AlexOdegaard Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Har et lite spørsmål: har en butikk lov til å selge en vare som var reservert på lager til meg til noen andre? Dette var den korte versjonen. Lang versjon: kjøpte 2 varer på kompletthome.no den 23. november - fikk da en ordrebekreftelsesmail på at den ene varen var i bestilling, og skulle ankomme butikken innen 7 dager, og den andre var reservert til meg. Når jeg da går inn å sjekker på bestillingen på sidene deres en stund etterpå, har den første varen ankommet lager, men nå venter de på den andre varen. Det stod da at det skulle sendes den 18.12.2012. Sendte da en mail, men fikk aldri noe svar fra dem. Når jeg ringe dem idag, så spurte jeg hva status på ordren min er (har nå gått 3.5 uker) og får da til svar at de enda venter på den andre varen fra leverandøren. Spør så, siden den andre varen var resertvert på lager til men, om denne var solgt til noen andre, og dette kunne representaten på telefonen bekrefte. Han spurte så om jeg ville slette ordren, og jeg sa jo selfølgelig NEI! Det jeg lurer på: har de lov til å selge varen min til noen andre?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Har selv opplevd det mange ganger, og hovedårsaken er hvordan "reserveringen" foregår i den enkelte butikk. Ofte så ringer du og snakker med en selger som "reserverer" varen kun i hukommelsen, og en annen selger ser jo da at varen fysisk er der og selger den til en annen kunde. Verstingen er vel posten. Skulle hente en vare, og fikk beskjed om at de sikekrt hade delt den ut til en annen kunde men man fikk jo vente og se om den ukjente kom tilbake med varen han feilaktig hadde fått. Når man har betalt en tusenlapp for varen, og posten nærmest kan dele den ut til hvem som helst så blir jeg veldig skeptisk. Heldigvis så viste det seg at posten hadde forlagt varen, så rot i systemet var tross alt bedre enn feilutlevering til fremmede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå