Gå til innhold

Project cars


Anbefalte innlegg

Mitt største problem med nye spill er DLC-spamen og i det hele tatt det at man i realiteten i dag kjøper en stor demo fremfor hele spillet ettersom det renner ut både meningsløse og meningsfulle DLC-pakker i hytt og pine etter utgivelsen. 

 

Så hva vet folk om DLC'er og denslags når det kommer til Project CARS? Blir dette et "problem", eller er det noen med noe konkret kunnskap om hva planene til utviklerne er når det kommer til denne sykdommen?

DLC'r kommer. Det skal være 1 gratis bil i måneden. Resten er penger penger. De sa de skulle ha utviklingen av spillet gående lenge, og bruke pCars som en base - som tydet på en god del DLC'r. Men nå som pCars 2 allerede planlegges, så veit jeg strengt tatt ikke hvordan detta funker med DLC-planene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjappis her. Er ikke så interessert i bilspill, men har sett det er gokarter i spillet. Hvordan vil spillet være om jeg fokuserer nesten utelukkende på gokarter? Har en Oculus liggende så godt som ubrukt, så frister jo å teste pCars.

 

Btw om jeg kjører det på Oculus, kan jeg også se det på skjermen?

Da anbefaler jeg heller å gå for en ren gokart-sim ;-)

Som for eksempel...? ;) Jeg vet det er et "fullverdig" go-kart spill i pCars, dvs man kan kjøre en hel sesong med dem, og sannsynligivs gå videre til neste sesong så lenge man vil. Det er jo det de har skrytt av hele tiden, at vi kan starte spillet hvor vi vil og holde oss der så lenge vi vil. Så hvis jeg kun vil kjøre gokart, bør jeg absolutt ha muligheten til det. Jeg bare lurer på hvor bra den er.

 

Om du vil kjøre litt GoKart kan du også prøve Stock Car Extreme. Mindre karriere-fokus, og mer sim-fokus. Da får du et spill som både er billigere og har dårligere grafikk!

Lenke til kommentar

Force Feedback innstillinger

 

 

Regneark med alle innstillingene:

 

https://docs.google.com/uc?id=0Bw5ulCOYvLckYUlFOURuX2RRU1U&export=download

 

 

Én fil for alle bilene til PC-versjonen (så slipper du å gjøre så mye manuelt):

 

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=39150698217959621818

 

 

Kilde: http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files&p=891198#post891198

 

How do I use the files?


The posting contains 2 different sets of files - Standard and Fy+Soplateral Mix
Inside a folder called "FFB". This folder must go in > My Documents/Project CARS .....Note, only one FFB folder at a time.

The tweaker files get activated by just starting the game. - Again, the car FFB setup pages are ignored. You can deactivate the files by renaming 
the FFB folder. - Important Note: The file values do NOT show up in the game's menus.

What´s the difference between the sets?

1. Standard - classic parameters Fx,Mz,Fy,Fz - but additional SopDiff. bumps/kerbs/road feel from the rear tires, solves phase issues.

2. Fy+SopLateral Mix - side load mix (front/rear) 2/3 + 1/3 by forces not by numbers. FFB feels slightly different but gives more feel what the 
rear of the car is doing, all other parameters as Standard.

Note: I prefer the latter.
Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karrieremodus fungerer slik at du starter med å kjøre en sesong med feks gokarts. Avhengig av hvor bra du gjør det, får du tilbud om jobb i andre lag, som kjører raskere biler. Slik jobber du deg oppover, til du får kjøre F1 eller LMP1.

Du kjøper ikke biler, og du oppgraderer dem ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som veit hvordan karrieremodus blir? Er det sånn at man f.eks kjøper en bil, oppgraderer bilen, kjøper ny bil for ny klasse og oppgraderer den, osv?

 

Som sagt over er det ingen kjøping av biler eller oppgraderinger. Det fungerer som i virkeligheten - du får kontrakt med et team innenfor din valgte gren, som har standardiserte biler med samme ytelse for alle team. Det spiller altså liten rolle hvilket team du kjører for. Du kan selvfølgelig justere innstilligene på bilen din (dekktrykk, bremsebalanse etc.).

 

Se begynnelsen av denne videoen for en forklaring:

 

Lenke til kommentar

 

Force Feedback innstillinger

 

 

Regneark med alle innstillingene:

 

https://docs.google.com/uc?id=0Bw5ulCOYvLckYUlFOURuX2RRU1U&export=download

 

 

Én fil for alle bilene til PC-versjonen (så slipper du å gjøre så mye manuelt):

 

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=39150698217959621818

 

 

Kilde: http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files&p=891198#post891198

 

How do I use the files?

The posting contains 2 different sets of files - Standard and Fy+Soplateral Mix

Inside a folder called "FFB". This folder must go in > My Documents/Project CARS .....Note, only one FFB folder at a time.

 

The tweaker files get activated by just starting the game. - Again, the car FFB setup pages are ignored. You can deactivate the files by renaming 

the FFB folder. - Important Note: The file values do NOT show up in the game's menus.

 

What´s the difference between the sets?

 

1. Standard - classic parameters Fx,Mz,Fy,Fz - but additional SopDiff. bumps/kerbs/road feel from the rear tires, solves phase issues.

 

2. Fy+SopLateral Mix - side load mix (front/rear) 2/3 + 1/3 by forces not by numbers. FFB feels slightly different but gives more feel what the 

rear of the car is doing, all other parameters as Standard.

 

Note: I prefer the latter.

 

Etter å ha brukt dette, hva synes du er best av Fy+sop eller standard?

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt dette, hva synes du er best av Fy+sop eller standard?

 

 

Jeg har bare testet fy+sop. Tror den gir mer følelse når man mister grepet. Jeg er ikke helt enig i at den globale FFB-styrken bør stå på 100, riktignok. Juster den til det som kjennes best.

 

Det finnes to filosofier rundt FFB. I virkeligheten kjenner du ikke i rattet at rumpa går ut, men du kjenner det i hele kroppen. Noen spill velger å simulere dette gjennom rattet. pCars virker som de bare simulerer det du faktisk føler gjennom rattet i en virkelig bil, og dermed mister man noe av følelsen med hva som ellers skjer i bilen. Man kan ikke si at den ene er mer riktig enn den andre, men jeg foretrekker å få mest mulig informasjon gjennom rattet, noe som kanskje pCars ikke gjør like bra som andre spill.

Lenke til kommentar

 

Jeg har bare testet fy+sop. Tror den gir mer følelse når man mister grepet. Jeg er ikke helt enig i at den globale FFB-styrken bør stå på 100, riktignok. Juster den til det som kjennes best.

 

Det finnes to filosofier rundt FFB. I virkeligheten kjenner du ikke i rattet at rumpa går ut, men du kjenner det i hele kroppen. Noen spill velger å simulere dette gjennom rattet. pCars virker som de bare simulerer det du faktisk føler gjennom rattet i en virkelig bil, og dermed mister man noe av følelsen med hva som ellers skjer i bilen. Man kan ikke si at den ene er mer riktig enn den andre, men jeg foretrekker å få mest mulig informasjon gjennom rattet, noe som kanskje pCars ikke gjør like bra som andre spill.

 

Etter litt testing og kosing, så kan jeg si meg helt enig med deg. Det er alltid problematisk i bilspill at man ikke "føler" noe når det kommer til bilens glipping på veien, så det at dette kan overføres til rattet (som er det eneste de fleste har med "feedback"), så er jo det genialt, og til en viss grad nødvendig. Jeg synes alt ble bedre etter at jeg heiv inn den FFB'en! 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har bare testet fy+sop. Tror den gir mer følelse når man mister grepet. Jeg er ikke helt enig i at den globale FFB-styrken bør stå på 100, riktignok. Juster den til det som kjennes best.

 

Det finnes to filosofier rundt FFB. I virkeligheten kjenner du ikke i rattet at rumpa går ut, men du kjenner det i hele kroppen. Noen spill velger å simulere dette gjennom rattet. pCars virker som de bare simulerer det du faktisk føler gjennom rattet i en virkelig bil, og dermed mister man noe av følelsen med hva som ellers skjer i bilen. Man kan ikke si at den ene er mer riktig enn den andre, men jeg foretrekker å få mest mulig informasjon gjennom rattet, noe som kanskje pCars ikke gjør like bra som andre spill.

 

Etter litt testing og kosing, så kan jeg si meg helt enig med deg. Det er alltid problematisk i bilspill at man ikke "føler" noe når det kommer til bilens glipping på veien, så det at dette kan overføres til rattet (som er det eneste de fleste har med "feedback"), så er jo det genialt, og til en viss grad nødvendig. Jeg synes alt ble bedre etter at jeg heiv inn den FFB'en! 

 

 

Det med å kjenne at baken slipper har også litt med hvor godt man kjenner spillet og bilen, så det er noe du vil kjenne tidligere jo mer du spiller. Jeg sliter med Clio Cup for øyeblikket, og vil bare videre til skikkelige GT-biler før jeg virkelig begynner å bli kjent med bilene og faktisk justere på innstillingene til bilen og slikt.

 

Over til noe annet. Jeg liker stock car racing i bilspill (NASCAR Racing 2003 er et legendarisk bilspill, og et av de mest realistiske bilspill noen sinne laget), og skulle ønske de hadde moderne stock cars, ikke bare den ene, gamle. Kunne også tenkt meg en skikkelig ovalbane, med alternativ GP layout. Siden de har baner som Sonoma Raceway i spillet, som er en NASCAR-bane, burde de ha flere stock cars.

 

 

Redigert: Jeg kjenner ikke til noen av de som kjører siden jeg ikke ser på NASCAR, men må si begynnelsen på dette racet var utrolig spennende!

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Kan jo for å være kverulant si at Sonoma er like mye IndyCar eller WTCC bane!

Ja, jeg mente ikke at den EKSLUSIVT var for NASCAR, men at den er en del av NASCARbanene. Vi har jo allerede moderne touring cars og open wheelers, så moderne stock cars hadde jo vært på sin plass.

 

Ellers så synes jeg følgende pCARS-serie på YouTube er hysterisk morsom!

 

Lenke til kommentar

Jeg har startet helt i bunn, med go-karts. Har kjørt en hel sessong nå, og det er en ting jeg undres over.

 

Man kjører to løp om gangen. Den første starter man i grid, den andre har rullende start. Første løp går fint, jeg klatrer oppover i posisjon og kommer på pallplass, eller vinner.

 

Andre løp med rullende start er det noe muffens med. Jeg klatrer i posisjon, og i beste fall kommer jeg på førsteplass innen man starter neste runde. Men straks jeg krysser mål-linja og en ny runde starter, er jeg plutselig på sisteplass? Det vil si at den som kjører et sekund eller to bak meg nå har førsteplass - og jeg må ta igjen alle med en runde for å komme meg i ledende posisjon igjen.

 

Er det en regel jeg har brutt? Er det noe jeg har gjort feil som gjør at jeg plutselig havner sist? I så fall - når skulle jeg fått informasjon og lært om dette? Jeg ser ingen flagg, ingen hints før racet starter etc. 

 

Eneste måte jeg har fått eliminert denne feilen er ved å gå dratisk til verks med "restart session". Da går ting riktig for seg. Jeg kan lede innen neste runde, og jeg leder fortsatt når neste runde har startet.

 

 

Andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...