AvIOn Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Enda en VS-tråd... Men det jeg lurer på er ganske enkelt hva slags muligheter har disse maskinens sett bort i fra selve spillinga? streame fra pc(hvilke formater), onlinetjenester som spotify, netflix, filmleie etc. Skal ha meg enten ps3 eller Xbox, primært for å spille fifa13, så spiller ikke noen rolle hvilken produsent som lager manskinen, men tilleggstjeneste får avgjøre. Har forresten en Lumia 920, og skal ha meg en annen Win 8-enhet, enten Surface eller laptop. Muligens bare Surface hvis online tjenestene på konsollen er god nok. Går det forresten an å spille av mkv med tekst på ps3/xbox? Og kan man laste ned torrents på noen av disse? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Har bare erfaring med Xbox, men den har Nexflix og programmer for filmutleie. Xbox Live fungerer ihvertfall veldig bra. PS3 kan lese Blu-Ray, det kan ikke Xbox. På Fifa er konsollene så å si identiske. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Hvordan er det med streaming av mkv's fra pc til ps3/xbox360? Og tvsumo? Noen av disse som har det innebygd? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ps3 støtter netflix etter det jeg har lest. Så har den Bluray-spiller, noe som er ok. Broren min fikk seg nettopp Xbox 360 og fikk litt styr med å bruke den som mediesenter, men han er ikke veldig god på slikt. Er i samme båt som deg, men heller mot ps3 pga Metal Gear Solid 4 og BR-spilleren. Frister dog med Xbox da jeg har wp8 og w8... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) X360 har en skikkelig video leie tjeneste via Microsoft, noe PS3 ikke har klart å få på plass her i Norge etter snart 6år? Begge har Netflix og Viaplay, personlig liker jeg brukergrensesnittet i Netflix bedre på X360. X360 har også en ab tjeneste for anime om en liker slikt. PS3 har bluray spiller, men om du har en ifra før så er den garantert bedre en PS3. En må betale for Xbox Live for å få tilgang til å bruke enhver online tjeneste, det trenger en ikke på PS3. EDIT: har du en W8 pc,tlf eller nettbrett så kan du styre X360 med den. Endret 10. januar 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Leste at ps3 sin BR var i toppsjiktet når den kom, stille gående og alt mulig, har den falt så mye? Jeg er også ute etter å bruke xboxen/ps3en til å spille av filmer fra stasjonærpcn min med Windows 8 på, over WiFi. Dette er vel den største grunnen til at jeg vil ha en av de to konsollene. Endret 11. januar 2013 av Slai Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 streame fra pc gjøres enkelt med ps3 media server, og det funker på BEGGE boksene. Online er MYE bedre med xbox, og koster bare ca 250kr i året, og det er det helt klart verdt. Jeg har vært playstation frelst i alle år, men når 360 og ps3 kom så måtte det bli xbox, da mest pga mulighetene for moddet dvd-drev Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hva mener du med at "online" er mye bedre med xbox360? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hva mener du med at "online" er mye bedre med xbox360? Bedre menyer, mere stabilt, flere muligheter, enklere.... ja, alt er bare bedre rett og slett Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg vet ikke hva som går under begrepet online i denne sammenhengen . Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 De er nesten helt lik. PS har gjerne mer eksklusive og unike spill, MEN hvis du bruker Win8 og/eller Windows Phones så ville jeg anbefalt Xbox. De blir mer og mer knyttet til hverandre. Snart har moren din som kjøper PC om 3 år en xbox konto. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg vet ikke hva som går under begrepet online i denne sammenhengen . Xbox live feks?? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Cossie: mao snakker du om tilgjengelige tjenester på boksen som musikkstreamingtjenester, tredjeparts applikasjoner som Netflix og Spotify, og slikt? Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Hva mener du med at "online" er mye bedre med xbox360? Ikke bare er online tjenesten overall bedre, Live har også et mye større utvalg av digitale spill. Både små XBLA spill og vanlige retail spill. Også indie spill kan kjøpes hvis man lager seg en utenlandsk konto. Alle XBLA spill har også demoer, noe som ikke er tilfelle på PSN. På PS3 er det endeløse updates, mange spill krever å laste ned flere hundre megabyte store patcher. Det kan ta en del tid. På 360 er disse begrenset til et par megabyte i 99% av tilfellene. System updates kommer også mye oftere på PS3 og tar lang tid. 360 har et par i året og som regel er det da store forandringer, som helt nytt brukersnitt bl.a. Det vi har nå er vel det 3dje eller fjerde helt forskjellige systemet på 360. Det føles nesten som en ny konsoll hver gang de har kommet ut, så stor har forskjellene vært. En annen ganske merkelig ting er at på PS3 må man installere demoer f.eks etter at man har lastet de ned. Mens på 360 så er det bare å starte umiddelbart selvsagt. Det er alle disse småtingene, og mange fler jeg ikke har nevnt som gjør Live bedre. Det er mer gjennomført. Endret 13. januar 2013 av Knuttsen Lenke til kommentar
Slai Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hmm dette ble veldig vanskelig. Fordelen for PS3 er MGS4. Som er en stor greie. For Xbox er det det at jeg bruker windows8 og WP8, og tydeligvis dette bedre "online" greia . Hvordan er netflix på xboxen kontra ps3, og mulighetene for å bytte mellom amerikansk og norsk? Alt jeg blir å bruke maskinen til blir å spille av filmer fra en PC over WiFi, netflix og... Kanskje jeg bare skal bygge meg en piss billig stasjonær? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 ps3 er mer et mediesenter som du kan spille på. xbox er mer en spillmaskin. netflix er på begge men desverre forferdelig kvalitet. ps3 er gratis nett såklart. å det koster ikke ca 250 kr i året for online. det er 400-500 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå