AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg er 23 år, og ved generelt god helse. De siste månedene har jeg sett en rask foranding i håret mitt ved at hvert enkelt hårstrå har blitt tynnere (Jeg kan se hodebunnen letter enn tidligere om jeg tar håret til siden). I tilegg ser jeg klare tendenser til utvikling av viker. Antall hår/overflate i vikeområdet er relativt mye redusert i forhold til for bare noen måneder siden. Jeg synes det er vel tidelig å tynnes ut i håret allerede som 23-åring, og tok turen til legen for et par dager siden. Legens svar var klart: dersom jeg ikke lider av en mangelsykdom (Det ble tatt blodprøver for å eventuelt avdekke dette), var det ingenting å gjøre. Jeg skriver her for å høre om noen har samme erfaring, og eventuelt kan kaste litt lys på problemstillingen. Hilsen en veldig trist og lei kar Anonym poster: cf00c7e87d3ebc944f7c9fa8ecdca916 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Manndommen din ligger ikke i hvor mye pels du har på skallen, bare så det er sagt. Veldig mange menn opplever å bli tynnere i håret før de treffer 30-årene, så det er helt normalt. En kompis av meg hadde meget tynt hår og høye viker allerede på ungdomsskolen, og han prøvde å bøte på det ved å la det gro langt og pistrete. I dag har han kort og snappy sveis og ser fantastisk ut, til tross for tynt hår og høye viker. Ellers finnes det noen midler på apoteket som har vitenskapelig dokumentert effekt og som inneholder stoffet minoksidil: http://en.wikipedia.org/wiki/Minoxidil ...men de er kostbare og effekten avtar når man slutter å bruke de. Eksempelvis http://www.vitusapot.../PID-24888.aspx Forøvrig har det blitt gjort fremskritt på området i nyere tid, og det er et par lovende eksperimentelle legemidler som blir testet ut og som muligens dukker opp på apoteket om noen års tid. Endret 19. desember 2012 av Distressor Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Finasteride er det eneste som vil effektivt kunne forhindre/bremse genetisk betinget hårtap. Problemet er at det er både dyrt, og har en rekke skumle bivirkninger det kanskje ikke er verdt å utsette seg for. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Legens svar var klart: dersom jeg ikke lider av en mangelsykdom var det ingenting å gjøre. Fornuftig lege. Kroppen trenger rett næring, ikke patentmedisin, for å vedlikeholde kroppen. Ingen har bevist at kroppen trenger medisin fra Merch & Co for å vedlikeholde seg selv. Mulig noen Merch & Co leger vil si det, men de prater tøv. Når spiser vi alle sammen mangelmat, minus 0,1% kanskje. Folk dør som fluer av maten. Vær glad til at du ellers har det bra. Det er mye bedre at du mister håret enn at du blir dement som 20/30-åring. Endret 19. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå