Windoge Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Noen som har forslag til gode, norske produkter som fungerer til å fjerne den stygge gulfargen som kommer på lys plast når den blir gammel? Typisk Nintendo og Dreamcast konsoller. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Colgate whitening og en microfiber universalklut. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Svaret er Retr0bright. Har ikke sett noen i Norge som har prøv dette ennå, så jeg har ingen liste over norske produkter, dessverre. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Svaret er Retr0bright. Har ikke sett noen i Norge som har prøv dette ennå, så jeg har ingen liste over norske produkter, dessverre. Hvor får man tak i dette produktet? Finner ingen steder som selger det. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det er det som er poenget - det er ikke et "produkt", det er en oppskrift - du må lage det selv. Og bruke det på egen risiko. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Det er det som er poenget - det er ikke et "produkt", det er en oppskrift - du må lage det selv. Og bruke det på egen risiko. Men så er det store spørsmålet om man i det hele tatt får kjøpt disse produktene som man trenger til å lage det i Norge? Edit: Ser at det ene produktet i grunn bare er blekningsmiddel til hår, så det får man kanskje kjøpt fra frisøren. Endret 21. desember 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Svaret er Retr0bright. Har ikke sett noen i Norge som har prøv dette ennå, så jeg har ingen liste over norske produkter, dessverre. Har sjekket nå, og hydrogenperoksid har de på apoteket, eventuelt Ebay. Resten får man kjøpt i dagligvarebutikken. Funket forresten kjempebra. Lenke til kommentar
njubi Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Har sjekket nå, og hydrogenperoksid har de på apoteket, eventuelt Ebay. Resten får man kjøpt i dagligvarebutikken. Funket forresten kjempebra. Kunne ikke ha skrevet ned hva du kjøpte og evt. blandeforholdene da? Har noen gamle maskiner som fortjener en liten retrobright'ing Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Kunne ikke ha skrevet ned hva du kjøpte og evt. blandeforholdene da? Har noen gamle maskiner som fortjener en liten retrobright'ing Man trenger i utgangspunktet trenger man bare hydrogenperoksid og UV-lys. Grunnen til at folk slenger i andre ingredienser er for å gjøre det om til en smørbar masse som man kan pensle på plasten. I USA selger de hydrogenperoksid så billig at mange rett og slett velger å "drukne" plasten i bøtter med hydrogenperoksid, i kombinasjon med UV-lys, men i Norge koster det tydeligvis flere hundre kroner for noen få milliliter på apoteket, så det er uaktuelt. Jeg fant ut at hårbleking kan sammenlignes med ferdigblandet retrobright, så jeg gjorde som han i denne filmen. Her blir det brukt 300 ml hårbleking med hydrogenperoksid med 12% styrke. Fant ikke dette i Norge (ville uansett kostet en formue fra frisør), så jeg kjøpte det på Ebay. 1 liter kostet under 40 kr + porto. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Vær oppmerksom på at det virker som om prosessen ikke gir et veldig varig resultat: http://www.vintage-computer.com/vcforum/showthread.php?35227-Retr0Bright-Does-re-yellowing-occur-even-in-the-absence-of-UV-light Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Man må kunne forvente å måtte gjøre det i flere omganger, men har blitt bra til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå