Gå til innhold

Tre knivstikkingsepisoder i Oslo

Kazuo

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/12/20/nyheter/innenriks/knivstikkking/24913604/

her ser vi igjen en felles nevner

19-åringen har somalisk bakgrunn

Der ble en 31 år gammel mann, også han med somalisk bakgrunn, stukket i brystet med kniv.

en 41-årig albaner, ble pågrepet på stedet.

Ingen av de tre involverte i knivstikkingen på Tøyen er av etnisk norsk opprinnelse, opplyser Krimvakta i Oslo politidistrikt.

Andre en meg som blir møkk lei? Å kunne komme til Norge er faktisk som å vinne i lotto, et alvorlig lovbrudd burde bety auto utvising..

Jeg er også glad media i Norge ikke sensurer som de gjør i Sverige..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ingen tvil om at innvandringen har gjort Oslo til en fryktelig mye mindre trygg by, dessverre. Spørsmålet er hva vi kan gjøre fremover. Slik jeg ser det er Oslo allerede ved, og kanskje forbi, bristepunktet for hvor mange mennesker med en annen kultur og bakgrunn vi kan integrere.

Jeg har nok sagt det før til det kjedsommelige, men alle ofrene for vold, alle jentene som blir voldtatt osv. er på mange måter en kalkulert lidelse for å få gjennom dette prosjektet. Det kan umulig komme som ett sjokk lenger at enkelte grupper fører med seg slike problemer.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Det jeg kanskje synes er det mest irriterende med det, er at det er et så betent tema at man vanskelig kan ta det opp og håpe på en edruelig debatt om det. Enten dukker de rabiate rasistene opp og krever at vi skal sende hjem alle utlendinger sporenstreks, eller så dukker de ekstreme antirasistene opp og stempler alle som ikke er udelt positivt til innvandring som rasister, fascister og xenofober.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sjokket er at folket norge fortsetter å stemme på partier som ønsker dette velkommen til landet (les; liberal innvandringspolitikk).

Det er for få alternativer. Jeg er uenig med Frp i så godt som alt utenom innvandringspolitikken, tviler på at jeg er aleine der. Spør du meg hadde det eneste riktige vært en folkeavstemning.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det jeg kanskje synes er det mest irriterende med det, er at det er et så betent tema at man vanskelig kan ta det opp og håpe på en edruelig debatt om det. Enten dukker de rabiate rasistene opp og krever at vi skal sende hjem alle utlendinger sporenstreks, eller så dukker de ekstreme antirasistene opp og stempler alle som ikke er udelt positivt til innvandring som rasister, fascister og xenofober.

100% enig, jeg er selv LANGT ifra noe rasist jeg trives skikkelig godt med masse folk ifra masse forskjellig land, men felles nevner for de er at de ikke er muslimer..

Jeg mener noen kulturer ikke passer inn i Norge men tar man opp slikt er man rasist og hva som verre er..

Det er for få alternativer. Jeg er uenig med Frp i så godt som alt utenom innvandringspolitikken, tviler på at jeg er aleine der. Spør du meg hadde det eneste riktige vært en folkeavstemning.

Enig, FRP eneste jeg liker er innvadrings politkken samt 2-3 andre små ting, kan ikke stemme på de da..

Som du sier direkte demokrati der folket bestemmer slike ting som dette er eneste løsningen, dette går utover oss alle og dermed skal ikke 1 parti med 30% som støttes av noen nisje partier overkjøre hva 70% av Norge mener..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det er for få alternativer. Jeg er uenig med Frp i så godt som alt utenom innvandringspolitikken

Jeg er uenig med FRP i innvaderingspolitikken også, FRP sendte jo alle (Hedstrøm, Kleppe et al.) som var egentlige motstandere av utviklingen på dør, FRP har bevisst gjort seg stuerene siden den gang og det er dermed ingen grunn til å stemme på dem (spesielt siden jeg ikke liker neo-"konservatisme"/"liberal"-konservatisme generelt), kort sagt; FRP er en del av det konforme Norge og det er meningsløst å stemme på dem (ikke at en stemme er verdt noe uansett).

Gi meg et egentlig nasjonalistparti i stedet (altså ikke noe SD eller andre som ikke hevder nordmenn ikke bør utgjøre knusende majoritet i eget land) så skal jeg å stemme.

Lenke til kommentar

Gi meg et egentlig nasjonalistparti i stedet (altså ikke noe SD eller andre som ikke hevder nordmenn ikke bør utgjøre knusende majoritet i eget land) så skal jeg å stemme.

Start et, da vel. Jeg hører stadig på forum som dette hvor mange det er som ville stemt på et nasjonalistisk parti om det fantes. Da burde velgergrunnlaget være i orden.

Personlig mistenker jeg riktignok at det ikke ville bli så mange at det gjør noe, men det står dere fritt å motbevise det.

On topic: Det er åpenbart at det blant innvandrere og asylsøkere finnes folk med lav voldsterskel. De kommer fra land med borgerkrig og kriminalitet, og det vil selvsagt prege dem. Men de er fortsatt unntakene i en stor innvandrerbefolkning.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det er åpenbart at det blant innvandrere og asylsøkere finnes folk med lav voldsterskel. De kommer fra land med borgerkrig og kriminalitet, og det vil selvsagt prege dem. Men de er fortsatt unntakene i en stor innvandrerbefolkning.
Det er de så absolutt, men jeg tror segregeringen er et større problem enn enkelttilfellene. Selv om ikke så mange av de muslimske innvandrerne er kriminelle, er de annerledes enn nordmenn. Det er ikke fremmedfrykt, det å påpeke at forskjellige mennesker fra forskjellige deler av verden har forskjellige egenskaper, og ikke alle kulturer går godt sammen.

Men jeg hadde nok forstått det godt dersom irakiske flyktninger begynte å drepe vestlige maktmennesker. De har all mulig grunn i verden til å hate oss intenst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om ikke så mange av de muslimske innvandrerne er kriminelle, er de annerledes enn nordmenn. Det er ikke fremmedfrykt, det å påpeke at forskjellige mennesker fra forskjellige deler av verden har forskjellige egenskaper, og ikke alle kulturer går godt sammen.

Joda, jeg er enig i det. Men det er fremmedfrykt når man tillegger mennesker fra forskjellige kulturer felles egenskaper i kraft av å være fremmede.

Jeg er som jeg pleier å påpeke ikke kulturrelativist, selv om jeg er multikulturalist, jeg tror ikke all kultur er like bra. Som frisinnet liberaler synes islamsk kultur å være meg så fremmed som overhode mulig. Men at jeg ikke er enig betyr ikke at jeg tror uenigheten er uungåelig på sikt, og at jeg ikke forstår betyr ikke at jeg fordømmer. Jeg tror på en sekularisering som monner, tross Profetens Ummah og andre skrullinger, om enn ikke i min levetid.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Selv om ikke så mange av de muslimske innvandrerne sørlendingene er kriminelle, er de annerledes enn nordmenn østlendinger.

Selv om ikke så mange av de muslimske innvandrerne rapperne er kriminelle, er de annerledes enn nordmenn andre folk.

Selv om ikke så mange av de muslimske innvandrerne FrP-velgerne er kriminelle, er de annerledes enn nordmenn folk som stemmer på andre partier.

Det å sette merkelapper på folk er det enkleste av verden, men det sier fint lite om dem som enkeltpersoner. Når folk assosierer "norsk" med "arrogant drapsmann", synes du det er en god beskrivelse av deg selv?

Lenke til kommentar
Start et, da vel.

Vel det er opp til de nasjonalistene som faktisk står fram med eget navn f.eks. Høeg som er aktuell i Tine-saken. Jeg har hørt snakk om dette på FMI i det siste så kanskje det kommer til å skje.

Jeg hører stadig på forum som dette hvor mange det er som ville stemt på et nasjonalistisk parti om det fantes. Da burde velgergrunnlaget være i orden.

Personlig mistenker jeg riktignok at det ikke ville bli så mange at det gjør noe, men det står dere fritt å motbevise det.

Problemet med nasjonalistiske partier er generelt at de blir overtatt av ikke-idealistiske karrieremennesker/infiltrører som gjør partiet så pk som mulig (f.eks. SD og dermed viser at partiet etter undertegnedes mening ikke har eksistensberettigelse). Hvem bryr seg om 10% prosent av stemmene om parolen er at "vi alle er like" og at vi skal kjempe for alt det som har ødelagt oss; amerikanisert kultur, rennesanse/opplysningssvada et al.?

Den numeriske kanal er forøvrig ikke den eneste som eksisterer, den korporative kanal er vel så viktig (og langt viktigere slik jeg ser det), som Stein Rokkan sa det; "Stemmer teller, men ressurser avgjør". Om FMI hadde hatt like mye penger som NHO kunne det politiske landskapet sett annerledes ut.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
[...]

Det er større forskjell på muslimsk kultur og etnisk norsk kultur enn på sørlendinger og østlendinger, selv om du flyr rundt og tror at alt og alle kan leve i harmoni til enhver tid. Folk er forskjellige, og ikke alle kulturer går godt sammen.

"Arrogant" er i hvert fall en særs presis betegnelse på en nordmann, så lenge vi har som premiss at alt er relativt. Jeg liker ikke moderne norsk kultur i det hele tatt, den gjør meg fysisk uvel faktisk. Dette har dog ingenting med muslimer å gjøre, men derimot det at norske mennesker fremstår som forholdsvis ureflekterte i form av at de sjelden gidder å se lengre enn til sin egen nesetipp. I Norge har vi det så godt at vi ikke trenger å bry oss om mye annet enn å bli feite mens vi ser på Korslaget og Farmen på TV.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Det er vel verd å påpeke at ingen av disse episodene involverte norsk kultur, hverken hos voldsmann eller offer. Jeg tror - det er jul og jeg har ikke tenkt å lete i statistikkene - ikke det er så mange nordmenn muslimer har drept heller. Derimot er det en god del nordmenn som er drept av nordmenn.

Om innvandrerne var bedre integrert så ville kanskje flere nordmenn drepe muslimer, og omvendt... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...