Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hele kroppen stikker

Leif-Reidar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har det siste halvåret lagt merke til noe nytt ved meg selv. Om jeg blir veldig sint, irritert eller flau så begynner kroppen å stikke noe helt forferdelig og jeg svir i øynene, dette går ikke over før irritasjonsmomentet er borte, eller at "saken" som gjør meg flau er ute av fokus.. Og når dette pågår så er det helt umulig å ignorere det, jeg føler da bare for å stå og klø meg over hele kroppen, noe annet er at jeg ofte får svimerker av dette og jeg blir ganske rød.

Noen som kjenner seg igjen i dette? Som sagt begynte dette ganske nylig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri hørt om dette før. Men prikking/kløing over hele kroppen kan godt tyde på redusert blodgjennomstrømning.... Å smerter i øynene kan nesten tyde på at det skjer noe med hvordan kroppen fordeler blodet. Når man er veldig kald går alt blodet til de viktige organene og man kan merke at hendene blir hvite, kløende og kalde. Det er fordi kroppen prioriterer blod til hjertet i stede for hendene.

Kanskje det er noe av det samme når du blir sur. Kroppen smeller opp mye blod til godet eller noe sånn?

Har ikke noe forklaring. Men du burde absolutt sjekke det opp med lege eller noe spør du meg...

Lenke til kommentar

Det har som sagt ikke vært slik før, men det siste halvåret har jeg sittet veldig mye stille, jeg går VG3.. Fryser også mer enn før..

Kan også legge til at jeg kjenner denne stikkingen når jeg varmer opp, før en treningsøkt.

Endret av Leif-Reidar
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har det siste halvåret lagt merke til noe nytt ved meg selv. Om jeg blir veldig sint, irritert eller flau så begynner kroppen å stikke noe helt forferdelig og jeg svir i øynene, dette går ikke over før irritasjonsmomentet er borte, eller at "saken" som gjør meg flau er ute av fokus.. Og når dette pågår så er det helt umulig å ignorere det, jeg føler da bare for å stå og klø meg over hele kroppen, noe annet er at jeg ofte får svimerker av dette og jeg blir ganske rød.

Noen som kjenner seg igjen i dette? Som sagt begynte dette ganske nylig..

Jeg slenger meg på her! Jeg har det akkuratt sånn, plutselig kjennes det som om det begynner å regne stekeolje. Så danner det seg sakte røde utslett og hudfellninger over hele kroppen og den sinnsyke kløinga!

Problemet utløses av stress. Hvis et kjeledyr går hopper opp og slikker på maten min når jeg har gått på kjøkkenet eller noe sånt. Fysisk aktivitet der jeg føler jeg ikke strekker til. Hvis jeg knoter med noe fjerer og urverk lenge og når jeg endelig tror jeg har fått det til så legger jeg det fra meg og så fyker alle delene ut fordi en fjer satt feil.

Serr da kommer det et utslett som gjør at jeg ikke greier å stå på beina eller holde ballansen.

Lenke til kommentar

Godt å høre at jeg ikke er alene! :w00t:

Og ja, det er akkurat slik som du beskriver det.. Om jeg skal rigge opp noen andres datamaskin til hjemmekinoen og det er noe som ikke vil fungere, da.. Kjente det samme idag når jeg var ute for å kjøpe julegaver, noen snek foran meg og de bak disken var utrolig ineffektive. Kan legge til at jeg hadde ventet lenge nok fra før av og at det var veldig varmt i butikken.

Endret av Leif-Reidar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...