riroil Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg har en maskin med AMD phenom 8450 3-kjerne prosessor. Dette er jo ikke en ny maskin akkurat, men har holdt til kontorbruk. Nå har pc begynt å bli hakkete, og jeg ser at den en kjernen jobber helt i peak. Er det prosessoren som er på vei til å ta kvelden, eller er det sannsynlig at dette er et sw problem? Legger ved bilde av belastningen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Ser ut som ett software problem. Sjekk processes tab'en i Taskmanager og sorter på CPU. Bør få opp en prosess som ligger på ~33% konstant hvis du ser den CPU forbruket samtidig. Det er nok denne som forårsaker problemet. System Idle process viser bare hvor mye som er ledig, så ignorer at den "bruker" mye. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Har kikket og finner ikke noe, idle ligger på 99%. Men det kan virke som at det oppstår dersom jeg kjører film, og deretter henger den seg, men finner ingenting i prosesser. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 får du opp mer hvis du trykker på "Show processes for all users"? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Task Manager viser ikke alt. Prøv Process Explorer, og se på 'interrupts'. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det der lukter driverproblemer. Dersom du gidder er en reinstallering av hele systemet alltid lurt med gjevne mellomrom. 99% sikkert ikkje hardwareproblemer, eg vedder på at det er en automatisk oppdatering som lager problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå