Gå til innhold

Iphone har dårlig lydkvalitet. Forslag til forbedring?

Anbefalte innlegg

Hei. Iphone har elendig lyd og jeg har mer lyst til å høre lyden bedre. På pcen har jeg mye bedre lyd + beats audio så det er kjempebra lyd. Bruker beats solo HD og bare på spotify. Noen forslag til hva jeg kan kjøpe for å få bærbart ca. Tilnærmet pc-lyden jeg har med mulighet for spotify? Trenger hjelp her. Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beats og iphone? Aner ikke hva du kan gjøre for å få bedre lyd... Bruker du Beats på iphonen?

Eller for eksempel en musikkspiller som har spotify, men gir bra lyd. Bruker beats på tlf ja, men lyden der er så dårlig at det nesten ikke er verdt å høre på en gang.
Lenke til kommentar

Du har ikke prøvd å installere spotify på nytt og prøvd f.eks øreproppene som følger med iPhonen?

Du misforstår. Jeg bruker beats, og det er mye bedre enn de son følger med. Har brukt de altfor lenge. På pc er det kjempebra lyd, mens iphonen har veldig dårlig lydkvalitet og altfor lite bass osv.
Lenke til kommentar

E11 har bare 10 timers batteritid, husk det. E7 har DAC, og veeeldig god batteritid! (E11 er ren forsterker og har en fin "bass boost" funksjon har jeg hørt! ;0 )

Takk for hjelp. Men hvilken ville du synest egna seg best? Bruker som sagt beats solo HD headet. Og vil mikrofon og knappene på funke? Og går det å lade forsterkerne?
Lenke til kommentar

Har du stilt opp lydkvaliteten på sangene som Spotify laster ned? Man kan jo velge "Normal" (96kbit/s), "High" (160kbit/s) og nå "Extreme" (320kbit/s).

Det er en liten forbedring

Det er lyden fra iphone jeg mener. Spotify har ingenting med det.

(Regner med det var slik du hadde tenkt)

OK. Da så..

Lenke til kommentar

Det var det jeg skrev. Det ble visst ikke med selv om jeg skrev det...

Du trenger egentlig ikke forsterker, men gå for en e7 hvis du vil ha bra betteri og DAC. Har du prøvd å bytte kabel, eller byttet hodetelefonene? Gå til butikken (Eller spaceworld), og sjekke om det blir det samme med noen andre par av Solo HD.

Lenke til kommentar

Du trenger egentlig ikke forsterker, men gå for en e7 hvis du vil ha bra betteri og DAC. Har du prøvd å bytte kabel, eller byttet hodetelefonene? Gå til butikken (Eller spaceworld), og sjekke om det blir det samme med noen andre par av Solo HD.

Jeg skriver at lydkvaliteten på pcen med hodetelefone er konge, men iphone blir det ikke det. Lyden som kommer ut er rett og slett ikke bedre enn om du bruker proppene som følger ned...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...