betale for en "brukt" thinkpad på FINN sett i forhold til at mange ser på specs alene.

Som nevnt over selges den typen maskin som oftest til bedrifter, da gjerne til en lavere pris per enhet enn det en privatbruker får. Thinkpads er supre maskiner, jeg har hatt flere og liker fortsatt maskiner i X-serien. Kun én av dem ble kjøpt privat, og da var det en nesten utgått "topseller"-modell jeg fikk på tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...