Gå til innhold

Nå kan du prøve HBO Nordic gratis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, jeg kjøpte en ny smart-TV i august 2011 fra Samsung, en UE55D6750.... 55 tommer LED. Og nå ser det ikke ut som denne kommer til å få hverken Netflix eller HBO app....? Er Samsung helt ute og kjører eller er det jeg som har misforstått? Er jo faen bare desember 2012 nå, og TV'n klarer jo alt annet av apps og filmtjenester på smarthub'en.

Samok: Hvordan fungerer den greien?

Lenke til kommentar
Har selv en forholsvis ny 46 tommer smarttv som ikke er smart nok. Ganske irriterende.

Ja, det er en ulempe at så kortlevde saker som smartfunksjonalitet ikke er i nærheten av like oppgraderbart (maskinvare og programvare) som mediebokser og PCer. Med andre ord: smartfunksjonene er bare tull. Ikke mye vits å betale ekstra for noe sånt.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal man begynne med slike løsninger når Samsung TV'r skal ha egen app? I tillegg er ikke HD eller 5.1 lyd tilgjengelig via PC så den løsningen er ikke engang et alternativ.

Fordi en HTPC er bedre enn en TV på alle måter til media-formål? Det er greit nok at det ikke er for alle, men grunnen til å ha en slik løsning er jo åpenbar.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en helt vanlig måte å gjøre slikt på - og når det gjelder HBO Nordic så finnes det da tonnevis av ting å kritisere dem for som bør prioriteres foran en slik bagatell.

De oppfører seg som totalt inkompetente og løgnaktige tullinger hele veien, og da synes jeg det er noe merkelig at det er noe som er totalt standard som skal trekkes frem som et kjempeproblem.

Det er har blitt populært å kritisere HBO for alt de gjør, derfor er også dette et "gedigent problem" når HBO gjør det. Derfor var det heller ikke noe problem verdt å nevne når Netflix lanserte for litt tid siden med samme sak. Man måtte registrere kort for å få gratisperiode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er har blitt populært å kritisere HBO for alt de gjør, derfor er også dette et "gedigent problem" når HBO gjør det. Derfor var det heller ikke noe problem verdt å nevne når Netflix lanserte for litt tid siden med samme sak. Man måtte registrere kort for å få gratisperiode.

Nei, det var jo absolutt ingen som klagde på det? Eller jo vent, det var det.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi en HTPC er bedre enn en TV på alle måter til media-formål? Det er greit nok at det ikke er for alle, men grunnen til å ha en slik løsning er jo åpenbar.

Akkurat nå er det på ingen måte åpenbart siden HBO favoriserer SamsungTV'r med HD bilde og 5.1 lyd, hvilken man ikke får hverken på en HTPC eller tilkoblet bærbar... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg signet meg opp på månedsbasert abonnement og således trodde jeg at jeg ville få en mnd gratis som det ble forespeilet i e-posten fra HBO Nordic, men ordrebekreftelsen viser 12 mnd abonnement med 3 mnd oppsigelsestid!

Var ikke det jeg krysset av for.

Tror de har seriøse problemer med selve registreringsskjemaet også, det er ikke bare skrivefeil på nettsiden deres.

Blir nok noen forbrukersaker i kjølvannet av denne lanseringen. Ellers helt enig i at løsningen suger på kvalitet og båndbredde via nettleser. Sitter på 50 mb/s fiber.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingenlunde tenkt å "dokumentere" at det er enklere å misbruke mobilnummer enn kredittkort... sunn fornuft må det være mulig å komme med uten at man skal bli møtt med rop om "dokumentasjon!!!"

Når du ikke klarer å svare på noe enkelt så svarer du på noe annet?

Jeg ba deg vise grunnlaget for denne påstanden

Fortell det til debattantene bl.a. på VGs debattforum som er på sitt noen-og-tjuende nick...

Så kan du vise til en spesifik person på VGs debattforum som har registrert seg med sms bekreftelseskode på unikt mobilnummer noen og tjue ganger eller var det bare fri fantasi?

Å bruke kredittkort for å registrere seg er den enkleste og sikreste metoden - det bekrefter ikke kun identitet, men også at man er over 18, noe som er rimelig sentralt for å kunne inngå en del av disse kontraktene.
Aha, så hvis pjokken på 12 sniker hånden ned i vesken til mor og låner et av de 5 betalingskortene hun har for å gjøre akkurat det du nå sier så har man bekreftet at 12 åringen er 18? Tvilsom logikk.

Registrer også at dere heller ikke har noen svar for dette med aldersverifikasjon som også er et argument som taler for kredittkort-verifisering fremfor mobil.

Hmm, det kan virke som et plastikkort ikke bekrefter "the age of the beholder" ;) Vet du, jeg tror virkelig ikke alderen til abbonenten er HBOs motiv for dette, det er bare naivt.

Å bruke kredittkort for å registrere seg er den enkleste og sikreste metoden - det bekrefter ikke kun identitet, men også at man er over 18, noe som er rimelig sentralt for å kunne inngå en del av disse kontraktene
Et betalingskort brefter ikke identitet noe mer enn et mobilabbonement, ei heller bekrefter det alder til den som taster inn sifferne på plastikkortet. Like mye som man kan bruke flere mobilabonnement for å få "flere prøveperioder" kan man oppnå det samme med flere betalingskort.

