runeb Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 det er vel ikke et skikkelig strategisk spill i form av rts ute på markedet Det kommer an på hva du mener med RTS. Europa Universalis II er det beste strategispillet som er kommet på lange tider, og det foregår i real-time, men det er på ingen måte i samme sjanger som det man vanligvis kaller RTS-spill. Men det er jo også altfor komplisert for de fleste så det er derfor stort sett ukjent... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Railroad Tycoon synes jeg er best av strategispillene, det er egentlig utrolig sammensatt, særlig når man begynner å få et par hundre tog og ditto stasjoner, og utgiftene skal balanseres med inntektene: selge, kjøpe, oppgradere, skrote, rive, bygge nytt... Blitzkrieg er også bra! Særlig om man er tysk og må klare seg med alle de underlegne tanksene. Da må man tenke, tenke, tenke...og handle lynkjapt... Japp... Sudden Strike/Blitzkrieg (nevner SS siden Blitzkrieg i grunn er en oppfølger) er vel definitivt de beste rts-spillene som har blitt laget. Gleder meg som en liten snørrunge til 2'ern. Man sliter når man møter T-34 osv, men fysj du knuser dem lett etterpå med litt tyngre tanks. Men jeg synes mer synd på de allierte som møter Panther og Tiger med puslete tanks som Sherman. Akkurat slik det var i virkeligheten. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Men jeg synes mer synd på de allierte som møter Panther og Tiger med puslete tanks som Sherman. Akkurat slik det var i virkeligheten. Det var nedtur med BF1942. Tigeren der oppfører seg som...ja, jeg finner ikke ord - i alle fall ikke en Tiger!!! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 En Tiger er da mye bedre enn en Sherman også i BF1942, men den skulle ha vært bedre. En standard Sherman (76mm) har liten sjanse til å ødelegge en Tiger head-on. En tiger hadde lett most en Sherman med et skudd. Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Sid Meyers Colonazation (eller hvordan det skrives i farta) Får det F... ikke til å funke i xp Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Likte godt Tiberian Sun. Ser åsså fremover til Tiberian Dawn hvis det kommer. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 CIV 1, og CIV 3, MEN det aller beste er jo sjakk. ingen over ingen under. MR_T Ingen under, du mener kanskje ingen ved siden av? Nr 1: Sjakk Nr 2: Risk Nr 3: Civ 3 Lenke til kommentar
Richard den store Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Må nok gå i fella og nevne Transport Tycoon Deluxe jeg.... *spille* Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Japp... Sudden Strike/Blitzkrieg (nevner SS siden Blitzkrieg i grunn er en oppfølger) er vel definitivt de beste rts-spillene som har blitt laget. Gleder meg som en liten snørrunge til 2'ern. Man sliter når man møter T-34 osv, men fysj du knuser dem lett etterpå med litt tyngre tanks. Men jeg synes mer synd på de allierte som møter Panther og Tiger med puslete tanks som Sherman. Akkurat slik det var i virkeligheten. Eneste kjipe med Blitzkrieg er at det (for min del) blir litt for mye artilleri da man på forhånd kan se utifra kartene hvor fienden har plassert sine styrker. En stor svakhet med brett design og AI slik jeg ser det. Men ikke misforstå, Blitzkrieg er et av de store RTS spillene noensinne... des,OUT! Lenke til kommentar
corky Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Total Annihilation Vet ikke om noen her har hørt om det, eller i det hele tatt husker det, ble ikke den suksessen som Starcraft, men likevel et genialt spill! Helt enig der :yikes: Total Annihilation RULER!!!! Spiller det faktisk den dag i dag. Kult med nye smileies Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har en forkjærlighet for klassikere som Settlers 2, Heroes of Might and Magic 2 & 3 , Transport Tycoon Deluxe og Command & Conquer bare Command & Conquer den fra tidenes morgen Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Kan ikke fatte at folk liker de eld gamle og utrolige begrensede spill (settlers 2 sid meyer o.l ) Delt først plass: Starcraft. CnC Zero Hours. ps Med unntak av gamle klassikere som Mario og Tetris da. Endret 26. november 2003 av Squy Lenke til kommentar
runeb Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Så Sid Meyer-spill er eldgamle og "utrolig begrensede" mens Mario og Tetris er klassikere? Hvor er logikken? Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 altså de er helt forskjellig sjanger da. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Kan ikke fatte at folk liker de eld gamle og utrolige begrensede spill (settlers 2 sid meyer o.l ) Du har vist aldri spilt disse spillene for mer enn 5min ser jeg. EDIT: Yaay Post nummer 100 Endret 26. november 2003 av Zlash Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 kan hende at jeg liker det da. Men nå nei. Ikke blant alle de nye bedre spillene. Som har bedre innhold (kommer ikke ut på en eller to disketter) bedre grafikk/lyd/underholdningsverdi. Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har spilt de flest i serien til command and conquer de er best særlig zero hour men en liten tid tilbake tilbrakte meg og en kamerat sommeren inne med heros 3.Men warcraft er også bra eller nesten best Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå