Gå til innhold

Kun kameraderi i Ap?

Tollari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke noe problem å sette tidligere partikolleger i styret i statseide selskaper, i alle fall ikke i mine øyne. Kjent fenomen at i staten rekruteres det fra staten - problemet kommer når du er inhabil i prosessen. Slik som Giske og Støre ansetter/gir kontrakter til barndomsvenner. Og Tollari, det er forhåpentlig for sent å komme med sniksosialisering, blir forhåpentlig blått fra september av :)

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe problem å sette tidligere partikolleger i styret i statseide selskaper, i alle fall ikke i mine øyne. Kjent fenomen at i staten rekruteres det fra staten - problemet kommer når du er inhabil i prosessen. Slik som Giske og Støre ansetter/gir kontrakter til barndomsvenner. Og Tollari, det er forhåpentlig for sent å komme med sniksosialisering, blir forhåpentlig blått fra september av :)

Interessant fenomen:

Kameraderi hos de RG = skandale

Enda mer kameraderi hos de borgerlige = who cares?

Hykleri light.

Lenke til kommentar

Nå må du jo lese det jeg skriver! Forskjellen på, og årsaken til, at det ikke har blitt noe skriveri om de borgerliges "kameraderi", som du kaller det, - er at det ikke har vært noe spørsmål om habilitet inne i bildet. Du må gjerne gjennomgå alle oppnevnelser og pengeutdelinger fra Bondevik 2. Dersom du finner at statsråder har gitt skattepenger til barndomsvenner, egne ungdomspartier eller fått nære venner/bekjente inn i offentlige styrer og verv skal jeg mer enn gjerne lytte til det du har å si. Frem til da har du skutt deg selv i foten. Hykleri, I think not!

Lenke til kommentar

Nå er det jo ingen hemmelighet at det er klart flere Høyre-mennesker enn AP-mennesker i næringslivet. At medlemmer i statseide styrer har Høyre-bakgrunn er dermed ikke unaturlig. Det man må se på er hvem som blir rekruttert fordi de har partiboka (om den nå er rød eller blå) i orden, på tross av at de ikke er best kvalifisert. Da holder det ikke bare å se på hvor mange med rett partibok som ansettes.

Så er det jo også noe med hvordan det gjøres. Prosesuelle regler er der av en grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...