Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få i seg nye venner og hvordan snakke med jenter?

Anbefalte innlegg

To generelle spørsmål; er gutt 15 år

1) hvordan bli gode kompis med folk på skolen slik at de bryr seg om meg og støtter meg opp, selvom man ikke er så kjekk som noen er.

2) hvordan bli kjent med jenter og hvordan snakke til dem når man ringer dem og hva skal man si? hvordan bli venn med dem slik at man får klem osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig overskrift, litt kannibalisme i hverdagen.

1) Kjekk, som i utseende har ingenting med et godt vennskap å gjøre. Vennskap kommer av seg selv, ved å være seg selv. Nå leser jeg litt mellom linjene her, og med fare for å sette ord i tastaturet ditt: Virker som du vil bli venn med de du ser på som "kule" for å bli kul selv, ikke for vennskapets skyld.

2) Si hei, se punkt 1.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Vær deg selv suger som ett råd. Men det er viktig. Hatt problemer med å være meg selv, men jeg har innsett at om du prøver å være noen annen så liker ikke vennen(e) dine for den du er, men den du prøver å være. Ikke kult. Vil de ikke være vennene dine? Deres problem.

Det andre spørsmålet kommer jeg ikke til å gi noen supre råd, men vær deg selv, vis hvordan du er, personligheten din. Selvfølgelig er det viktig med god hygiene, ikke gå to uker uten å dusje fordi du ikke liker å dusje. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ta tida til hjelp. Si ja til å bli med på ting. Kast deg inn i sosiale settinger. Hopp rett i det.

Ikke vær innpåsliten. Hopp ut av komfortsonen din.

Vær hyggelig eller småfrekk, hva enn som passer deg best.

Benytt deg av dine kvaliteter og vær fargerik.

Ikke vær deg selv, forsøk å bli den du vil være.

Du er bare 15 så du har godt utgangspunkt, jeg begynte ikke å forsøke å forandre meg sosialt sett før jeg var 19-20 år og jeg har en lang vei enda.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, mange gode tips her ovenfor.

Jeg har listet opp 24 tips om hvordan du blir godt likt.

1. Ikke kritiser, døm eller klag.

2. Vær ærlig, oppriktig og takknemlig.

3. Vis interesse for hva de rundt deg ønsker.

4. Vær genuint interessert i andre mennesker.

5. Smil.

6. Vær en god lytter. Oppmuntre andre til å snakke om seg selv.

7. Snakk om interessene til den du prater med.

8. Få de rundt deg til å føle seg viktige – og gjør det oppriktig.

9. Unngå argumentasjoner.

10. Vis respekt for den andre personens meninger. Aldri si «du tar feil.»

11. Sier du eller gjør du noe galt, innrøm det med en gang.

12. La de rundt deg ta seg av det meste av snakkingen.

13 La de du snakker med føle at ideen er hans eller hennes.

14. Prøv å se ting fra den andre personens synspunkt.

15 Vær sympatisk.

16. Gi en utfordring.

17. Gi oppriktig ros.

18. Ta initiativ.

19. Snakk om dine egne feil før du kritiserer andres.

20. Still spørsmål i stedet for å gi direkte ordre.

21. Gi masse ros rundt deg.

22. Vær nysgjerrig.

23. Bli fasinert av de rundt deg.

24. Gi de rundt deg et godt rykte å leve opp til.

Kilde: Artikkel jeg har skrevet på min hjemmeside.

Lykke til på eventyret :)

Endret av EKD
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror helst at det betyr "unngå å være kverulant". Det er greit å argumentere litt med venner, men man må vite hvor grensen går. Jeg liker å få frem poengene mine, men et vennskap betyr mer for meg enn å ha rett i et tema. da trekker jeg meg heller på en diskre måte.

Lenke til kommentar

Jeg tror helst at det betyr "unngå å være kverulant". Det er greit å argumentere litt med venner, men man må vite hvor grensen går. Jeg liker å få frem poengene mine, men et vennskap betyr mer for meg enn å ha rett i et tema. da trekker jeg meg heller på en diskre måte.

Helt enig med deg, men HVIS du veit du har 100% rett så ikke gi deg. Vær heller den personen som da lærer en annen noe nytt, og forhåpentligvis setter han/hun pris på dette.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg, men HVIS du veit du har 100% rett så ikke gi deg. Vær heller den personen som da lærer en annen noe nytt, og forhåpentligvis setter han/hun pris på dette.

Er enig med deg i prinsippet, men hvis man ser på denne personen isolert er ikke dette optimalt.

Han vil ha flere venner, og de mest sannsynlig er dette en hel gjeng med nye folk. Å argumentere fordi du har rett kan fort ende med at du blir "wiseass", og det vil man absolutt ikke heller. Kan i tillegg være MAKS uheldig å outsmarte den selvutnevnte lederen i gruppa, og da er det bare å se langt etter noe vennskap med de andre der.

Alle av oss har møtt han som sier "Egentlig" etter en vits for å rette opp en faktafeil der. Det lukter asshoooole lang vei. Sier ikke det at å argumentere for sitt standpunkt er det samme, men man kan fort bli oppfattet på samme måte.

Skal sies at det sikkert er nok av de som ville reagert positivt på det, men det er vel litt risky i denne situasjonen.

Endret av fiskerdigg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan i tillegg være MAKS uheldig å outsmarte den selvutnevnte lederen i gruppa, og da er det bare å se langt etter noe vennskap med de andre der.

Tror ikke jeg ville ha hatt folk som det der som venn, da de ikke greier og ta imot kritkk. Og uansett så er det overfladisk å prøve og bli venn med de populære bare fordi du vil være populær.

Engang tøffel, alltid tøffel. Heller tørre og si nei, å få venner for livet.

Lenke til kommentar

Kan i tillegg være MAKS uheldig å outsmarte den selvutnevnte lederen i gruppa, og da er det bare å se langt etter noe vennskap med de andre der.

Tror ikke jeg ville ha hatt folk som det der som venn, da de ikke greier og ta imot kritkk. Og uansett så er det overfladisk å prøve og bli venn med de populære bare fordi du vil være populær.

Engang tøffel, alltid tøffel. Heller tørre og si nei, å få venner for livet.

Men dette handler vel ikke om deg, gjør det vel?

Det handler ikke om å greie å ta imot kritikk forøvrig, det handler om at man overstiger sin plass i en gruppe og derav blir avvist fra nevnte gruppe. Det er heller ingen som liker en "tryhard", og det blir du fort hvis du oppfører deg slik mot ukjente folk.

Uansett er jeg ikke videre interessert i denne diskusjonen, det får være opp til TS hva han vil gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...