Gå til innhold

Kjøpe Steam spill andre steder (f.eks. Komplett) og gi som gave

Anbefalte innlegg

Går det greit å kjøpe et spill som er billigere på f.eks. Komplett enn på Steam, og likevel gi det bort i julegave til noen andre? Får man likevel en key man kan gi til hvem man vil eller er spillet låst til navnet man kjøper i eller kortet man bruker for å betale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

så lenge du kjøper en fysisk disk i butikken med medfølgende serial så er det ikke noe stress så lenge det er steamworks eller en annen kode som kan brukes i steam. men hvis du prøver å aktivere den på din steam for å så gi den videre blir den aktivert på din konto, og du kan ikke gi den videre med mindre du gir bort kontoen din! alle spill er åpne sålenge de enten er kjøpt retail, dvs over disk nett etc og har dvd, eller som gift på steam. hvem som betaler hva spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle tenkte jeg på spill som er merket tydelig med Steam, f.eks. "PC - Download Aktiveres via Steam" som kategori på Komplett. Når det er endel billigere der enn på Steam så er det jo bortkasting av penger å kjøpe det på Steam. Dvs, hvis jeg ikke får gitt det som gave fordi det blir låst til den som kjøper det har jeg lite valg og må bruke Steam da...

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Hallo, vet ikke helt om reklamering er lov, men anbefaler virkelig Kinguin. Det høres kanskje litt for godt ut til å være sant, men det er en side som selger noen av de "mest" populære spillene til en veldig god pris. Jeg kjøpte nylig Black Ops 2 der, kostet meg 272 kr, og da får du koden på brukeren din, så kan du bare sende den koden til den du skulle gi den til ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

I mitt tilfelle tenkte jeg på spill som er merket tydelig med Steam, f.eks. "PC - Download Aktiveres via Steam" som kategori på Komplett. Når det er endel billigere der enn på Steam så er det jo bortkasting av penger å kjøpe det på Steam. Dvs, hvis jeg ikke får gitt det som gave fordi det blir låst til den som kjøper det har jeg lite valg og må bruke Steam da...

får du tilsendt en kode på mail eller disk? uansett så er det jo bare å videresende det til den som skal ha det. det blir ikke registrert hos komplett at xx kjøpte xxxx spill med kode xxxx-xxxx-xxxx og den kan derfor brukes av alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...