Så hvorfor kan ikke bare HBO gi en prøveperiode for alle som registrerer seg med mobilnummer, navn og adresse begrenset til romjulen? Det hadde jo løst hele problemet med "misbruk av trial" og jaggu hadde vi sluppet å få trekk fra kontoen i sammen slengen.

De trenger ikke sette opp automatisk månedlig trekk for å bekrefte et kredittkort, det er stort sett den delen folk reagerer på.

Jepp, og det gjorde jeg rimelig klart. Men som du ser ønsker man heller å forsøke å få folk til å tro at det dreier seg om alderverifikasjon, sikring mot misbruk av prøveperperiode. Som jo bare er tull.

Det er en helt vanlig måte å gjøre slikt på - og når det gjelder HBO Nordic så finnes det da tonnevis av ting å kritisere dem for som bør prioriteres foran en slik bagatell.

De oppfører seg som totalt inkompetente og løgnaktige tullinger hele veien, og da synes jeg det er noe merkelig at det er noe som er totalt standard som skal trekkes frem som et kjempeproblem.

Og dermed virker det helt naturlig å gi dem betalingsinformasjon for en "gratis" prøveperiode? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når du ikke klarer å svare på noe enkelt så svarer du på noe annet?

Jeg ba deg vise grunnlaget for denne påstanden

Så kan du vise til en spesifik person på VGs debattforum som har registrert seg med sms bekreftelseskode på unikt mobilnummer noen og tjue ganger eller var det bare fri fantasi?

Spar deg - du vet like godt som alle andre at dette er totalt irrelevant for hva vi diskuterte. At du forsøker å dreie dette til en debatt om et uvesentlig og meningsløst "poeng" er forøvrig ikke overraskende, men det blir ikke mindre patetisk av den grunn.

For all del - la oss for debattens skyld si at det ikke har forekommet at noen har registrert seg flere ganger med ulike mobilnummer (20+ eller færre) på vgd - endrer det på noe av kjernen av hva vi debatterer? Nei? Nettopp.

Aha, så hvis pjokken på 12 sniker hånden ned i vesken til mor og låner et av de 5 betalingskortene hun har for å gjøre akkurat det du nå sier så har man bekreftet at 12 åringen er 18? Tvilsom logikk.

Hmm, det kan virke som et plastikkort ikke bekrefter "the age of the beholder" Vet du, jeg tror virkelig ikke alderen til abbonenten er HBOs motiv for dette, det er bare naivt.

Hvis "pjokken på 12" stjeler kredittkortet til mor, så har den familen større problemer enn et abonnement på HBO eller et hvilket som helst annet abonnement der ute. Mindreårige som stjeler kredittkort fra sine foresatte er sikkert et alvorlig problem, men det har lite med denne debatten å gjøre, som du helt sikker også forstår.

Og nei, ved kredittkortsvindel så bekrefter kredittkortet naturligvis lite réelt - men om det er nivået du skal legge dette på, så finnes det ingen muligheter for å inngå et abbonement online i dag. Kredittkort er det sikreste og beste vi har for slike transaksjoner - at det ikke er 100% sikkert er åpenbart, men det endrer ikke på det faktum at vi ikke har noen bedre réelle alternativer.

Så hvorfor kan ikke bare HBO gi en prøveperiode for alle som registrerer seg med mobilnummer, navn og adresse begrenset til romjulen? Det hadde jo løst hele problemet med "misbruk av trial" og jaggu hadde vi sluppet å få trekk fra kontoen i sammen slengen.

Og dermed virker det helt naturlig å gi dem betalingsinformasjon for en "gratis" prøveperiode?

I og med at dette er en standard for hele bransjen (MMO, andre abonnement og stort sett alt annet) så ja... du må gjerne mene at dette ikke er en god måte å løse dette på, men da har du i så fall langt større "skurker" å gå etter en HBO.

Jeg måtte gjøre akkurat det samme hos Telenor (wimp), funcom (ymse mmos), blizzard (ymse spill) og stort sett alt annet jeg har tegnet meg for, som har gitt meg en prøveperiode, i de siste 10+ år. Det har alt fungert helt problemfritt og uten at jeg har hatt noen vansker med det.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Advarsel, vær ekstremt forsiktig med hvilket passord du bruker på hbonordic.com. Det er ingen kryptering ved innlogging. Var såre enkelt å sniffe. Skrekk!!! Har en guffen følelse siden jeg har lagt igjen kredittkort info hos HBO Nordic.

9188 Host: hbonordic.com^M
 9189 User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20100101 Firefox/17.0^M																													  
 9190 Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8^M																																  
 9191 Accept-Language: en-US,en;q=0.5^M																																										  
 9192 Accept-Encoding: gzip, deflate^M																																											
 9193 Connection: keep-alive^M																																													
 9194 Referer: http://hbonordic.com/home^M																																										
<slettet> 																																														
9199 _58_redirect=%2Fhome&_58_login=[b]user_endret%40domain.com[/b]&_58_password=[b]password_endret[/b]&sign_in=Sign+in

Også funker ikke hbonordic.com med Squid proxy. Var derfor jeg ikke fikk opp login, ihvertfall ikke out-of-thebox. Første gang jeg har hatt problemer med streaming via Squid.

Så, vil jeg se på HBO eller vil jeg ha sentral anti-virus skanning av all innkommende trafikk...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...