Gå til innhold

Tre knivstikkingsepisoder i Oslo

Kazuo

Anbefalte innlegg

Hvor mange muslimer har nordmenn drept de siste 10 årene?

Forskjellige kulturer fører til konflikter.

Derfor er "integrering" viktig.

Men jeg hører ikke så mye snakk om integreringsdebatter mellom politikerene.

Integrering er viktig når vi har det retard-systemet vi har i dag, fordi det tvinger mennesker fra hele verden til å samarbeide.

Men så er jo også dagens system tilpasset rasshøl og roboter, mens de snille får lide over tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forekommer nesten aldri at det er en enkeltstående grunn for at folk gjør hva de gjør, være det seg muslimer eller andre.

Problemet i Norge er i min oppfatning ikke innvandrere, eller muslimer som sådann, men måten asylinstituttet er satt opp på.

De fleste, verst stilte, minst utdannede, minst kultiverte asylsøkerne kommer ifra noen få land i Asia og Afrika som "tilfeldigvis" (eller geografisk) er muslimske.

Det er ingen tyrkiske leger eller ingeniører på arbeidstillatelse som går rundt og knivstikker eller voldtar. Det er somaliske og irakiske (m.fl) asylsøkere uten utdannelse, uten vesentlige familiebånd, uten oppdragelse, og med ingenting å tape.

Vi må forandre på asylsystemet vårt. Og vi må forandre på straffesystemet.

Lenke til kommentar

Mener du at du har bevist noe med den episoden der?

Tror poenget er at enkelthendelser er nettopp bare det, enkelthendelser. Så kan man kanskje spørre seg hvorfor man ikke fører mer statistikk på tendensene. Antagelig vil noen tape på det

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Mener du at du har bevist noe med den episoden der?

Tror poenget er at enkelthendelser er nettopp bare det, enkelthendelser.

Jupp. Jeg beviste vel akkurat det samme som trådstarter, at tar du et kamera og knipser et bilde ut vinduet på en gitt dag så får du et bilde av verden der og da. Om det regner på bildet beviser det ikke at det ofte regner, og om sola skinner kan det være flaks det også.

Nå bor jeg i Bergen, så regnværsbildet vil kanskje synes å være statistisk mest riktig, men vi har faktisk ganske mange solskinnsdager her også, så det mest riktige er begge deler.

Trådstarter har selvsagt illustrert et problem. Jeg er ikke uenig med ham. Men statistisk har han bevist at 3 av Oslos 181 343 innbyggere med innvandrerbakgrunn brukte kniv på en spesiell dag. Det vil si at 181 340 av dem ikke gjorde det. (Nå var det kanskje flere involverte i hvert tilfelle.)

Det synes jeg "beviser" at innvandringen i seg selv ikke er et problem. (Ikke dermed sagt at noen har hevdet det.) Det er hvordan vi takler de gruppene som er spesielt voldutsatte/voldshyppige.

Hva var det du mener jeg burde ha bevist?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hva var det du mener jeg burde ha bevist?

Jeg trodde du prøvde å bevise at innvandrere dreper innvandrere og at nordmenn dreper nordmenn, som du skrev på forrige side, men etter å ha lest det siste innlegget ditt er jeg enig. Selv om fire drapsmenn ikke representerer en befolkning av 200000 ikke-vestlige innvandrere er det like vel mye. Veldig mye etter norsk standard og jeg tør påstå at enkelte kulturer har en lettere for å ty til vold en andre.

Så vidt jeg vet er det ikke lov å føre statistikk på sammenhengen mellom etnisitet, religion og vold i Norge, men i Tyskland er det gjort en undersøkelse på hvilke gruppe som er mest voldelig. Der står det at muslimske gutter er den klart voldeligste gruppen, og at hvor muslimsk du anser deg har større innvirkning enn noe annet.

På denne linken kan du lese at http://www.thelocal.de/society/20100606-27673.html#.UN8c3W_aWEE

Endret av 1Q84
Lenke til kommentar
Jeg trodde du prøvde å bevise at innvandrere dreper innvandrere og at nordmenn dreper nordmenn, som du skrev på forrige side, men etter å ha lest det siste innlegget ditt er jeg enig.

Jeg holder forøvrig fortsatt på den påstanden, dog uten å ha dokumentasjon på det.

Så vidt jeg vet er det ikke lov å føre statistikk på sammenhengen mellom etnisitet, religion og vold i Norge,

Litt usikker på det, men det stemmer kanskje. Edit: Det finnes statistikker basert på statsborgerskap, og jeg har pleid å ta utgangspunkt i disse, og så regne de om for å telle helle gruppen fra de samme landene, også de som har norsk statsborgerskap. Det blir ikke helt riktig, men det hjelper litt.

Statistikker fordelt på religion tror jeg aldri jeg har sett. Men nå er det selvsagt nokså trygt å anta at pakistanere og somaliere er muslimske, og at polakker er katolikker...

men i Tyskland er det gjort en undersøkelse på hvilke gruppe som er mest voldelig. Der står det at muslimske gutter er den klart voldeligste gruppen, og at hvor muslimsk du anser deg har større innvirkning enn noe annet.

Det er sikkert riktig. Men det står også at denne sammenhengen er indirekte, og dels skyldes at sterkt muslimske gutter er mer preget av macho-kultur, som betyr at det er noe de har arvet fra foreldrenes hjemland.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...