Gå til innhold

Frivillig arbeid - Buenos Aires, Argentina

milla00

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tidligere vært utvekslingsstudent i Argentina og Spania. Jeg snakker derfor flytende spansk. Jeg har lenge hatt et ønske om å dra tilbake til Argentina, Buenos Aires og være med på frivillig arbeid.

Varigheten tenkte jeg kunne være alt fra en mnd til ett år.

Jeg har undersøkt en del hvilke organisasjoner som driver med frivillig arbeid i Buenos aires da det er dit jeg vil dra. Problemet mitt er at det er faktisk veldig kostbart. I følge x-plore (http://www.x-plore.n...untry=Argentina)

så regner de 8-11000 i billett tur/retur, ca 4500 i lommepenger i mnd(25usd per dag), og Minimum 5000-6000 i kost og losji.

Det er ganske mye penger!

Jeg blir snart 21, så jeg har ikke rukket å spare opp så mye penger enda. Og alle penger jeg sparer opp kommer til å gå til boligsparing og lånekassen nedbetaling(da disse betalingene begynner å rulle med en gang jeg slutter på høgskolen)..

Derfor lurer jeg på om noen har noen ideer eller forslag til hva jeg kan gjøre? Finnes det noen organisasjoner som gir støtte til slikt arbeid?

Alle seriøse svar settes stor pris på :)!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

fikk du virkelig ingen svar?
Jeg er derimot veldig interessert i å vite hvordan det gikk, kom du deg til Argentina?

Jeg har nettopp komt hjem fra reise selv, og var innom Argentina og forelsket meg helt i landet. Har derfor lyst tilbake og tenkte det kunne være greit å være der som frivillig en periode. Så om du har erfaringer å dele nå så blir jeg veldig glad.

Mvh Ann Marii

Lenke til kommentar

Hei! Spennende at du ønsker å dedikere tid og penger på dette. Det er et umettelig behov for hjelp der ute, både finansielt og fysisk. Jeg håper du forsikrer deg godt om hvor pengene dine havner. Det er blitt en relativt stor industri å tilby opplevelsesreiser hvor man samtidig kan sanke noen "gode" poeng. En slik stor sum det er snakk om kan fort gjøre enda mer godt om de forvaltes på en annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...