Arodem Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Valve åpner slusene for alle som ønsker et Windows- og Mac-alternativ. Les hele saken Lenke til kommentar
C.. Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Gleder meg til å høre Linux brukerne sine meninger om hvordan det fungerer. Er det like bra som på Windows er det ikke usannsynlig at jeg blir Linux bruker etterhvert selv! 1 Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Gleder meg til å høre Linux brukerne sine meninger om hvordan det fungerer. Er det like bra som på Windows er det ikke usannsynlig at jeg blir Linux bruker etterhvert selv! for meg fungerer det konge! Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Med tanke på at det meste en bruker foretar seg på en PC i dag er i nettleseren, vil det faktisk ikke være stor forskjellen å gå over til Linux for de fleste... Blir spennende å se om det er noen ytelsesforskjell! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Håper flere av spillutgiverne som tilbyr produkter på Steam vil ha støtte for spillene sine under Linux etterhvert. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Alle tiders! Har ventet på invite/public beta en stund nå! Skal rett hjem og fikse Steam på Linux'en min Med tanke på at det meste en bruker foretar seg på en PC i dag er i nettleseren, vil det faktisk ikke være stor forskjellen å gå over til Linux for de fleste... Blir spennende å se om det er noen ytelsesforskjell! Bingo. Siden jeg klasket inn Linux for noen uker siden har jeg stortsett bodd på Linux-disken, forutenom å reboote kun for å spille. Endret 20. desember 2012 av Optimuz Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Hvilke spill er tilgjengelig på Linux? edit: fant: http://store.steampowered.com/search/?os=linux&category1=998 Endret 20. desember 2012 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Alt som kreves er at man bruker Ubuntu 12.04-distribusjonen Dette er ikke ett krav. Jeg sitter med Steam på Arch uten problemer. ALT som funker på Ubuntu funker også på andre distribusjoner, det er ikke noe spesielt med Ubuntu. Gleder meg til å høre Linux brukerne sine meninger om hvordan det fungerer. Er det like bra som på Windows er det ikke usannsynlig at jeg blir Linux bruker etterhvert selv! Bortsett fra antall spill kjører Steam faktisk bedre på Linux her. Det har sikkert noe med at Steam på Windows bruker IE libs. Det irriterer meg derimot at de bruker OpenGL for UIet, da fontene ikke blir antialiased pga. dette. EDIT: Fikset stor typo. Endret 20. desember 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Av de 39 spillene som nå er tilgjengelig gjennom Steam, hvor mange av de var allerede mulige å spille på Linux? Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 de får si ifra når det er blitt friprog, og alle spilla de distribuerer er blitt friprog da... så kan de forsåvidt droppe den der plattformen, og heller bruke tida si på å skrive pakker. de fleste GNU+Linux-systemer har allerede pakkebehandling, så Steam o.l. er bare i veien. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Wow. Hvordan klarer du å snu dette til noe negativt? 1 Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Wow. Hvordan klarer du å snu dette til noe negativt? snur ikke på noe. proprietær programvare har alltid vært negativt. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg frykter hva Steam kommer til å dra inn i utviklermiljøet, det kan jeg fint si meg enig i. Det er ikke sikkert det er negativt da, det kan godt være vi får mange nye (F)OSS utviklere. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Steam på Linux fungerer akkurat like knirkefritt og identisk som på Windows. Ellers kan jeg også anbefale Desura hvis man vil ha en kryss-plattform spillbutikk, den fungerer på samme måte som steam, men har ikke så fokus på AAA-titler som Steam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå