Gå til innhold

tidenes strategi spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

warcraft serien er ikke akkurat strategi på sitt beste, underholdende ja, strategisk, nei..

det er vel ikke et skikkelig strategisk spill i form av rts ute på markedet, vi får vel neppe se noe slikt uansett, først og fremst vil det bli for innviklet for mesteparten av markedet, spesielt for de som først og fremst mener warcraft 3 er et strategisk mesterverk :shrug:

warcraft serien er underholdende, samme er starcraft, men at man må være veldig strategisk, neh.

 

jeg setter generals over warcraft 3, rett og slett fordi min mening er at generals gir deg utallige flere muligheter for å angripe fienden, for meg er warcraft 3 blitt for lineært mens i generals opplever jeg enda å bli overrasket over noen av løsningene til motstanderen.

så multiplayer messig foretrekker jeg generals på 1 plass, wc3 på 2 og starcraft på 3.

single player messig har jeg command and conquer tiberian dawn på første plass, først og fremst fordi det sannsynligvis ikke finnes et spill som har et så solid gameplay at du føler deg som en del av historien, fmv sekvensene som brukes til å gå gjennom historien og oppdragene er et mesterverk.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye jeg prøver å like WC3, Starcraft, RON o.s.v. ender jeg alltid opp med de to gamle sliterene:

 

C&C: Tiberian Sun m/Firestorm ekspansjonen

Sid Meier's Alpha Centauri ("Civ 2½") m/Alien Crossfire ekspansjonen.

 

Begynner etter hvert å tvile på om de noen gang kommer til å lage noen bedre enn disse.

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig inni denne sjangeren, men det spillet jeg har hatt mest glede av gjennom tidene tror jeg er Heroes III. Har ikke prøvd noen av ekspansjonene, forgjengerene (I og II) eller etterkommeren (IV). Men her sitter jeg og funderer på å bestille platinum-utgaven for kun ca. 140 kroner pluss frakt (60-70 kroner) på Amazon.com. Den inneholder de tre første i serien pluss alle utgitte ekspansjoner (tror bare det er to til treeren). Det er et bra kjøp! For vel ta den når neste lønning ankommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...