LarsBarstad Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Fikk min I8600 i går, og har nå fått testet litt. Nevner noen stikkord nedenfor om hva jeg synes om maskinen, fyr løs hvis dere har spørsmål. Specs: Pentium-M 1.3GHz 512mb ram 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) 40gb harddisk DVD/CD-RW 10/100 nettverk, 56k modem, Intel Pro 2100 Wireless Ekstra batteri Nylon ryggsekk WinXP Pro Bestilte i slutten av august, og fikk dobling av minne og Lexmark X75 printer/scanner/kopimaskin på kjøpet, pris ca 13.700 + mva. - Skjermen er nydelig. Var litt usikker på widescreen, men det virker topp så langt - Tastaturet har blitt kritisert tidligere, men jeg har ingen problemer med det. Tastaturet er stort nok til at det er behagelig til jobb-bruk, tastene er responsive (ingen "flex" eller "rattling" når jeg skriver). - DVD avspilling fungerer topp. TV ut gir bra bilde, mangler coax S/PDIF for å teste 5.1 lyd - Designet synes jeg er bra og elegant - Maskinen er forholdsvis stor og noe tyngre enn andre modeller, men med 15,4" skjerm og så mye funksjonalitet er det lite å utsette på det. Hvis du er ute etter en Ultraportabel er dette IKKE maskinen for deg. - Testet Photoshop & Premiere Pro, ytelsen var upåklagelig - Ytelse i spillene jeg har testet så langt er bra (Battlefield, C&C: Generals, Counter-Strike, alle kjørt med full pakke på detaljer). Counter-Strike er såpass gammelt at det ble litt krøll med oppløsning, skal fikle litt mer med det før jeg avgir endelig dom. - Nylon ryggsekk kan anbefales, synes denne passet klart bedre for meg enn de tradisjonelle bæreveskene jeg har hatt før. - Skal kjøre en 3DMark og se hva den sier Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Får min senest kl. 18.00 i kveld Pen liten anmeldelse. Jeg skal poste min egen mening senere i dag, da spesielt om tastaturet som ble kritisert. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hmm har faktisk tenkt å kjøpe en Inspiron 8600 selv så det er fint at dere kommer med hva dere synes om maskinen. Er fint om dere kjører 3dmark og noen spill og sier hva resultatet ble. DELL INSPIRON 8600 Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Kjørte en 3DMARK01SE test og fikk en score på 9247. Dette er uten noen form for tweaking og med driverene som fulgte med. Norton Antivirus & ZoneAlarm lå kjørte i bakgrunnen, vet ikke om det påvirker resultatet. Skal kjøre 3DMARK03 straks... Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Kjørte 3DMark03 og fikk score 2523 Uten tweaking, standard oppsett & drivere som fulgte med. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tror ikke antivirus programmene og slikt har så mye og si. Du kan jo prøve, men tror du toppen får 50 poeng bedre i 2001. Synes imidlertid 2523 i 3dmark03 var ganske lavt :-? Prøv noen spill er du snill. Det er jo der det teller. Du har kanskje ikke lagt inn spillene enda? Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Prøv noen spill er du snill. Det er jo der det teller. Du har kanskje ikke lagt inn spillene enda? Har testet Battlefield, CC Generals og Counter-Strike såvidt, alle kjørte meget bra i mine øyne. Har kun spilt CS tidligere dog, så har litt lite å sammenligne med. Spiller lite PC-spill, så lånte & installerte dem mest for å teste grafikken. Kanskje noen andre her er mer hardcore gamere og kan gi deg litt mer nyttig info. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tenkte på FPS og faktiske tall. Du skjønte kanskje jeg mente det. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Tenkte på FPS og faktiske tall. Beklager, der kan jeg ikke hjelpe deg. Kjenner ikke godt nok til spillene til å gjøre det på noen enkel og rask måte, CS kjører 60fps uansett oppløsning. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Nevner noen stikkord nedenfor om hva jeg synes om maskinen, fyr løs hvis dere har spørsmål. Hvordan er maskinen støymessig? Starter vifta mye/ofte og hvordan mye bråker den når den går for fullt? Tenker å mulig skaffe samme maskin, men med 1.5GHz prosessor og R9000 gfx. Denne gfx'en utvikler vel ikke så mye varme som Nvidia GeForceFX Go5650? Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Da har jeg fått min Specs: 1.3 ghz 512 mb RAM 30 gb harddisk Geforce FX5650 Når jeg bestilte sto det ikke at trådløst nettverkskort var integrert, men det var det altså! Konge Synes maskinen var lekker av utseende med en herlig skjerm. Har ingenting å si på tastaturet foreløpig. Tastene er greit plassert og er behagelige. Har ikke testet med spill helt enda men skal begynne installeringen nå. Deilig maskin Edit: Har testet i Half-Life og synes det var fett med widescreen Ikke noe spesiell støy fra skjermkortet foreløpig. Kommer ikke til å vegre meg for å ta med maskinen på forelesninger. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Når jeg bestilte sto det ikke at trådløst nettverkskort var integrert, men det var det altså! Konge Samme her, Intel Pro 2100 kom med selv om det ikke stod i spec når jeg bestilte. Vi smiler og vi ler. Lars Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 magnus lie: ikke kjøp den med r9000, grunnen til det er at det er snakk om et 32 mb kort som har 64-bits minne istedet for det vanlige r9000 med 64mb som har 128-bits minne og da er en god del raskere. en ting jeg lurer litt på,snart kommer det mange pcer med raedon 9600/pro mobility,er det ikke lurt å vente på det da tester har vist at spesielt sistnevnte er mye raskere enn gf fx 5650... Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 en ting jeg lurer litt på,snart kommer det mange pcer med raedon 9600/pro mobility,er det ikke lurt å vente på det da tester har vist at spesielt sistnevnte er mye raskere enn gf fx 5650... Som jeg skrev ett annet sted... Virker ut som det tar lang tid før 9600 kommer. Se her http://www.ati.com/buy/onboard/mobile/mobi...radeon9600.html Det er de få produsentene som har valgt å bruke 9600. Det er bare 6 bærbare maskiner delt på 3 leverandører som har valgt 9600. Ingen av de produsentene har jeg hørt om. Dessuten tror jeg ikke de bærbare har kommet i det hele tatt. Så at "Launch date" på noen av dem var 1 September, og når kommer det da til Norge? November eller Desember? Uansett så de temmelig dyre ut de få maskinene som hadde 9600. Tror derfor det tar LANG tid før en billig løsning med 9600 kommer. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Fikk min inspirion 8600 i går. Funker meget bra så langt. Pentium-M 1,5GHz 1x512MB (hadde bestilt med 2x256MB så klager ikke) CDRW/DVD Combo (hadde bestilt med dvd+rw men fikk ikke den, fikk 1400,- avslag i prisen. Bedre siden dvd+rw brenner som dell bruker er sinnsykt dårlig!) 60GB Fujitsu harddisk (4200rpm bare, det er litt dårlig på en sånn maskin! Blir nok 60GB 7200rpm etter hvert.) 128MB GeForce FX5650Go 15,4" WSVGA+ 1680x1050 skjerm Dell wireless 1300b/g (hadde bestilt intel wireless 2100 pro, men dette kortet var bedre ). Den virker så langt meget bra, har testet flere programmer som jeg brukte på min "gamle" i8200 og denne er betraktelig raskere på multimedia applikasjonene jeg har brukt før. Spill har jeg ikke kommet meg rundt til å teste enda, men i 3dmark03 fikk jeg 2756. Sålangt, meget fornøyd. Kom jo bare på 16000,- med frakt og moms nå så det var jo ypperlig 8) Legger forresten ikke merke til at den er "tung" i det hele, liker den jeg. Og ja, de leverte den raskt også. Bestilte den 03 september, fikk den i går. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 sjekk f.eks denne linken til ecs sine sider: http://www.ecs.com.tw/products/pd_list_nb....&function_id=13 de har 2 bærbare som kommer med radeon 9600 128 mb, og fsc har også blitt annonsert med en modell på barbara... om du tror det tar lang tid før de kommer,se bare på ecs g551,den kom til norge kort tid etter at den ble annonsert... :smile: håper dette gjelder for de nye modellene også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå