sjeve Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg har startet helt i bunn, med go-karts. Har kjørt en hel sessong nå, og det er en ting jeg undres over. Man kjører to løp om gangen. Den første starter man i grid, den andre har rullende start. Første løp går fint, jeg klatrer oppover i posisjon og kommer på pallplass, eller vinner. Andre løp med rullende start er det noe muffens med. Jeg klatrer i posisjon, og i beste fall kommer jeg på førsteplass innen man starter neste runde. Men straks jeg krysser mål-linja og en ny runde starter, er jeg plutselig på sisteplass? Det vil si at den som kjører et sekund eller to bak meg nå har førsteplass - og jeg må ta igjen alle med en runde for å komme meg i ledende posisjon igjen. Er det en regel jeg har brutt? Er det noe jeg har gjort feil som gjør at jeg plutselig havner sist? I så fall - når skulle jeg fått informasjon og lært om dette? Jeg ser ingen flagg, ingen hints før racet starter etc. Eneste måte jeg har fått eliminert denne feilen er ved å gå dratisk til verks med "restart session". Da går ting riktig for seg. Jeg kan lede innen neste runde, og jeg leder fortsatt når neste runde har startet. Andre som har vært borti dette? Dette skjedde med meg i Clio-cupen. Jeg vant race 1. Jeg hadde forøvrig 1. plass i kvalifiseringen og på treningsøkten. Når race 2 startet, så startet jeg på mystisk vis på siste plass. Det var meget frustrerende, og jeg har ingen idé hvorfor det skjedde. Det førte uansett til en floppete poengsum. Jeg vet ikke om det har noen som helst sammenheng, men det har ikke skjedd en eneste gang før 1.3 oppdateringen. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Jeg har startet helt i bunn, med go-karts. Har kjørt en hel sessong nå, og det er en ting jeg undres over. Man kjører to løp om gangen. Den første starter man i grid, den andre har rullende start. Første løp går fint, jeg klatrer oppover i posisjon og kommer på pallplass, eller vinner. Andre løp med rullende start er det noe muffens med. Jeg klatrer i posisjon, og i beste fall kommer jeg på førsteplass innen man starter neste runde. Men straks jeg krysser mål-linja og en ny runde starter, er jeg plutselig på sisteplass? Det vil si at den som kjører et sekund eller to bak meg nå har førsteplass - og jeg må ta igjen alle med en runde for å komme meg i ledende posisjon igjen. Er det en regel jeg har brutt? Er det noe jeg har gjort feil som gjør at jeg plutselig havner sist? I så fall - når skulle jeg fått informasjon og lært om dette? Jeg ser ingen flagg, ingen hints før racet starter etc. Eneste måte jeg har fått eliminert denne feilen er ved å gå dratisk til verks med "restart session". Da går ting riktig for seg. Jeg kan lede innen neste runde, og jeg leder fortsatt når neste runde har startet. Andre som har vært borti dette? Før hvert løp er det et menyvalg som heter View Motorsports Format & Regulations. Der står reglene for plasseringen i de ulike løpene under serien du konkurrerer i. Noen tar plasseringen basert på sprint racet, tror jeg, mens andre tar din beste og nest beste tid fra kvalifiseringen. Så hvis du bare har én godkjent runda på kvaliken, havner du bakerst. Jeg gjorde som du, og startet med karts, men huskller ikke hvordan de gjorde det der. Jeg har nå kommet til GT5, som er den serien jeg desidert har likt best så langt! Endret 16. mai 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg ender som regel 1-3. plass - i kvalik/førsterunde - og får tilsvarende plassering ved start, i neste løp. Så forløpet er slik; Går til kalenderen, starter et løp Kjører første race (det er vel kvalik?). Ender opp på 1-3. plass Andre race, starter på tilsvarende posisjon som jeg endte opp i kvalik. Kjører en runde, freser av gårde, baner meg vei til førsteplass - men i det jeg krysser mållinja og runde 2 skal starte, er jeg plutselig på 12. plass.. Så det foregår under selve løpet - ikke mellom kvalik og race. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Må bare først og fremst si at project cars er ett fantastisk spill! Virkelig imponert! Du straffes faktisk såpass hardt for feil at du bare kan glemme å vinne. Eller hvor utrolig frustrerende er det ikke å spinne rundt eller få en "blown engine" rett før mål? God simulator Også digger jeg at HUD kan endres og tilpasses i stor grad. Men, den buggen som flere har har opplevd, at de går fra første plass og brått er sist. Dette ser ut til å skje fordi runden deres ikke har blitt telt (følg med på antall kjørte runder). Håper de fikser det i 1.4, var ikke sånn før 1.3. