LasseB92 Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg har et gammelt hovedkort med PCI-E 2.0, og lurer på hvor mye ytelse av et skjermkort jeg mister i forhold til hvis jeg kjøper et hovedkort med 3.0. Kansje jeg ikke skriver på rett sted, men hadde vært litt bra for min del (kansje andre sine også) om Hardware.no kunne tatt en test på hvor mye ytelse mister man om man bruker et skjermkort som har pci-e 3.0 på et hovedkort med 2.0. Noen tanker? Har bruk for et skjermkort som takler Black ops 2 på max @ 1920x1080. men siden jeg mister en del av ytelsen, hvilket skjermkort vil holde for min del? vil jo helst ikke betale 4000kr før å sikre meg, hvis jeg klarer meg med et til 1000kr. Bare en tanke gang, takk for svar! Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 uten at jeg gidder å google så sent zzZz vil jeg si at du ikke mister noe ytelse. Dette er riktignok ikke Black ops 2 men en liten pekepinn Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 PCIe v3 = 2*PCIe v2 Når dagens skjermkort såvidt klare å utnytte PCIeX8 v2. så tror jeg det går fint med PCIe v3 skjermkort på et PCIe v2 hovedkort Lenke til kommentar
LasseB92 Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Det høres jo supert ut, slipper jeg å tenke mere over det ^^ Takk for svarene deres Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 jeg har 2 stk 670 i sli på et pci 2.0 hk...og får kun 8x8x hastighet, men selv da så holder det lenge...så pcie 3.0 er overkill for dagens kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå