Gå til innhold

[Løst] Trenger litt tenkehjelp med Excel


Tetanus

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg holder på med å lage et regneark for oss her på jobb, men jeg sliter litt med å få det helt slik jeg vil.

 

Følgende er utgangspunkt:

Vi er flere ansatte som har flere ulike kunder å forholde oss til. Hver ansatt får tildelt et eget ark i arbeidsboken der de administrerer sine egne kunder. I hver enkelt arbeidsbok fremgår det en rekke frister i kolonnene, kundene fremgår av radene. Hver kunde kan altså ha flere tidsfrister å forholde seg til. Så langt går alt bra.

 

Problemet:

Jeg ønsker å ha en master fane der all informasjonen fra de ulike ansattes fane samles i ett ark. Dette har jeg til nå løst ved å kopiere cellene inn og koble dem, noe som i og for seg fungerer greit. Problemet er at jeg ikke får med meg endringer som f.eks når det legges inn nye kunder, dette er tungvindt.

 

Løsning?

Noen som kan bidra med noe?

 

Takk for hjelpen!

 

-T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et svar du ikke vil begeistres av. Men allikevel.

 

En oppgave som innebærer et flerbrukermiljø, og datamessig en-til-mange-relasjoner og flere representasjoner av datainnholdet, egner seg ikke for Excel. Dette er en databasejobb. Les litt om normalisering og gjør et forsøk i Access, eller SQLserver hvis den er innen rekkevidde.

 

HTH. Beste hilsen Harald

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...