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Dette ser uten tvil kult ut, mange biler, baner og grafikken er jo imponerende. Men hva i allverden skjer med lyden? Det er jo skikkelig datalyd på bilene? Har sett flere gameplayvideoer nå og må si jeg er ganske skuffet. Man hører det veldig godt om man går av gassen og så på igjen. Lyd alene er jo ingen dealbreaker, men jeg ser jo folk virkelig skryter av lyden når den helt klart er noe de har lagt lite innsats i. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg ender som regel 1-3. plass - i kvalik/førsterunde - og får tilsvarende plassering ved start, i neste løp. Så forløpet er slik; Går til kalenderen, starter et løp Kjører første race (det er vel kvalik?). Ender opp på 1-3. plass Andre race, starter på tilsvarende posisjon som jeg endte opp i kvalik. Kjører en runde, freser av gårde, baner meg vei til førsteplass - men i det jeg krysser mållinja og runde 2 skal starte, er jeg plutselig på 12. plass.. Så det foregår under selve løpet - ikke mellom kvalik og race. Har karts kvalifisering? Eller er det bare spring + main race? Husker ikke helt. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Må bare først og fremst si at project cars er ett fantastisk spill! Virkelig imponert! Du straffes faktisk såpass hardt for feil at du bare kan glemme å vinne. Eller hvor utrolig frustrerende er det ikke å spinne rundt eller få en "blown engine" rett før mål? God simulator Også digger jeg at HUD kan endres og tilpasses i stor grad. Men, den buggen som flere har har opplevd, at de går fra første plass og brått er sist. Dette ser ut til å skje fordi runden deres ikke har blitt telt (følg med på antall kjørte runder). Håper de fikser det i 1.4, var ikke sånn før 1.3. Jeg har ikke opplevd den buggen (jeg spiller på PC, du/dere?), men har opplevd andre ting. Når du kommer til Touring er det en obligatorisk pit stop. Jeg har da opplevd flere ganger at en bil har vunnet løpet med 20-30 sekunder før meg, som omtrent tilsvarer tiden det tar å fullføre en pit stop, så det virker som AI'en kan vinne uten å pitte. Utrolig irriterende. Jeg har også blitt invitert til 24-timersløpet i Le Mans. Når du skrur det ned til 0% tar det 2 timer! Og det umulig å hoppe over etter at jeg trykket på det for å teste bilene. Så jeg er stuck til jeg har to timer til overs jeg orker å bruke på ett løp. Jeg prøvde å la AI-sjåføren ta over bilen min mens jeg stakk i butikken, men av en eller annen merkelig grunn kjører han inn i pit annenhver runde, så han havnet bakerst i feltet med en gang... En annen ting som er irriterende med AIen er at den ikke bryr seg om ting som regn og kalde dekk. De fyker av gårde som om ingenting har hendt. Jeg startet et løp på slicks, som etterhvert ble til et heidundrandes ruskevær. Jeg glei rundt i regnet med slicks som Bambi på isen, men AIen latet som ingenting og leverte samme rundetidene som de gjorde på tørra. Så jeg har begynt å la AIen ta over bilen min når det begynner å regne. Jeg har motstanderene på 100 for tiden, så jeg har ikke noe å stille opp med på våta slik det er nå. Enda en ting som jeg ikke helt skjønner er hvordan du får informasjon om hvordan du ligger an i forhold til bilene i samme klasse som deg i multiklasseløp som Le Mans. Jeg merket det var mye informasjon jeg manglet når jeg testet endurance-løp. Som f.eks. hvor mye klokken var. Går det an å finne ut det mens man sitter i bilen? Det er greit å vite hvor lenge det er til det blir lyst når man kjører om natten. Det ble mye negativitet nå. Jeg liker spillet veldig godt, men det er en del problemer med det... Endret 16. mai 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Forstår fint lite av UI hvor man kan show/hide instrumenter/km/laptimes o.l. Høyreklikket for å få vekk km nede til høyre hjørne. Får den ikke fram igjen nå, inne på den skjermen vises den men når jeg begynner å kjøre så er den forsatt vekke.. Hjelp? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Forstår fint lite av UI hvor man kan show/hide instrumenter/km/laptimes o.l. Høyreklikket for å få vekk km nede til høyre hjørne. Får den ikke fram igjen nå, inne på den skjermen vises den men når jeg begynner å kjøre så er den forsatt vekke.. Hjelp? Mener du der du kan flytte rundt på UI-elementer, eller er du ute etter en måte å bla gjennom de. Du kan velge en knapp for å bla gjennom UI-elementene. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Forstår fint lite av UI hvor man kan show/hide instrumenter/km/laptimes o.l. Høyreklikket for å få vekk km nede til høyre hjørne. Får den ikke fram igjen nå, inne på den skjermen vises den men når jeg begynner å kjøre så er den forsatt vekke.. Hjelp? Mener du der du kan flytte rundt på UI-elementer, eller er du ute etter en måte å bla gjennom de. Du kan velge en knapp for å bla gjennom UI-elementene. Glem det, jeg fant det ut. Jeg hadde bare slått av UI med en hurtigtast ... Endret 16. mai 2015 av -Léon- Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Lite aktivitet i tråden her? Syns vi skal få igang noen time trials og se hvem som er raskest her inne. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Lite aktivitet i tråden her? Syns vi skal få igang noen time trials og se hvem som er raskest her inne. Problemet for min del er at det er kommet 3 gøye spill på en gang. GTA V pc, witcher 3 og dette . Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Lite aktivitet i tråden her? Syns vi skal få igang noen time trials og se hvem som er raskest her inne. Problemet for min del er at det er kommet 3 gøye spill på en gang. GTA V pc, witcher 3 og dette . THIS! Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Lite aktivitet i tråden her? Syns vi skal få igang noen time trials og se hvem som er raskest her inne. Problemet for min del er at det er kommet 3 gøye spill på en gang. GTA V pc, witcher 3 og dette . Jeg har unngått Witcher 3 så langt, men det er vanskelig... Jeg sitter litt fast i karrieren i pCARS siden jeg MÅ fullføre 24-timers løpet for å komme videre. Irriterende. Hvis jeg avbryter løpet (Exit) må jeg ta det igjen, og får ikke skippet. Er det slik at hvis man starter på et løp må man fullføre det for å komme seg videre, eller er det fordi det er det siste på kalenderen? Eller er det en bug? Synes hele den kalenderen er knotete lagt opp. Så går en del i GTA 5 for tiden, ja... Endret 20. mai 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Tenkte jeg skulle kjøpe dette spillet i dag, men så så jeg kommentarene på steam. Flere der som frarådet alle med amd kort og kjøpe dette spillet grunnet horribel ytelse. Noen som har erfaringer med dette? Har et Radeon HD7970ghz kort, og "recomended" gpu for amd er jo 7000 series. Har lite lyst og betale for dette spillet hvis jeg ikke kan spille det... Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg kjører med r7 260x og ligger på rundt 40 fps i mye trafikk. Textures er eneste på high, ellers medium og mindre. Ser veldig ok ut. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Jeg kjører spillet helt fint på HD6970 og i7 950. Grafikken er helt fin sånn som jeg har det nå. Jeg skrudde ned til 1050x1680 for å få bra FPS uten å skru ned for mye på detaljer. Endret 21. mai 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
Ludo^.^ Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Finnes det en norsk gruppe som kjører seriøst? (trenger ikke være norsk) Online delen blir fullstendig ødelagt av drittunger som sperrer banen midt i en sving, eller kommer dundrende i motsatt retning bare for å ta meg ut av løpet. Det irriterer meg til beinet at det ikke finnes et system som sender dem på hodet ut av serveren, for de har ikke noe der å gjøre. Jeg vil kjøre seriøst og rent, mot andre med samme ønske. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Tenkte jeg skulle kjøpe dette spillet i dag, men så så jeg kommentarene på steam. Flere der som frarådet alle med amd kort og kjøpe dette spillet grunnet horribel ytelse. Noen som har erfaringer med dette? Har et Radeon HD7970ghz kort, og "recomended" gpu for amd er jo 7000 series. Har lite lyst og betale for dette spillet hvis jeg ikke kan spille det... Spiller det i 1080p med nesten alt på max på mitt 7970 (stock, men med GHz bios og litt ekstra clock utover det) og det går smertefritt med framerate på over 30. Så du trenger ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Finnes det en norsk gruppe som kjører seriøst? (trenger ikke være norsk) Online delen blir fullstendig ødelagt av drittunger som sperrer banen midt i en sving, eller kommer dundrende i motsatt retning bare for å ta meg ut av løpet. Det irriterer meg til beinet at det ikke finnes et system som sender dem på hodet ut av serveren, for de har ikke noe der å gjøre. Jeg vil kjøre seriøst og rent, mot andre med samme ønske. www.racedepartment.com Daglige løp, varierende baner og biler. Og seriøst og rent (hvis ikke blir det "ferie". :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå